موضوعات داغ

نگاهی به خودروهای برجسته ای که در سال 2019 به بازار می آیند – قسمت چهارم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در سه قسمت قبلی، به بررسی خودروهای منحصر به فردی که در سال 2019 به بازار عرضه خواهند شد پرداختیم و این نکته را یادآور شدیم که بازار خودروهای هیجان انگیز، روز به روز کساد تر می شود، در حالیکه خودروهای کسل کننده که اکثرا در سگمنت SUV عرضه می شوند، هر روز بیشتر می فروشند. نمونه این افت فروش را می توان در فقیر شدن دیترویت به عنوان قلب خودروسازی آمریکا و ورشکستگی کارخانه های خودروسازی واقع در این شهر، تمایل زیاد به استفاده از گیربکس های CVT و محو شدن تدریجی پیشرانه های حجیم به خوبی مشاهده کرد. در آخرین قسمت از این مقاله، به بررسی خودروهایی خواهیم پرداخت که بخش جالب توجهی از خبرهای خودرویی امسال را به خودشان اختصاص خواهند داد.

خودروی پنجم، پورشه 911 کد 992
محدوده قیمت: 240 هزار دلار
رقبای اصلی: آستون مارتین DB11
زمان تقریبی عرضه به بازار: آوریل 2019
نسل جدید پورشه 911 با کد 992 شناخته می شود و در نمایشگاه خودروی لس آنجلس که در ماه های پایانی سال 2018 برگزار شد، به نمایش در آمد. این نسخه نسبت به نسل قبلی که با کد 991 شناخته میشد، کشیده تر، آیرودینامیک تر، ایمن تر و سریع تر خواهد بود. پیشرانه این خودرو همچنان یک موتور سه لیتری مجهز به توربوشارژر است، اما قدرت و گشتاور بیشتری تولید می کند. علاوه بر پورشه 911 ، در آینده نزدیک شاهد ارایه نسل های جدید پورشه ماکان S و پورشه پانامرا GTS نیز خواهیم بود.

پورشه 911

پورشه 911

خودروی چهارم، مرسدس بنز AMG GT
محدوده قیمت: 300 هزار دلار
رقبای اصلی: آستون مارتین رپید، بی ام و M6 گرن کوپه، آئودی RS7، پورشه پانامرا
زمان تقریبی عرضه به بازار: اواسط سال 2019
AMG اولین سدان خود را برای ارایه به بازار آماده می کند که ترکیبی از یک سدان و یک کوپه است و بر پایه کلاس E مرسدس بنز توسعه یافته است. انتظار می رود که این خودرو در اواسط سال جاری میلادی به بازار عرضه شود و در حال حاضر دو پیشرانه برای این خودرو تایید شده اند که عبارتند از موتور شش سیلندر 429 اسب بخاری و موتور V8 توربوشارژر با قدرت 630 اسب بخار. این خودرو شباهت های بسیاری به سدان E63 از مرسدس دارد، اما با بروزرسانی های صورت گرفته و استفاده از قطعات AMG ، کارایی بهتری را دریافت خواهیم کرد.

مرسدس بنز AMG GT

مرسدس بنز AMG GT

خودروی سوم، مرسدس بنز AMG پروجکت وان
محدوده قیمت: چهار میلیون دلار
رقبای اصلی: سوپر خودروهای هیبریدی پورشه، فراری و مک لارن
زمان تقریبی عرضه به بازار: تاریخی نامعلوم در 2019
مرسدس بنز AMG پروجکت وان ، حاصل کار مشترک این کمپانی و تیم فرمول یک مرسدس بنز است و از پلتفرمی استفاده می کند که لوئیس همیلتون با آن در مسابقات فرمول یک سال 2017 و 2018، قهرمانی هایی را بدست آورد. شتاب گیری صفر تا صد این خودرو تنها 2.5 ثانیه به طول می انجامد که حاصل کار یک موتور 1.6 لیتری V6 توربوشارژر به همراه چهار موتور الکتریکی است که مجموعا قادر به تولید 1700 اسب بخار قدرت هستند. سرعت این خودرو به طور الکترونیکی به 350 کیلومتر بر ساعت محدود شده و تنها 275 دستگاه از مرسدس بنز AMG پروجکت وان ساخته خواهند شد. شایعاتی در مورد به فروش رسیدن تمامی 275 دستگاه این خودرو به گوش می رسد.

مرسدس بنز AMG پروجکت وان

مرسدس بنز AMG پروجکت وان

خودروی دوم، پورشه تایکان
محدوده قیمت: 240 هزار دلار
رقبای اصلی: تسلا مدل S
زمان تقریبی عرضه به بازار: دسامبر 2019
پورشه برای سال 2019، یک ابر خودرو الکتریکی منحصر به فرد را عرضه خواهد کرد که بر پایه مدل 918 توسعه یافته است. پورشه تایکان از دو موتور الکتریکی جدا، برای محور جلو و عقب بهره می برد. موتور الکتریکی جلویی قادر به تولید 160 کیلووات قدرت و 300 نیوتون متر گشتاور است که وظیفه به حرکت در آوردن چرخ های 21 اینچی جلویی را برعهده دارد. موتور محور عقب به قدرت 320 کیلووات و گشتاور 550 نیوتون متر نیز چرخ های 22 اینچی را به حرکت در خواهد آورد. پورشه در حال حاضر ادعا می کند که تایکان می تواند در مدت زمان 3.5 ثانیه، از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و سرعت این خودرو به 250 کیلومتر بر ساعت محدود خواهد شد. باتری های 95 کیلووات ساعتی این خودرو نیز می توانند بردی 500 کیلومتری به پورشه تایکان بدهند.

پورشه تایکان

پورشه تایکان

خودروی اول، تویوتا سوپرا
محدوده قیمت: 50-55 هزار دلار
رقبای اصلی: کیا استینگر، نیسان 370Z نیسمو، بی ام و Z4
زمان تقریبی عرضه به بازار: اواخر سال 2019
پس از هفت سال انتظار، نسل جدید تویوتا سوپرا که حاصل کار مشترک این شرکت و بی ام و بود، در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی شد و در مدت زمانی کوتاه، به بازار عرضه خواهد گردید. در مورد این خودرو مقالات متعددی در خودروبانک منتشر شده که در صورت تمایل، می توانید به صورت مشروح در مورد تویوتا سوپرا اطلاعات کسب کنید.

تویوتا سوپرا

تویوتا سوپرا


نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/8
لگن مونتاژ کنهای داخلی از ایران فرقون گرفته تا سایپا و کرمان و عضیم و ... از منظر بنده برتند چون هیچ شرکتی قادر نیست به هر قیمتی که دلش خواست لگنهای خود را در سطح بالا پیش فروش کند! خدا لعنت کند این شرکتهای مافیایی و مسولین حامی انها را که ملت را از سورا شدن به یک خودرو با حداقل استانداردهای بین المللی محروم کگرده اند و با پولهای باد اورده دارند موج سورای می کنند.