موضوعات داغ

پلیس تاکید کرد: اخذ عوارض شهرداری در محدوده زوج و فرد غیر قانونی است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سرهنگ محمد ترحمی رئیس اداره حقوقی پلیس راهور اظهار داشت: بر اساس بند یک صورتجلسه شماره ۴۸ شورای حمل و تقل ترافیک به تاریخ ۲ دی ماه ۹۶، در راستای اجرای ماده ۱۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و در راستای مدیریت ترافیک، از ابتدای سال ۹۷ تردد کلیه وسایل نقلیه به جز وسایل نقلیه مجاز، از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۹ در محدود طرح ترافیک ممنوع بوده و در صورت تردد جریمه خواهند شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی در مورد پرداخت عوارض در محدوده طرح زود و فرد، بیان داشت: پرداخت عوارض فقط مربوط به محدوده طرح ترافیک است و شامل محدوده زوج و فرد نمی‌شود و بهتر است که شهرداری در اسرع وقت از طریق اقدامات قانونی اخذ عوارض از محدوده طرح زود و فرد را متوقف کند و پلیس نیز در خصوص این موضوع از طریق مجاری قانونی اقدام کرده است.
پس از اقدام غیرقانونی شهرداری تهران در اخذ عوارض از محدوده طرح زود و فرد و واکنش مردم، شهرداری تهران واکنش نشان داد و دریافت عوارض را غیرقانونی اعلام کرد.
محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: دریافت عوارض از محدوده طرح زوج و فرد غیرقانونی بوده و شورا هیچ مصوبه‌ای در این باره نداشته است. وی درباره مصوبه شورا در مورد محدوده طرح ترافیک نیز گفت: هرگونه تغییر در محدوده ترافیک و زوج و فرد باید از طریق شورای عالی ترافیک صورت گیرد و ما در شورا فقط نرخ‌گذار هستیم.
علیخانی در پایان تاکید کرد: دریافت هرگونه عوارض در محدوده طرح زود و فرد مبنا نداشته و غیرقانونی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد