موضوعات داغ

تویوتا و پاناسونیک با همکاری هم باتری های قدرتمند تولید می کنند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
دو کمپانی بزرگ ژاپنی "تویوتا" و "پاناسونیک" با یکدیگر توافق کرده‌اند که مطالعات و تحقیقات خود را برای تولید باتری‌های نسل جدید آغاز کنند و در این زمینه سرمایه گذاری‌های مشترک لازم انجام شده است. این همکاری براساس یک همکاری موجود بین این دو شرکت ایجاد شده است، زیرا پیش از این هم کمپانی بزرگ "پاناسونیک" باتری‌های مورد نیاز ماشین‌های الکتریکی تویوتا را فراهم کرده و حالا قرار است با همکاری یکدیگر باتری‌های بهتری تولید کنند.
منابع خبری مدعی هستند که سرمایه گذاری مشترک تویوتا و پاناسونیک از سال آینده برقرار خواهد شد و شرکت خودروسازی تویوتا معادل 51 درصد از سهام این اشتراک را در اختیار داشته و مابقی آن در اختیار کمپانی پاناسونیک قرار می گیرد. گفتنی است که سرمایه گذاری مشترک پاناسونیک با کمپانی خودروسازی تویوتا، دسترسی پاناسونیک به پنج شرکت تویوتا در کشورهای چین و ژاپن را فراهم خواهد کرد.

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس


در خصوص همکاری مشترک پاناسونیک و تویوتا گزارش شده است که این دوکمپانی قصد دارند باتری‌هایی با ظرفیت 50 بار در مرحله اول تولید کنند که در حال حاضر بر روی اکثر وسایل نقلیه هیبریدی مورد استفاده قرار می گیرد. اما تویوتا تنها استفاده کننده از این باتری ها نخواهد بود و در واقع باتری های تولید شده به شرکت های خودروسازی "مزدا"، "دایهاتسو" و همچنین "سوبارو" نیز داده خواهد شد و این امکان وجود دارد که شرکت خودروسازی هوندا نیز درآینده یکی از دریافت کنندگان احتمالی باتری‌های تولید شده توسط پاناسونیک باشد.
تویوتا معتقد است که از طریق همکاری با پاناسونیک قادرخواهد بود تا به شدت هزینه های تولید باتری‌های مورد استفاده برای وسایل نقلیه را کاهش دهد و امیدوار است که تا سال 2030 میلادی بتواند سالیانه 5.5 میلیون دستگاه خودروی الکتریکی مختلف تولید کرده و در سطح جهانی به فروش برساند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد