موضوعات داغ

آزمایش موفقیت آمیز تاکسی پرنده بوئینگ + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید در سال‌های گذشته معرفی یک اتومبیل پرنده بسیار عجیب و هیجان انگیز بود، اما حالا شرکت‌های زیادی بوجود آمده‌اند که هرکدام پروژه‌های اختصاصی برای طراحی و راه اندازی یک اتومبیل پرنده دارند، همچون شرکت، ایرباس، بوئینگ، AeroMobil یا شرکت زیرمجموعه جیلی یعنی Terrafugia که هدف آنان رسیدن به ماشین های پرنده کاربردی برای استفاده عموم است و تاکنون ایده های مختلف و پروژه های متعددی را مورد آزمایش قرار داده‌اند، اما آیا بعد از چندین سال تحقیق و توسعه در رابطه با ماشین های پرنده، آیا امیدی برای تحقق آنان در آینده نزدیک وجود دارد؟ بوئینگ پاسخ این سوال را با آزمایش اخیر خود به "بله" نزدیک کرده است.
اگر شما به دنبال یک حمل و نقل سریع هستید و می‌خواهید در سریع ترین زمان ممکن و بدون اینکه در ترافیک‌های شلوغ شهری گیر کنید، به نقطه مقصد برسید، احتمالا باید به سراغ بوئینگ و تاکسی‌های پرنده آن بروید. زیرا کمپانی بوئینگ در آزمایش های اخیر خود موفق شده برای 60 ثانیه تاکسی پرنده خود را با موفقیت آزمایش کند و قدمی محکم برای گام های بیشتر خود در زمینه توسعه تاکسی های پرنده بردارد.
همانطور که در ویدیو انتهای مقاله شاهد هستید، نمونه اولیه تاکسی پرنده بوئینگ موفق شده در یک پرواز کاملا کنترل شده با موفقیت پرواز کرده و سپس فرود آید. این پرواز شاید مورد انتظار نباشد و بیشتر از 1 دقیقه طول نکشید، اما همانطور که گفتیم این اتفاق برای صنعت حمل و نقل هوایی جهان یک گام بزرگ به شمار آمده و می تواند مسیر توسعه تاکسی های پرنده را هموار کند. هرچند تاکسی پرنده بوئینگ 2 نوع سیستم پیش برنده دارد که یکی از آنان به طور عمودی در 8 نقطه نصب شده و برای بلند کردن تاکسی پرنده بکار گرفته می شود و یک موتور محرک همانند هواپیماهای ملخی در عقب بدنه نصب شده است تا انرژی کمتری برای جابجایی مصرف شده و سرعت بیشتری برای حمل و نقل داشته باشد.
نمونه اولیه تاکسی پرنده بوئینگ موسوم به PAV دارای سیستم محرک الکتریکی بوده و دامنه حرکت 80.4 کیلومتری خواهد داشت. این ماشین پرنده طول 9.14 متری و همچنین عرض 8.53 متری با احتساب بال‌های خود دارد و به نحوی طراحی شده است تا به حرکت شناور و پرواز کارآمد خود برسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد