موضوعات داغ

اعمال تخفیف ۲۵ درصد به بدهکاران طرح ترافیک

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در جلسه ای که شورای شهر تهران در تاریخ سه شنبه 9 بهمن ماه سال جاری برگزار کرد لایحه دو فوریت شهرداری تهران مبنی بر اخذ تخفیف به بدهکاران عوارض تردد مورد بررسی قرار گرفت.
طبق این لایحه بدهکاران عوارض تردد در صورت تسویه بدهی تا پایان اسفند ماه سال 97 از تخفیف 25 درصدی بهره مند می شوند و بدهی آنها به جای این که با ضریب یک محاسبه شود با ضریب هشت دهم محاسبه خواهد شد.
به نقل از ایسنا، حسن رسولی، الهام فخاری و محسن پور سید آقایی از جمله افراد موفق با این لایحه بودند که ایجاد انگیزه و تشویق مردم به پرداخت بدهی هایشان را از دلایل موافقت خود عنوان کردند. بنا به گفته های آن ها امسال اولین سال اجرای طرح است و باید به مردمی که اطلاع نداشتند تخفیف داده شود تا بدین طریق حدود 352 میلیارد تومان عوارض وصول نشده پرداخت گردد.
از جمله مخالفان طرح مذکور نیز بهاره آروین بود که در توضیح مخالفت خود عنوان کرد که ما با پیاده سازی چنین طرحی یک رویکرد اشتباه را دنبال می کنیم. در خصوص عوارض شهرسازی نیز چنین رویکردی پیاده سازی شده و متاسفانه شاهدیم که عمدتا مردم عوارض خود را پرداخت نکرده و منتظر می مانند تا در پایان سال با ارائه تخفیف های شهرداری در این راستا اقدام کنند.
وی همچنین توضیح داد که ممکن است اجرای چنین تخفیفی عده ای را تشویق کند تا عوارض تردد خود را پرداخت کنند اما در این حالت افرادی که این عوارض را پرداخت کرده‌اند نیز احساس خسران می کنند. هر چند که در لایحه سال 98 پیش‌بینی شده که کسانی که عوارض نمی‌دهند با ضرایبی جریمه شوند.
در نهایت طرح مذکور در شورای اسلامی شهر تهران با 11 رأی موافق به تصویب رسید و قرار شد این مصوبه خاص محدوده ممنوعه یعنی محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/11
سواد من میگه ضریب 8 دهم میشه 20 درصد!!!
1397/11/11
آخرش عوارض گرفتن شهرداری قانونی شد یا غیر قانونی؟