موضوعات داغ

فراری ، با ارزش تر از کوکاکولا و مک دونالد؛ اعلام فهرست با ارزش ترین نام های تجاری جهان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اتحادیه بین المللی Brand Finance Global 500 که هر ساله به معرفی 500 برند با ارزش دنیا می پردازد، امسال برند فراری ، سازنده خودرو، عینک های آفتابی و تیشرت را به عنوان قوی ترین نام تجاری جهان در سال 2019 معرفی کرده است. گزارش 500 برند برتر جهان، هر ساله در مجمع جهانی اقتصاد که در داووس برگزار می شود، قرائت می گردد.
برند فراری موفق به کسب 91.5 تا 94.8 امتیاز از صد امتیاز ممکن از دیدگاه داوران شد و پس از آن برندهایی همچون لگو، کوکا کولا، مک دونالد و دیزنی قرار داشتند. در کل چهارده نشان تجاری توانستند در لیست برترین ها یا AAA + جای گیرند که برندهای خودرویی پورشه و بی ام و نیز در بین این 14 نشان تجاری قرار داشتند.
فراری از جمله پیشگامان ساخت ابرخودروها بوده و دسته بندی که این شرکت برای محصولاتش ایجاد می کند، توسط باقی شرکت های سوپر اسپرت ساز ایتالیایی تقلید می شود. علاوه بر مواردی همچون ادکلن، تیشرت، عینک و اسباب بازی، فراری برند خود را به هتل ها نیز اعطا کرده است. سرمایه گذاری های مناسب فراری باعث شد تا سرمایه این شرکت در طی سال میلادی گذشته، با 27 درصد افزایش به 8.3 میلیارد دلار رسید. همچنین بسیاری از مدل هایی که فراری برای عرضه در سال 2019 در نظر گرفته بود، با قیمتی بسیار گزاف چندین ماه پیش از عرضه به بازار فروخته شدند.
لوئیس کامیلری مدیر جدید فراری که پس از فوت سرجیو مارکیونه، جایگزین وی شد، اعلام کرده است که بزودی 15 مدل جدید که اکثر آنها الکتریکی خواهند بود، به سبد محصولات فراری افزوده می شوند. این اقدام می تواند به شدت بر موفقیت این شرکت در بازار خودروهای سوپر اسپرت، اثر گذار باشد. علاوه بر برندهای خودرویی فراری، پورشه و بی ام و، شرکت سازنده تایر مشهور، میشلن نیز توانست با شکست بریجستون در سال گذشته، به صدر این لیست راه یابد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد