موضوعات داغ

افزایش غیر قابل باور دزدی خودرو در طی 4 سال اخیر

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس اطلاعات اخیر منتشر شده دفتر آمار گیری ملی در انگلستان دزدی خودرو از 75,308 مورد در سال 2014 پس از گذشت 4 سال به 112,000 مورد رسیده است.
این عدد از سال 2014 تا سال 2016 میلادی با افزایش 9 درصدی همراه بوده است اما پس از آن و تا سال 2018 به طور معجزه آسایی 30,000 مورد بیشتر شده و با افزایش 36 درصدی همراه بوده است !
همچنین در کنار این آمار و ارقام نه چندان دلچسب عملکرد بازیابی و بازپس گیری خودروهای دزدیده شده نیز از 7 درصد گزارش شده در سال 2014 تا سال 2018 به 5 درصد کاهش یافته است.
افزایش 49 درصدی دزدی خودروها رقم بسیار بالایی میباشد و بر اساس صحبت های مدیر یکی از شرکت های بیمه، آقای مارک گادفری، میتوان گفت که در هر 5 دقیقه یک خودرو دزدیده میشود و یا میتوان گفت در هر روز حدود 300 مورد دزدی اتفاق می‌افتد.
اینطور به نظر می آید که افزایش این عدد و ارقام به علت کاهش بسیار زیاد افسر های پلیس در طی سال های اخیر بوده است به طوری که از سال 2013 تا سال 2018 تعداد افسران پلیس به تعداد 5,975 نفر کاهش یافته و این سبب راحت تر شدن عملکردن دزدان شده است. همچنین پس از برسی متوجه شدند کاهش تعداد افسران پلیس سبب افزایش میزان تمامی انواع مختلف دزدی شده است.
در انتهای صحبت ها آقای گادفری برای آشنا ساختن بیشتر ما با پاره ای از مشکلات در این رابطه گفت : "هر خودرویی که دزدیده میشود و به صاحبش بازگردانده نمیشود برای مالک آن خودرو هزینه بیمه قانونی به همراه دارد و این مشکل بزرگی میباشد. اگر تعداد دزدی ها کاهش یابند حق بیمه نیز برای افراد کاهش خواهد یافت. در کنار این موارد چشم پوشی از افراد و کسب و کار هایی که در پس انجام این جرم با اختلالاتی همراه هستند غیر ممکن میباشد."

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/18
یک لحظه نزدیک بود قلبم از حرکت بایستد...خدا رو شکر خبر چهار برابر شدن دزدی خودرو مربوط به انگلستان و همان جزیره کوچک در غرب آفریقاست !!! ( به قول محمود احمدی نژاد رییس جمهور محبوب سابق ) و در مملکت گل و بلبل ما اصلا خبری از دزدی و این حرفها نیست....