موضوعات داغ

جزئیات راننده ‌محور شدن بیمه شخص ثالث از زبان رئیس کل بیمه مرکزی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۰ درصد از خساراتی که پرداخت می‌شود مربوط به صحنه‌سازی یا تصادفات ساختگی است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: راننده‌محور شدن بیمه‌نامه بر اساس قانون بوده و بر اساس برنامه ششم توسعه بیمه‌نامه باید بر اساس ویژگی‌های راننده صادر شود. در صورت صدور بیمه‌نامه بر اساس ویژگی‌های راننده، پرداخت‌های غیرمستند را کاهش می‌دهد. در حال حاضر بیمه‌نامه برای خودرو صادر می‌شود ولی باید به سمتی حرکت کنیم که این بیمه‌نامه‌ها بر اساس ویژگی‌های راننده صادر شود و تخفیف‌هایی که در حال حاضر داده می‌شود در راستای این طرح است.
سلیمانی در ادامه افزود: باید با همکاری پلیس راننده‌های پرخطر شناسایی و آنالیز شوند تا حق بیمه بیشتری پرداخت کنند و رانندگانی که رانندگی بهتر و کم خطری دارند، حق بیمه کمتری پرداخت کنند.
سلیمانی درباره اینکه در برخی موارد ۴ نفر از یک خودرو استفاده می‌کنند و نحوه پرداخت حق بیمه‌نامه به چه صورت محاسبه می‌شود، گفت: بیمه‌نامه به نام صاحب خودرو صادر خواهد شد و به این صورت نیست که برای هر یک نفر یک بیمه‌نامه صادر شود، اما طبق قانون جدید، بیمه‌نامه بر اساس رفتار راننده صادر و کم خطر بودن یا پر خطر بودن راننده در میزان تعیین حق بیمه‌نامه موثر خواهد بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/17
حالا یه خانواده یه ماشین دارن و ۴ نفر سوارش بشن ! یکی از اعضا که صاحب خودرو نیست با ماشین تصادف کنه که یعنی بیمه خسارت نمیده و خودشون باید خسارت بدن !!!
هر روز دارن فکر میکنن چقدر از مردم پول بگیرن و از مسئولیتشون شونه خالی کنن .
1397/11/17
چرت و پرته . خودشونم نمیدونن دارن چه ... میکنن