موضوعات داغ

ایده ای بکر برای فرودگاه ها؛ پارکینگ رباتیک با صرفه جویی در فضا و زمان

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
با پیشرفت مداوم تکنولوژی، بهره گیری از هوش مصنوعی و ربات ها رو به گسترش بوده و تقریبا هر روز ایده ای جدید در این زمینه مطرح می شود. استفاده از ربات برای پارک کردن خودروها، یکی از جالب ترین ایده هایی است که بزودی در فرودگاهی در انگلستان وارد مراحل آزمایشی خواهد شد.
بر این اساس دست اندرکاران فرودگاه گاتویک با اجرای برنامه ای پایلوت، از یک ربات هوشمند خودران به منظور پارک خودروهای مسافرین کمک خواهند گرفت. این ربات استان (Stan) نام داشته و از ماه آگوست در بخش Zone B از فرودگاه گاتویک شروع به انجام وظیفه خواهد کرد.
پس از اجرای این طرح، افرادی که قصد پارک کردن خودرو در فرودگاه را داشته باشند، باید آن را به نقطه تعیین شده برده و از طریق یک نمایشگر لمسی استان را فرا بخوانند.
ربات استان در ابتدا خودرو را اسکن می کند تا ابعاد آن را تخمین بزند. بعد از مشخص شدن اندازه تقریبی، استان کفی خود را به زیر خودرو برده و با بلند کردن آن از روی زمین به مکانی مناسب منتقل می کند. این ربات جالب برقی بوده و از GPS برای مکان یابی کمک می گیرد.
گاتویک اولین فرودگاهی نیست که از این تکنولوژی برای جابجایی و پارک کردن خودروهای مسافرین استفاده می کند. پیش از انگلیسی ها، فرانسوی ها در فرودگاه های شارل دوگل پاریس و لیون و ژرمن ها در فرودگاه دوسلدورف از تکنولوژی مشابهی بهره برده اند.
بد نیست اشاره کنیم در صورت کمک گرفتن از ربات ها، به دلیل عدم نیاز به باز شدن درب خودروها، در فضای پارکینگ صرفه جویی شده و می توان اتومبیل های بیشتری را در مساحتی یکسان پارک کرد. علاوه بر این در وقت مسافرین نیز به نوعی صرفه جویی شده و آنها راحت تر خواهند توانست خودروی خود را پارک نموده و موقع بازگشت سریع تر آن را پیدا کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد