موضوعات داغ

جزئیات دقیق طرح جدید محدوده زوج و فرد در سال 98 اعلام شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سید محمد‌مهدی شریفی دستیار ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اظهار داشت: سال آینده محدوده زوج و فرد با نام محدوده کاهش آلودگی هوا اجرایی خواهد شد و با برنامه‌ریزی مناسب تغییرات مناسبی برای ورود به این اتخاذ شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: برای تشویق شهروندان برای اخذ معاینه فنی برتر، برای رانندگانی که معاینه فنی برتر را اخذ کنند ۲۵ درصد تخفیف در نظر گرفته شده و با داشتن معاینه فنی برتر فقط ۸ درصد به هزینه‌های آنان اضافه خواهد شد. همچنین با برنامه‌ریزی صورت گرفته از ابتدای سال جاری آژانس‌ها و وانت بارها از تخفیف ۷۰ درصدی برخوردار شدند.
شریفی در ادامه افزود: طرح جدید محدوده کاهش آلودگی هوا که از ابتدای تابستان سال آینده اجرا خواهد شد باعث عدالت بیشتر در بین شهروندان می‌شود. در این طرح مدیریت تردد بر عهده خود شهروندان است و آنان می‌توانند در سال ۸۰ روز یعنی به ازای هر فصل ۲۰ روز در این محدوده تردد کنند. همچنین برای ساکنین محدوده این طرح نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است. ساکنین این محدوده در صورت یکبار خروج قبل از ۸:۳۰ و یکبار ورود بعد از ساعت ۱۷ عوارض پرداخت نخواهند کرد و اگر در بین این ساعات تردد کنند برای آنان تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده است، این مبلغ بین ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان خواهد بود.
دستیار ویژه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران درباره محاسن این طرح گفت: برخی از شهروندان به علت ارزان بودن جریمه نسبت به عوارض اقدام به مخدوش کردن پلاک می‌کردند و وارد طرح می‌شدند، اما در طرح جدید به علت ارزانتر بودن عوارض نسبت به جریمه در روزهای تردد مخالف پلاک، تخلفات را کاهش خواهد داد.
شریفی در پایان تصریح کرد: عوارض ورود به محدوده کاهش آلودگی هوا بین ۷ تا ۲۰ هزار تومان با توجه به ساعت ورود به محدوده در نظر گرفته شده و برای ساکنین این طرح نیز تمهیداتی برای سهولت در رفت‌وآمد آنان در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/24
دستشون درد نکنه انشااله که این طرح جلوی یکسری آدم بی فرهنگ که با تردد با ماشین های تک سرنشین تو ساعات اوج ترافیک باعث شلوغی و آلودگی هوا میشن رو بگیره و ما رو از شرشون خلاص کنه
1397/11/29
اين طرح فقط براي دريافت پول هست
در ساعات زوج و فرد داخل محدوده خلوت هست و ساير اتوبانهاي داخل تهران كه در طرح نيستند شلوغتر و بدتر و الوده تر هست.
من شك ندارم كه مشكل محدوده طرح بدتر خواهد شد
.
1398/4/1
اصلاً نمی گم که قصد شما گرفتن پوله (که هست) ولی میگم که چرا همه چیز رو سخت اش می کنید واین همه آدم رو اسیر!!!!!!!!!!!!؟عزیزم ! فرد و زوج رو حذف کن و بابت ترافیک و الودگی هوا و.... مبلغ 30هزار تومن در ماه (برای هر ماشین یک پلاک و اگر تعداد پلاک هر نفر بیشتر بود بایدپول بیشتر هم بده )به قبض تلفن اضافه کن !!!!! و بعداً هم بشینید یه فکر ساده برای طرح اصلی بکنید!!!! که اون هم خیلی راحته : 6ماهه اول هر سال (علاوه بر 30 هزار تومن که توی قبض می ره) که بخواد بره مرکز شهر باید روزی 8 هزار تومن رو بپردازه و 6 ماه دوم سال باید(علاوه بر 30 هزار تومن ماهانه) ملبغ 12 هزار تومن رو بده !!!! برای حل صاحبخونه های توی طرح اصلی هم می شه که:: هر کسی صاحب اصلی خونه باشه و توی همون خونه هم مقیم باشه وماشین هم داشته باشه (فقط برای یک دونه ماشین) برای 2بار در روز ، بعلاوه مبلغ 30 هزار تومن که تو قبض برای همه میاد، مبلغ 2هرار تومن روزانه در قبض تلفن شارژ بشه /فکر کنم با اون همه سیستم های ثبت مکانیزه مجهز به دوربین های ثابت وسیار نیروهای پلیس و راهنمایی رانندگی برای تخلفات ورود وخروج خودرو های متخلف و... امکانپذیر باشه!!! حل و راحت نمی شه!!! اصلاً شما چیزی تحت عنوان ""فراخوان چگونگی رفع ترافیک و کاهش الودگی تهران"" از قشر دانشگاهی و مردم تهران ، کردید ؟ نه!!
ما فقط می گیم : عیبی نداره که تو تهران بزرگراه و خیابون درست نکردید تا 10 تا خیابون دو طبقه یا 3 طبقه داشته باشیم تا راحت بریم و برگردیم، عیبی نداره که حمل ونقل درست ودرمون نداریم که ماشینها رو بندازیم تو کوچه ، عیبی نداره که ماشینها دود می ده و از سال 68 توی شهر تهرون داره راه می ره ، عیبی نداره که بنزین خیلی خوبی به ما میدید وباید به زور مصرف کنیم و عیب نداره وعیبی نداره!!!! لطفاً خیلی راحت ، نه خیلی سخت !!! تمومش کنید این بدبختی 25 ساله به نام طرح ترافیک رو!!!!!!!!!!!!!!
1398/4/1
این طرح مسخره چطوری یعنی از ساعت شش ونیم صبح شروع میشه تا ساعت نوزده؟
1398/4/17
با سلام و خسته نباشید برای افراد ساکن در محدوده طرح آیا امکان محدودیت زمانی را بر نمی دارند این طرح فقط مخصوص کارمندان می باشد مابقی ساکنین منطقه که کارشان ساعتش 10 صبح می باشد و شغل آزاد دارند ایا نباید از این امتیاز بهره مند شوند؟ که امکان یک بار ورود و یک بار خروج را بدون محدودیت زمان داشته باشند. ساکنین منطقه طرح چه گناهی کردند که هم منطقشون آلودس هم بابت این قضیه باید هزینه پرداخت کنن؟!؟؟!!بابت عوارض خودرو و پسماند و نوسازی منزل که پیش پیش پرداخت می شود لااقل این امتیاز محدودیت زمانی را بردارید!واقعا ساکنین منطقه طرح همه باید اعتراض کنند خواهشمند است این را به گوش مسئولین برسانید با تشکر.