موضوعات داغ

کیفیت نا امید کننده یک خودرو برقی؛ سه بار تعویض باتری برای یک دستگاه شورولت بولت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شورولت بولت یکی از پر فروش ترین خودروهای الکتریکی ایالات متحده است و تاکنون 43 هزار دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است. تمامی این خودرو تنها یکبار نیاز به تعویض پکیج باتری ها داشته اند و تنها یک خودرو دوبار برای تعویض پکیج باتری ها مراجعه کرده است. در این مطلب نگاهی به علت تعویض دوباره پکیج باتری های این شورولت بولت خواهیم انداخت.
مهندس ارشد بخش خودروهای الکتریکی جنرال موتورز، تیم گرو اعتقاد دارد این اتفاق بسیار نادر است و به اشتراک گذاشتن تجربیات مشتری، به ما کمک می کند تا از وقوع مجدد این رخداد جلوگیری کنیم. مالک این خودرو، شورولت بولت خود را در ششم مارس 2017 خریداری کرده و تنها چندماه بعد، یعنی در آگوست 2017، خودرو به طور ناگهانی با اتمام شارژ مواجه شده و متوقف شد. کل باتری های این خودرو در همان ماه تعویض شدند، در حالیکه شورولت بولت خریداری شده تنها 1،746 مایل کار کرده بود.
اطلاعات کامپیوتر شورولت بولت

اطلاعات کامپیوتر شورولت بولت

در طی ماه های آتی، شورولت طی چندین اطلاعیه، بولت های فعال را برای بروز رسانی سیستم مدیریت باتری ها فراخواند. ایرادات و اشکالات زیادی که در باتری های این خودرو وجود داشت و مشتریان را به دردسر انداخته بود، شورولت را مجبور ساخت که در مدل های ساخت سپتامبر 2017 به بعد، از باتری های ساخت LG استفاده نماید. جنرال موتورز با استفاده از سیستمی که در شورولت بولت نصب کرد، اقدام به برقراری ارتباط مستقیم با مالکان این خودروها نمود که به سهم خود تاثیر بسیاری در کاهش رخدادهای ناگوار برای مالکان شورولت بولت داشت.
با این حال، مالک خودرو همچنان از بیستم نوامبر 2018، یعنی حدودا یکسال پس از تعویض پکیج باتری ها، احساس می کند که خودروی او با کاهش محدوده مواجه شده است. بررسی های او نشان می دهد که ظرفیت ذخیره سازی باتری ها از 60 کیلووات ساعت به 35 کیلووات ساعت کاهش یافته است. سیستم هوشمند شورولت بولت یعنی OnStar در دسامبر 2018 به او در مورد ایجاد یک ایراد در باتری ها هشدار می دهد، اما مراجعات وی به نمایندگی های شورولت تاکنون بی نتیجه بوده و به او گفته شده که خودروی او ایمن است، اما محدوده ای که خودروی او می تواند پیمایش کند، کاهش یافته است. با این حال هشدارهای مکرر کامپیوتر خودرو، نمایندگی شورولت را مجبور به تعویض پکیج باتری ها می کند. شورولت بولت مذکور، در کارکرد 11,940 مایلی، بسته سوم باتری های خود را دریافت می کند.
شورولت بولت

شورولت بولت

اما مشکل این باتری ها چه بود؟ آنطور که تیم گرو می گوید، هنگامی که مالک اقدام به شارژ 100 درصد باتری ها میکرد، می بایست که تمامی سلول ها تا سطح 4.1 شارژ می شدند که به علت کیفیت پایین باتری ها، معمولا این اتفاق نمی افتاد و اکثر سلول ها تا سطح 3.8 شارژ می شدند. این اتفاق موجب می شد که ناهماهنگی ایجاد شده در جریان برق باتری، عمر این وسیله را کاهش دهد. باتری های ال جی هم اکنون کیفیت بهتری دارند و این مشکل تا این حد، مجددا رخ نداده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد