موضوعات داغ

پشت پرده افزایش قیمت خودرو در بازار

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اظهار داشت: علت افزایش قیمت خودرو عدم انجام تعهدات خودروسازان است. خودروسازان به دلیل عدم عرضه خودرو و فروش خودرو با قیمت جدید به بازار باعث افزایش لحظه‌ای قیمت خودرو شده‌اند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، وی ادامه داد: نمایندگی‌ها لیدر شرکت‌های خودروسازی هستند و قیمت پایه نیز از سوی نمایندگی‌ها تعیین می‌شود. دو خودروساز بزرگ کشور اخیرا با فروش خودروهای کارتکسی و قیمت جدید خود در بازار باعث آشفتگی بازار و افزایش قیمت خودروهای پر تقاضا شده‌اند.
موتمنی در ادامه افزود: هفته گذشته قیمت روز پارس اتوماتیک در بازار ۹۲ میلیون تومان بود که با نوسانات چند وقت اخیر قیمت این خودرو توسط برخی فروشندگان به ۱۰۵ میلیون تومان رسیده است. پس در این شرایط نمایشگاه‌داران هیچ نقشی در گرانی قیمت خودرو ندارند و تا زمانی که شرکت‌های خودروساز به تهعدات خود عمل نکنند بازار با نوسان و افزایش قیمت همراه خواهد بود.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تصریح کرد: قرار بر این بود که خودروسازان با اختلاف ۵ درصد از قیمت بازار خودرو در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند، اما برخی خودروها از درب کارخانه حتی بیشتر از ۵ درصد از کف بازار به خریداران داده می‌شود.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/24
افزایش پلکانی قیمت خودرو بدون تحویل حتی یک دونه خودرو تو این ماه 3 بار افزایش قیمت بدون تحویل خودرو برای پراید . دیگه اینا گندش رو در آوردند . از اسرائیل خودرو وارد می کردیم اینقدر بی مروت نبودند
1397/11/24
من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود ، خودروسازها آب رو برای شما و خودشون گل آلود کردن تا حسابی ماهی بگیرید ولی دوستان عزیز این ماهی خار داره خدای نکرده گیر میکنه تو گلوتون ، مردم با بدبختی قرون به قرون پول جمع کنن بعد با این وضعیت حسابی چاپیده بشن ؟؟؟
1397/11/24
مساله وزارت صنعته که دستش توی دست دلالهاست . از بهار 96 شروع کردن به گرون کردن خودرو تا الان . سانتافه از صد و هشتاد تومن شده بود دویست و بیست ، هیچکس نمیخرید ؛ تا اینکه وزارت صنعت شروع کرد به بخشنامه دادن و بستن سایت ثبت سفارش و ... و همون ماشین دویست تومنی رو کرد ششصد تومن ، تازه با کلی منت و اما و اگر .
1397/11/24
حالا که اینجور شد بذارید یه سری از بی شرافتی های این وحشی های آدم خوار رو افشا کنم . چند ماه پیش برای تحویل ندادن خودرو های ثبت نامی با آسیب وارد کردن به خودرو و فروش خودرو با عنوان خودرو آسیب دیده به دلالان از تحویل خودرو به ثبت نام کنندگان خودداری کردند . با رضایت وزیر شورای رقابت رو حذف کردند . کمک های مالی دولت رو تبدیل به ملک و املاک کردند و هزاران میلیارد تومن وام رو از بیت المال به بانک مرکزی بر نگرداندند . الان هم 22 بهمن تموم شد . وای به حال مردم .
1397/11/24
از بی غیرتی ما مردم هستش،که اینجوری خودروسازها هرجور دوست دارن عمل می کنند،چون می دونن همیشه مشتری هستش صداشم در نمی یاد