موضوعات داغ

خودروهای در گمرک مانده با ثبت سفارشهای جعلی تحویل سازمان اموال تملیکی می‎شود+سند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
چند هفته ای می شود که هیئت دولت در خصوص ترخیص خودروهای مانده در گمرک مصوبه های جدیدی را صادر کرده و انتظار می رود که با توجه به این مصوبه های خودروهای مذکور هرچه زودتر ترخیص شوند. نکته ای که در این میان حائز اهمیت است تمایز قائل شدن بین خودروهای ثبت سفارش شده قانونی موجود در گمرک و خودروهای قاچاقی است که سفارش آن ها به صورت قانونی تایید نشده است.
به نقل از تسنیم، مدیر کل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران به تازگی بخش نامه ای را ابلاغ کرده که با توجه به آن خودروهای قاچاق وارد شده با ثبت سفارشهای تایید نشده موجود در گمرک به هیچ عنوان اجازه ترخیص ندارند.
پرونده این خودروها در توسط وزارت صمت به دادسرای کارکنان دولت ارائه شده و در شعبه 5 بازپرسی این دادسرا تحت رسیدگی قرار دارد. خودروهای مذکور تحت هیچ شرایطی مشمول مصوبات هیئت دولت (همچنین دستور العمل وزارت صنعت) در خصوص ترخیص خودروهای مانده در گمرک نمی شوند.
بخشنامه ابلاغی مدیر کل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران

بخشنامه ابلاغی مدیر کل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران

در بخشنامه ابلاغ شده از سوی مدیر کل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران عنوان شده که این خودروها نباید به عنوان کالای متروکه به نمایندگی های استانی سازمان اموال تملیکی تحویل داده شوند و باید در راستای اعمال ماده 53 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تحویل این سازمان داده شوند.
بر اساس ماده 53 قانون مذکور، دستگاه‌های کاشف و ضابطین موظفند کالاهای قاچاق مکشوفه و کلیه اموال منقول و غیرمنقول و وسایل نقلیه اعم از زمینی، دریایی و هوایی را که در اجرای این قانون، توقیف می‌شوند، به استثنای کالای ممنوع و وسایل نقلیه موضوع ماده(56) این قانون، همراه با رونوشت صورت‌جلسه کشف و توقیف و تشخیص اولیه ارزش کالا، بلافاصله پس از کشف، تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نمایند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد