موضوعات داغ

خودروسازان موظف به تولید تاکسی شدند؛ روند نوسازی ناوگان تاکسی رانی متوقف شده است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور عنوان کرد که در جلسات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا، تعیین شده است تا با مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان سهمیه‌ای برای تاکسیرانی در نظر بگیرند. فرآیند نوسازی تاکسی‌های فرسوده همچنان ثابت و نزدیک توقف است. اما در جلسات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با حضور وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم بر این شد که با مدیریت وزارت صمت، خودروسازان یک سهمیه اختصاصی برای تاکسیرانی در نظر بگیرند و در صورت تحقق این وعده، خودروسازان در سال آینده بخشی از تولیدات خود را به تاکسیرانی اختصاص خواهند داد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور چندی پیش گفته بود که وزرات صنعت، معدن و تجارت باید در موضوع نوسازی تاکسی‌های فرسوده ورود کرده و برای حل مشکل راه حلی پیدا کند و در این زمینه بایستی بخشی از تولیدات شرکت‌های خودروساز به حوزه تاکسیرانی اختصاص داده شود.
مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور همچنین پیش از این گفته بود که خودروسازان، تاکسیرانی را مشتری با گارانتی می‌دانند و اگر نابسامانی در بازار رخ دهد، اولین کسانی که از لیست آنان برای تخصیص خودرو حذف می‌شود تاکسیرانی خواهد بود که در صورت توقف طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی و عدم به جریان افتادن آن، باعث می‌شود که تا پایان سال 1400 نزدیک به 70 درصد از حوزه تاکسیرانی دچار انباشت فرسودگی شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/28
منظورشون اینه که داریم میریم به دورانی که تاکسی ها همه دود سیاه میدادن و "در" تاکسی رو باید صدبار باز و بسته میکردی تا چفت بشه! منتها فرقش اینه که کرایه هم بیشتر میدیم!