موضوعات داغ

انجمن وارد کنندگان خودرو؛ بی خیال خودروهای در گمرک مانده می شویم و پول مردم را بر می گردانیم

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
یک ماه از ابلاغیه دستور العمل ترخیص خودروهای مانده در گمرک کشور می گذرد و هنوز حتی یک خودرو نیز ترخیص نشده است. دولت از ترخیص خودروها سهم می خواهد و انجمن وارد کنندگان خودرو به این نتیجه رسیده است که بهتر از پول مردم را با سودش برگرداند و بی خیال خودروها شود.
اینها اظهارات مهدی دادفر، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو است که امروز رسانه ای شده است و می تواند به التهاب بازار خودروهای وارداتی بیانجامد. به گفته دادفر "هیچ‌گونه همتی برای تعیین تکلیف این خودروها وجود ندارد. در واقع همه را سر کار گذاشته‌اند.

مهدی دادفر ادامه داد: بخش‌نامه‌ای که اعلام شده اصلاً اجرایی نیست. همه پول را نقد می‌خواهند، مابه‌التفاوت قیمت ارز را باید پرداخت کنند، هیچ‌گونه ضمانتنامه نیز قبول نمی‌شود. اینها همه نشان از آن دارد که نمی‌خواهند کار راه بیفتد و فقط موجب ایجاد نارضایتی می‌شوند. دولت در حرف چیزی دیگری می‌گوید اما در هنگام عمل می‌گوید باید سهم من هم برسد.
وقتی چهل روز از این بخشنامه گذشته و حتی یک خودرو ترخیص نشده چرا یک نفر از دولت نمی‌آید بپرسد که چه اتفاقی افتاده؟ چرا اجرایی نمی‌شود؟ و اگر قابل اجرا نیست علت آن چیست؟ این نشان می‌دهد که اصلا برای آنها این مسائل اهمیتی ندارد و فقط به فکر منافع خودشان هستند. از طرف دیگر به ایام پایان سال نزدیک می‌شویم و عملا از 15 اسفند تا 17 فروردین کشور تعطیل می‌شود. دوستان ما در انجمن دیگر خسته شده‌اند و تصمیم گرفتند که پول مردم را با سودش برگردانند زیرا بر خلاف دولت ما به دنبال آسایش و آرامش مردم هستیم و خودمان هم بی‌خیال این خودروها می‌شویم زیرا اراده‌ای برای حل این معضل وجود ندارد."
این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که بازار خودروهای وارداتی با رکودی سخت مواجه شده است و بسیاری از خریداران در انتظارند تا با ترخیص خودروهای مانده در گمرک، قیمت ها روند نزولی به خود گیرد، اما با توجه به گفته های دادفر، به نظر می رسد که احتمال عدم ترخیص خودروها در شرایط فعلی (به خصوص با توجه به فشردگی زمانی قبل از عید) وجود دارد و در چنین شرایطی احتمال ادامه رکود بازار خودروهای وارداتی یا حتی افزایش قیمت مجدد خودروها چندان دور از ذهن نخواهد بود.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/27
خوبه دیگه پول ملت رو برمیگردونن دو ماه بعد خودروها رو ترخیص میکنن به 3 برابر قیمت فروش نقدی میزنن
1397/11/27
خدا لعنتشون کنه که با تصمیمات لحظه ای و نابخردانه شون همه چی رو به نابودی کشوندن...
1397/11/27
انجمن غلط کرده که میخواد با دادن سود بانکی اموال ملت رو بالا بکشه، پول ملت رو وقتی دلار ۳۷۰۰ بوده گرفتن حالا میخوان سود زپرتی بدن و بالا بکشن ماشین ها رو! دزدی توی روز روشن!! معادل پولمون رو بروز دلار میگیریم ماشینا رو ببرن به گور باباشون، مملکتی درست کردن...
1397/11/27
یکی بگه تو کشور چه خبره
1397/11/27
سلام به همگی
خب حالا با سرعت 360 کیلومتر در ساعت برین پراید 145 میلیونی بخرین
اصل خرید و ما ادراک مع الاصل خرید
سوال اینه که پراید چه ربطی به این واردات داره؟
پاسخ اینه که به خاطر پراید و پجو که 30 ساله پیش بازنشسته شدن و این ملت برای همین بازنشسته ها چند ده نسخه اصل خرید رقم زدن ، برا همین واردات مدام محدود و در نهایت ممنوع شد.
145 میلیون برا پراید کمه
حقتون همینه که هست خودتون خواستین این خودروی های بی کیفیت گرون بشه حالا باید پای حرفتون وایسین و اعتراض نکنین که چرا تحویل نمی دن
دولت و خودرو ساز نه کلاه بردارن نه دزد بلکه خوده شما این مشکل رو بوجود اوردید.
دلار گرون شد مردم ترکیه دلار رو آتیش زدن شما چی کار کردین؟
تازه فقط ماشین نیست برین صنف های دیگه رو ببنین مسئولیت این وضع خودتون هستین.
شک نکنید اگه یه وام بدن همین هایی که اعتراض می کنن و می گن گرون و بی کیفیت در سر صف خرید قرار می گیرن.
اصل خرید و ما ادارک مع الاصل خرید
اصل خرید رو تاریخ فراموش نخواهد کرد و بار ها و بار ها باید تکرار بشه تا مردم بدونن که با دسته خودشون چه بلایی سر خودشون اوردن.
حتی گینس هم که رکورد های بین المللی رو ثبت می کنه ، نمی تونه این رکورد تاریخی رو ثبت کنه چی کار کردین شما؟
1397/11/27
خوب وقتی ماشینی در کار نبوده اصلا چرا ثبت نام کردید که الان به همین راحتی حرف از بازگردادن پول مردم بیچاره با سود میکنید شما کلاه بردار هستید که ماشین نداشته را پیش فروش کردید
1397/12/4
مردم باید ثبت سفارش کنن تا اونا هم سفارش بدن
ماشین که هست
ولی تو گمرکه و دولت هم میگه منم سود میخوام
الان هم بخوان ماشین ها رو تحویل بدن باید با دلار نرخ جدید تحویل بدن نه با قیمت قبلی یعنی مردم باید مابه التفاوت رو پرداخت کنن تا ماشین رو تحویل بگیرن
وارد کننده ها مقصر نیستن نه اینکه نیستن
ولی مقصر اصلی دولته
1397/11/28
با درود

مگه تا به حال؛ اموال و معیشت و زندگی مردم برای دولت مهم بوده است تا اکنون ماشین های دپو شده مردم در گمرگ که در حال فرسوده شدن هستند؛ مهم باشد؟؟؟!!!

اگه این ماشین ها در ژاپن، اروپا و امریکای جنایتکار به مدت طولانی دپو می شدند؛ آیا دولت آنها به خاطر احتمال فرسوده شدن و وجود نقص احتمالی اجازه ترخیص خودرو را می داد؟؟؟
اگر خودرو در کشورهای یادشده به مدت مشابه ایران زیر گرمای شدید و باران در گمرگ دپو می شد؛ شک نکنید که دولت و حداقل وزیر مربوطه یا استعفا می داد و یا خودکشی می کرد.

چون برای آنها مردم و اموال و معیشت آحاد جامعه در اولویت قرار دارد.

همه مردم ایران عزیز هم به موضوعات یادشده کاملاً واقف هستند.
1397/11/28
چقدر گفتیم به دولت تدبیر امید امیدی نیست...24 میلیون رفتن رای دادن.

حالا دودش تو چشم همه داره میره.

من 22 سالمه، ماشین پیش کش اینده چیکار کنم؟ عین یه بچه ادم میخواستم زندگی کنم حالا ببین. به شخصه از باعث بانیش نمیگذرم چه دولت چه رای دهنده