موضوعات داغ

درآمد طرح زوج و فرد چگونه مصرف می شود؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
میثم بصیرت سرپرست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران اظهار داشت: تغییرات در جزئیات طرح زوج و فرد در دوره‌های بحرانی مانند مُسکن عمل می‌کند و ما تا ابد از این مُسکن استفاده نمی‌کنیم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: برای حل بحران حمل و نقل و آلودگی هوا باید با پیدا کردن دارو، آن را درمان کنیم. همچنین طرح زوج و فرد نیاز به بازنگری دارد و تجربه جهانی نیز این موضوع را ثابت کرده است که برای حل معظلات باید راه‌های جدید را امتحان کرد. وی در ادامه افزود: شهرداری برای کاهش ورود خودروهای شخصی به محدوده زوج و فرد باید توانمند شود و مسیرهای دیگری را برای موج‌های حمل و نقل فراهم کند.
میثم بصیرت هدف از اجرای طرح زوج و فرد را فراهم کردن رفاه برا شهروندان عنوان کرد و گفت: هدف ما از اجرای این طرح درآمدزایی نیست و ما به دنبال رفاه شهروندان هستیم و تمام درآمد حاصل از این طرح به صندوق خاص توسعه حمل و نقل عمومی به منظور کاهش آلودگی هوا واریز خواهد شد. همچنین ما باید زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم و به همین منظور تا پایان سال خط 6 و 7 مترو افتتاح خواهد شد.
سرپرست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در پایان تصریح کرد: اصلی‌ترین دستاورد ما درمحدوده زوج و فرد کاهش آلودگی هوا است. در حال حاضر در ساعات پایانی محدوده طرح زوج و فرد ازدحام بالایی رخ می دهد که با اجرای این سیاست یکپارچه، ترافیک کاهش و حمل و نقل عمومی توسعه خواهد یافت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد