موضوعات داغ

نگاهی به قیمت آمیکو آسنا و شرایط آن در بازار

عکس مطلب اول
پیکاپ های زیادی در بازار ایران وجود ندارند و در این سالها، شاید تنها تویوتا هایلوکس معروف بوده که توانسته تا حدودی در این بازار بسته و کم رقیب، خوش بدرخشد. این خودرو نیز به واسطه ممنوعیت واردات و تلاش های دلالان، قیمتی مافوق تصور پیدا کرده و به هیچ عنوان نمی توان آن را یک خودرو تجاری نامید. از همین رو بسیاری از تولیدکنندگان داخلی، رو به همکاری با شرکت های چینی آوردند. شرکت آمیکو نیز که مدتهاست در زمینه تولید خودروهای تجاری فعالیت می کند، با عقد قرارداد با یک شرکت چینی، دو خودرو پیکاپ آمیکو آسنا (نسخه دو کابین) و آمیکو آراز (نسخه تک کابین) را به بازار کشورمان ارایه کرده است. قیمت کارخانه ای این محصول، در نسخه تک کابین 210 میلیون تومان و در نسخه دو کابین، 247 میلیون تومان است.
از آنجایی که بسیاری از وانت بارهای فعال در کشورمان، از سوخت CNG برای قدرت بخشی استفاده می کنند، آمیکو نیز پیکاپ آسنا را مجهز به پیشرانه پایه گازسوز 2.4 لیتری نموده که این موتور ساخت میتسوبیشی است و همانند پیشرانه های دیزل، می تواند گشتاور مناسبی را برای استفاده راننده فراهم کند. حداکثر قدرت این موتور 143 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن، 220 نیوتون متر است. این قدرت و گشتاور توسط جعبه دنده پنج سرعته دستی به هر چهارچرخ منتقل می شود و بزودی شاهد ارایه نسل جدید این پیکاپ با گیربکس اتوماتیک نیز خواهیم بود. مصرف سوخت ترکیبی پیشرانه آمیکو آسنا که می تواند هم با بنزین و هم با گاز طبیعی کار کند، 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده است.
بر خلاف انتظاری که از یک پیکاپ تازه وارد داریم، آمیکو آسنا چهره مناسبی در نمای خارجی و داخلی دارد و از امکانات و آپشن های خوبی نظیر سیستم ناوبری GPS، روکش چرمی صندلی‌ها، دوربین عقب و صفحه نمایش 7 اینچی لمسی مجهز است. همچنین قابلیت قفل دیفرانسیل اتوماتیک به صورت مکانیکی، که به صورت مستقل و بدون دخالت راننده عمل می کند، اصلی ترین نقطه قوت این محصول در مقایسه با رقبایش محسوب می شود. قیمت پیکاپ آمیکو آسنا، هم اکنون در بازار رقمی بین 250 الی 270 میلیون تومان بوده و آمیکو آراز نیز در محدوده 230 میلیون تومان معامله می شود. قیمت بالاتر آمیکو آسنا نسبت به رقبایی همچون کاپرا 2 و پیکاپ ریچ، عرضه محدود و نبود شرایط فروش اقساطی، می تواند از عوامل جلوگیری از موفقیت این پیکاپ در بازار کشورمان باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد