موضوعات داغ

زمان انتظار مشتریان برای استرداد ودیعه خودروهای ثبت نامی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
به گزارش خودروبانک و به نقل از دنیای اقتصاد، پس از تصمیم وزارت صمت برای کنار گذاشتن قیمت دستوری خودرو و تعیین قیمت بر اساس قیمت حاشیه بازار، برخی از ثبت‌نام کنندگان اقدام به انصراف گرفتند. دلیل اینکار نیز مشخص است، با تصمیم وزارت صمت قیمت خودروهای داخلی از ابتدای بهمن با 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار قیمت‌گذاری می‌شود و این بدان معناست که کسانی که موعد تحویل خودروی آنان بهمن ماه به بعد است باید مابه‌التفاوت قیمت خودرو را به قیمت روز در زمان تحویل پرداخت کنند. حال اگر قیمت هفته جاری خودرو بر اساس قیمت حاشیه بازار را در نظر بگیریم، قیمت پراید 43 میلیون و 500 هزار تومان است که این مبلغ 20 میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه در زمان ثبت‌نام است.
بعد از قیمت‌گذاری بر اساس حاشیه بازار برخی از ثبت‌نام کنندگان به علت عدم توانی در پرداخت مابه‌التفاوت انصراف دادند. زمان معمول عودت ودیعه خودروهای ثبت‌نامی 30 روز است، اما خودروسازان اعلام کرده‌اند که این پول را ظرف 120 روز کاری پرداخت خواهند کرد. این موضوع به خوبی نشان می‌دهند که خودروسازان از کمبود نقدینگی رنج می‌برند و باید منتظر ماند که آیا ظرف 120 روز کاری و با وجود کمبود نقدینگی، خودروسازان این وعده را عملی می‌کنند یا دیرتر از موعد ودیعه مسترد خواهد شد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/30
1- وزارت صمت: قیمت خودروساز 5% زیر قیمت بازار
2- قیمت دی ماه پراید 131، بازار 35 کارخونه 29.5
3- ورود دلالها بدون دخالت خودروساز
4- قیمت بهمن پراید 131، بازار 45.5 کارخونه 37
5- فروش فوری خودروساز ((:
6- وزیر محترم صمت: فرمول وزارت صمت هیچ نقشی در افزایش قیمت خورو ندارد!!!
1397/11/30
پس لیست قیمت حاشیه بازار ماه های مختلف توی سایت ایران خودرو چیه؟ مگه نگفتن به ماه ثبت نام بسنگی داره قیمت خودرو؟ منظورشون فقط فروش قطعی ها بود؟
1397/11/30
وزارت صمت رو تعطیل کنید سینما بزنید حداقل مردم تو این چهارماهی که قراره پولشون رو پس بگیرن سرگرم بشن!
1397/11/30
از هر سوراخی بتونند فرو میکنند نامردا!