موضوعات داغ

سایپا رهام در حال تست در تهران دیده شد + عکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سایپا رهام محصول جدید گروه خودروسازی سایپاست که مدتی می شود به صورت رسمی معرفی شده و علاقمندان در نمایشگاه های خودرو، توانسته اند این محصول جدید را مشاهده کنند. پس از آن که چندی پیش تصاویری از خط تولید سایپا منتشر شد که حاکی از مونتاژ سایپا رهام داشت، حال این خودرو جدید در سطح شهر و در حال تست با پلاک آزمایش فنی دیده شده است.
همانطور که می دانید، سایپا رهام بر روی پلتفرم SP100 توسعه یافته که به گفته سایپا، قابلیت تولید خودروهای سدان، هاچ بک و کراس اوورهای کوچک بر مبنای این پلتفرم وجود دارد. سبک و سیاق کلی سایپا رهام، شباهت زیادی به محصولات برلیانس دارد که مدتهاست در پارس خودرو به تولید می رسند و به خصوص در طراحی درب های عقب و صندوق، می توان مشابهت هایی را با برلیانس H230 مشاهده کرد. طراحی جلوی خودرو نیز با الهام گیری از شاهین انجام شده و سایپا در تبلیغات خود تمرکز زیادی بر این موضوع نشان داده است.
سایپا رهام

سایپا رهام

سایپا رهام در مقایسه با بسیاری از محصولات داخلی، بروز تر و مدرن تر به نظر می رسد و این موضوع را می توان ناشی از الگوگیری سایپا از محصولات چینی دانست که در این سالها به پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده اند. امکانات رفاهی اعلام شده برای رهام، آن را به رقیبی جدی برای خودروهای چینی رقیب نظیر برلیانس H330 و بسترن B30 تبدیل می کند و در صورتی که سایپا این خودرو را با قیمتی رقابتی و کمتر از نمونه های مشابه به بازار عرضه کند، می تواند موفقیت های قابل توجهی را در بازار کسب نماید. تصاویر منتشر شده، نشان دهنده این موضوع هستند که نام این خودرو همچنان رهام باقی مانده و مانند دیگر خودروهای سایپا نظیر آریو و برلیانس H230 که پیش تر S300 یا پرسیس نامیده می شدند، روند تغییر نام در مورد این محصول وجود ندارد. در صورت انتشار اطلاعات جدیدی نظیر قیمت یا زمان پیش فروش سایپا رهام ، این اطلاعات از طریق خودروبانک در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

24 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/2
چرا شبیه لاکپشته
1397/12/2
من فقط تنها چیزی که از این ماشین فهمیدم کیفیت فوق العاده افتضاح مواد استفاده شده توی داخل ماشین بود.
1397/12/2
به نظر ماشین بدی نیست. طراحی جدید و نسبتا قشنگی داره. اگر شرایط ایران مثل قبل بود و قیمتا معقول بود با قیمتی حدود 60 تا 70 میلیون ارزش داشت. با توجه به موتور 1650 برلیانس و گیربکس خوبی که قرار بود روش بیاد الان نمیدونم چه گیربکسی میذارن روش! پلتفرم مشترک با یاریس نسل 2 و ایمنی مناسب گزینه مناسبی بود. ولی الان معلوم نیست با چه کیفیتی ساخته میشه قطعات موتوری و بدنه و یه قیمت خیلی گزاف! ولی این خودرو و دناپلاس باید به عنوان خودرو های در دسترس همه با قیمت پایین عرضه بشن به عنوان خودروی ملی! مه اینکه بشن لوکس و بالای 120 میلیون تومن قیمت بخورن!! پولی که پارسال باهاش مزدا3 صفر کیلومتر خریداری میکردیم. لعنت به باعث و بانی های این شرایط
1397/12/7
دلخوش به این مقدار نباشید
1397/12/2
هیچ وقت از ماشینهایی که شبیه موشکن خوشم نیومد. این یکی دیگه انگار سر نداره همه موشکهارو روسفید کرده. کاپوت جلوش هم که کلا درزش بازه !
1397/12/2
چه فایده؟

آخرش مثل کوییک فقط نمونه گیربکس دستی به بازار میاد!
1397/12/2
سلام
با این طراحی اصولی ، هماهنگ و مدرن باید به سایپا آفرین گفت
آپشنها هم واقعا عالی هستش
از نظر ایمنی هم تلاش شرکت سایپا قابل قبول و جهش بزرگی هست
امیدوارم با داشتن کیفیت و قیمت خوب و داشتن مشخصات ذکر شده بتونه خوش بدرخشه
البته وضعیت قیمت ها خیلی نسبت به قبل بد شده
انقدر از پسرفت ها گفته ایم و گلایه کرده ایم ، الان هم باید از تلاش هموطن ها تشکر کنیم
به امید پیشرفت روز افزون

1398/7/17
اصلا افرین نداره کوییک هم قرار بود اتومات باشه سیستم ورود بدونه کلید داشته باشه و از این چرتو پرتا اخرشم فکر کنم کلا بیستا تولید کردن اونوم با کلی تاخیر من عموم یدونه خرید میخوام درو باز کنم هس میکنم دستگیره میخواد بشکنه .
1397/12/2
من چشم از سایپا اب نمیخوره تا الان هرچی خودش ساخته بی کیفیت و نا ایمن بوده و با استهلاک فراوان بوده اینم چیز مالی از اب در نمیاد چین خودش کپی کرده سایپا از چین کپی کرده
چه شود کپی اندر کپی
خود چینی ها هیچوقت فکرشم نمیکردن کسی بیاد از رو دستشون کپی کنه
تورو خدا تولید نکنید مونتاژ کنید والا خود برلیانس خوشگل تر هستش
1397/12/3
يك ايراد خيلي ضايع ظاهري داره اونم نمايان بودن منبع اگزوز كه ياد تيبا صندوق دار ميندازه كه تو ساينا اين ايراد رفع شده
1397/12/3
سلام
خب الان با یک مقوله شتر گاو پلنگ روبرو هستیم.
دو قسمت از ماشین ماله بریلیانس هست یعنی موتور و اتاق که به گفته مدیر عامل سایپا اسمش یادم نیست دوتا قبل از جواد ... گفته بود تولید خوده سایپا هست.
پیشرانه خودرو 1650 سی سی مورد استفاده در بریلیانس سری 300 هست یعنی 320 و 330 اتومات و دستی
اتاق هم با همکاری بریلیانس
خب در قسمت جعبه دنده یه ارتباط عجیبی بین چین و کره هست چون برای پیشرانه بریلیانس که با گیربکس 4 دنده هماهنگ شده برای رهام از گیربکس 6 دنده هیوندای پاورتک استفاده شده.
شایعه شده یکی توی فضای تاریک بود هیچی نمی دید بعد به چیزی رسید فکر کرد طلا هست پس پولاشو اتیش زد که ببینه طلا هست و دید که سنگ بودن.
خب وضعیت فعلی ایران با این دو شریک سر این خودرو یه چیزی مثل همین هست.
هیوندای که بیش از 50 درصد فروش رو مدیون بازار اونجا هست هرگز نمیاد به خاطر ایران نصف فروشش رو نابود کنه.
بریلیانس هم لابد از شریکش مورد فشار اونجا قرار گرفته چون گفته شده بریلیانس و بی ام و با هم شراکت دارن و بی ام و اتفاقا فروش خوبی هم اونجا داره پس اونجا بریلیانس رو از طریق بی ام و تحت فشار قرار می ده که ایران نباشه.
پس در انتها اگه سایپا اتاق رو داشته باشه ما فقط با یه اتاق و کمی آپشن روبرو هستیم البته اگه نگن به خاطر اینکه اکسل عقب تولید اونجاست ، اکسل عقب ترمز کاسه ای بشه چون فعلا دیسکی هست.
شما این خودرو رو می خرین و بعدش باید پیشرانه و جعبه دنده رو براش پیدا کنید ورش سوار کنید چون سایپا دیگه جعبه دنده و پیشرانه رهام رو نداره و شما باید از بازار آزاد برای رهام پیشرانه و جعبه دنده تهیه کنید.
چرا یه خودروی بروز و معمولا آپشنال از عدسی استفاده نمی کنه؟
1397/12/3
سلام کاش یک جوری به گوششون میرسوندید عقب ماشین قسمت سیاه رنگ سپر جفت و جور با طراحی ماشین نیست کل ماشین خیلی زیا طراحی شده حیفه یک قسمت بزنه کار خراب کنه.
ممنونم
1397/12/3
چند نکته در مورد این ماشین.
1. نمونه های آزمایشی از متریال با کیفیت نازل تولید شده بودن که واقعا توی ذوق میزد.
2. درزها و کیفیت مونتاژ فوق لعاده ضعیف
3. ارتفاع زیاد خودرو که باعث میشه مثل تیبا همه چی ماشین از زیر دیده بشه
4. با اینکه خودرو جدید هست اما طراحی چراغ های عقب واقعا زشته و گرافیک قشنگی نداره.
1397/12/3
توجه کردید چراغ عقب های داخل فیلمی که تو همین صفحه است با تصاویری که ازش در خیابان گرفته شده، فرق میکنه. نیومده دارن تغییرش میدن
1397/12/3
جلوش خیلی شبیه سراتو نسل جدیده، ی مقایسه کنید متوجه میشید
1397/12/3
به پیر پیغمبر مردم این همون برلیانس ۲۳۰ که اومدن جای درب باک وطراحی قالب بدنه بیرونی رو تغییر دادن وقتی به ستون های هر دو ماشین نگاه کنین میفهمین .شیشه جلو و عقب این ماشین با برلیانس ۲۳۰ یکیه . پلت فرم چی.....تویوتا یاریس چی ....تورو خدا دقت کنین تو مطالبتون چی دارین میدین خورد مردم...از شرکت برلیانس بپرسین پلت فرم این ماشین و از چه ماشینایی کپی کرده.....خوبه خود شرکت داره میگه موتور گیر بکس برلیانس ... سایپا مال این حرفاست پلت فرم بسازه واقع بین باشیم ...
1397/12/3
کیفیت قطعات داخل افتضاحه. موتور برلیانس تعریف نداره. بدنه خودرو را از نزدیک دیدم اصلا جالب نیست. هیچوقت سراغ خودروی داخلی نرید
1397/12/4
اون روزی که معرفیش کردن میگفتن قیمتش حدود 70 تومانه حالا که ارزش ریال بفنا رفته و عملا پول ملیمون هیچ شده و با توجه به قیمت همزاد اون یعنی برلیانس سری 300 میشه پیش بینی کرد کمتر از 120 نمیدن دست مردم!!!
1397/12/4
به نظرم سایپا قیمتش رو ۵۰۰ میلیون بزاره و نگران هم نباشه، مردم تو نیم ساعت میخرن و تموم میکنن
1397/12/9
فکر کنم در کاپوتش بازه
1398/2/23
همش که نمی شه فحش داد! طراحی زیبایی داره داخل کابین با سلیقه کار شده. موتور و گیربکس برلیانس رو داره که این موتور واقعا عملکرد خوبی داره. خلاصه یه سر و گردن از تمام خودرو های ساخته شده در داخل بالاتره. نمی گیم به کره ای یا حتی چینی می رسه نه اما جهش خوبی بوده. آفرین
1398/4/23
تنها نکته مثبت این ماشین (در مقایسه با مدل های برلیانس)، موتورهای سری BM برلیانس هست که 30 سال از موتور های TU7 جلوتر هستند

ولی از ماشین های ایرانی، مثل 206 و 207 و تندر 90 به میزان 7 سر و گردن بالاتر هست!!!

این ماشین همون برلیانس H200 هست با اندکی تغییر مثل به ارث بردن چراغ های H530 و داشبورد H330

پس بهتره ماشین چینی برلیانس رو انتخاب کرد و از سرهم بندی ناشیانه این خودرو دوری جست
1398/10/27
این خودرو همون وولکس شرکت گریت وال چینه که ورداشتن ظاهرش رو تغیر دادن و با نام جدید به مردم غالب کنن مثل تیبا که شد ساینا و با کمی تغیر شد کوییک و قیمت خیلی فضایی که اصلا باور کردنی نیست،حالا میگن تولید ملی و بومیه بعدش میبینی همه قطعات و لوازمش وارداتیه و فقط ایجا تو ایران رنگش میکنن و مونتاژ میشه و ........
1399/1/12
از ماست که بر ماست
دلخوش به این مقدار نباشید