موضوعات داغ

همزمان با کاهش ایربگ های دنا؛ ترمز اضطراری در اروپا اجباری شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مطابق اعلام اتحادیه اروپا، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک یا AEB و سیستم های هشدار دهنده خروج از خط، بزودی در این منطقه اجباری خواهند شد و تمامی وسایل نقلیه ای که از این پس در مجموعه اتحادیه اروپا عرضه می شوند، باید مجهز به این سیستم های ایمنی باشند. این قوانین سال گذشته در کمیته های اجرایی این اتحادیه بررسی شد و اکنون به تصویب مجلس شورای اتحادیه اروپا رسیده است.
البته این قوانین هنوز هم به تاییدیه هایی برای اجرایی شدن نیاز دارند، اما پیش بینی می شود که پس از اخذ تاییدیه های لازم، قوانین ایمنی جدید در سال 2022 جایگزین قوانین فعلی شوند. شورای ایمنی حمل و نقل اروپا تخمین می زند که در صورت نصب این سیستم ها در تمامی خودروهای عرضه شده در اتحادیه اروپا، میزان مرگ و میر بر اثر تصادفات در این حوزه، در چشم انداز 15 ساله به میزان 25 هزار نفر کاهش خواهد یافت. برخی از ویژگی های ایمنی که استفاده از آنها به موجب قوانین جدید در خودروها اجباری می شود، عبارتند از:
سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم اخطار خروج از خط، کنترل کننده هوشمند سرعت، سیستم هوشمند تشخیص میزان الکل، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، سیستم اخطار حواس پرتی راننده، سیگنال توقف اضطراری، سیستم تشخیص موانع عقب و سیستم ضبط اطلاعات تصادفات. تعدادی از این سیستم ها، از جمله سیستم ترمز اضطراری هم اکنون به طور گسترده ای در خودروهای عرضه شده در این اتحادیه به چشم میخورند و به طور استاندارد در بسیاری از مدلها وجود دارند. همچنین خودروسازانی که می خواهند محصولات آنها پنج ستاره ایمنی از یوروانکپ دریافت کنند، نیاز دارند تا محصولات خود را به این سیستم مجهز کنند.
علاوه بر این قوانین، موضوعات دیگری در مورد سیستم های جلوگیری از حملات سایبری در این قوانین مطرح شده و خودروسازان مجبور خواهند بود تا این سیستم ها را در خودروهای خود نصب کرده و رضایت خریداران را بابت عملکرد آنها کسب کنند. همچنین استفاده از این سیستم ها در خودروهای تجاری و عمومی نیز اجباری خواهد بود. این قوانین به واسطه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، در این کشور معتبر نخواهد بود، اما دولت بریتانیا تلاش خواهد کرد تا خودروهای عرضه شده در این کشور با استاندارد اروپایی سازگار باشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد