موضوعات داغ

نیم‌نگاهی به اینزیگنیا؛ قیمت، سرعت و کیفیت

عکس مطلب اول
اوپل شاید تنها برندی باشد که در طول همه این سال‌ها در آلمان دوام آورد؛ از سده 19 میلادی تا همین امروز که این مقاله را می‌خوانید. مصداق آن رونمایی از اینسیگنیا یا اینزیگینا در سال 2008 توسط جانشینان آدام اپل (اوپل) بود. خودرویی فول لاکچری که بعدها در چند نسل به میدان مبارزه ماشین‌های لوکس آمد. در سال 1394 توان خودرو جی شرکتی که با نمایندگان اپل در آلمان قرارداد بست، نسل اول اپل اینزیگنیا را به ایران وارد کرد. این خودرو اما در همه جای دنیا به همین نام شناخته نشده است؛ مثلا در چین به آن بیوک رگال و در انگلستان واکسهال اینزیگنیا نام دارد. اینزیگنیا در ایران بسیار کمیاب است، اما طبق نقشه جدید اپل، به زودی شاهد ورود گسترده این خودرو خواهیم بود. پس بهتر است پیش از همه این موجود ناشناخته را بشناسید.
اینسینیا، اینزیگنیا، بیوک رگال یا هر چه بنامیمش، در رده وسایل نقلیه باکیفیت در جهان قرار دارد. خودرویی که با دو موتور 2 و 2.8 لیتری توربوشارژ طراحی شد که البته نمونه 2 لیتری اینزیگنیا در بازار وسایل نقلیه کشور خرید و فروش می‌شود. هر چند نباید گمان کرد موتور 2 لیتری، 4 سیلندر و 16 سوپاپه به کاررفته در این خودرو از نمونه 2.8 لیتری کم‌توان‌تر است، بلکه بالعکس می‌تواند 250 اسب بخار تولید کند، با حداکثر سرعت 254 کیلومتر در ساعت. قاعدتا از چنین خودرویی جز جعبه دنده 6 سرعته تیپ ترونیک هم انتظار نمی‌رود.
اپل اینزیگنیا هم از نظر ظاهری حرف ندارد، هم از نظر باطنی. کابین داخلی خودرو با صندلی‌های مجلل و کنسولی زیبا طراحی شده است. از آپشن‌های رفاهی اینزیگنیا می‌توان به قابلیت انتخاب وضعیت رانندگی در سه حالت اسپرت، مسافرتی و درون شهری اشاره کرد. همچنین وجود 8 ایربگ، کروز کنترل هوشمند، دوربین 130 درجه عقب، رادار جلو، نمایشگر اطلاعات هوشمند خودرو، فرمان تلسکوپی با تنظیم الکترونیکی، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع دوگانه، 6 بلندگوی قدرتمند، سانروف، شیشه‌های سولار، حس‌گر باران و قابلیت دسترسی به صندوق عقب از داخل کابین از دیگر امکانات هیجان‌انگیز این خودرو است. از سویی هنگام تصادف پشت سری‌های اینزیگنیا فعال و باد لاستیک به صورت خودکار تنظیم می‌شود.
در سال 1394 و زمانی که توان خودرو جی اعلام کرد مجوز ورود اپل اینزیگنیا را گرفته است، قیمت مقطوع اعلام شده توسط این شرکت برای این وسیله نقلیه 271 میلیون 800 هزار تومان بود. در برابر این بودجه اما آپشن‌های بیوک رگال یا همان اینسیگنیای خودمان بسیار بیشتر بود؛ به ویژه آنکه رقبای جدی آن مرسدس بنز ای 200 و مزدا 3 جدید محسوب می‌شوند که در برابر اپل اینزیگنیا قیمت بسیار بیشتری دارند.
اپل اینسیگنیا با قیمت گفته شده در تعداد بسیار محدودی به کشور آمد، بنابراین پیدا کردن آن کار چندان راحتی نیست. با این حال در سایت دیوار که به نوعی مرجع خرید و فروش دست دوم است، آگهی فروش اپل اینزیگنیا نمایشگاهی به چشم می‌خورد که البته برای اطلاع از قیمت‌های آن باید با فروشندگانش تماس گرفت. اما یک پیشنهاد برای فروشندگان احتمالی این خودرو داریم: فکر نکنید چون یک خودروی لوکس و کمیاب دارید، آگهی کردن آن در سایت دیوار کار اشتباهی است بلکه برعکس اگر می‌دانستید چند نفر به دنبال این زیبای آلمانی هستند، زودتر دست می‌جنباندید.

منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد