موضوعات داغ

اولین تصاویر و اطلاعات از نسل جدید نیسان جوک

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
انتظار می‌رود یک جانشین برای نیسان جوک محبوب در اواخر سال جاری رونمایی شود.اکنون اولین نمونه از یک مدل آزمایشی تغییر یافته رونمایی شده است.
نسل دوم جوک که در استودیوی نیسان لندن طراحی شده است در اوایل سال ۲۰۲۰ به فروش خواهد رسید. این مدل جایگزین قابل انتظار برای مدل امروزی است که از سال ۲۰۱۰ به فروش می رسیده است.اگر چه خودروهایی با این ظاهر به شدت تغییر شکل یافتنه اند ولی به نظر می‌رسد که شکل کلی آن شبیه به جوک اصلی باشد اگرچه جزئیات طراحی خودرو به طور قابل‌توجهی پیشرفت خواهد کرد.
در یک مصاحبه اختصاصی در سال گذشته آلفونس آلبایسا، رئیس طراحی جهانی نیسان، بیان کرده است که نسل دوم جوک خیلی شبیه به آخرین مدل قدیمی نخواهد بود. همچنین افزوده است که حتی شبیه به مدل مفهومی ام ایکس که یک کراس اور الکتریکی رونمایی شده در سال ۲۰۱۷ بود یا مدل لیف جدید نیست. این خودرو مانند یک شهاب سنگ با یک حالت عجیب است.
آلبایسا این شایعه که جایگزین جوک بازبینی و پذیرفته نشده است را رد کرد و اظهار میدارد که "به زودی رونمایی خواهد شد.و هرگز رد نشده است .من نمی‌دانم این داستان از کجا آمده است این خودرو یک خودروی فوق العاده است و هنوز تمامی حالت‌های خود را دارد."
 نیسان جوک جدید

نیسان جوک جدید

فروش خودروی جوک در اروپا تا به امروز ۴ بار، از مرز 100000در هر سال فرا رفته است و سبک طراحی موسوم به ساندرلند یکی از عوامل مهم آن محسوب می‌شود.
آلبایسا گفته است : "کار ما با اولی آسان تر بود زیرا هیچ نمونه دیگری مانند آن وجود نداشت و موفقیت آن حتی در این که چگونه به نظر می رسد هم چشمگیرتر است. نوع دوم آن نمی تواند هم تغییر یافته و تکاملی باشد و هم جوک باشد .ما باید نام آن را به نانسی تغییر دهیم .
جوک جدید، احتمالا از روی نسخه گسترده رنو، نیسان و طرح CMFمیتسوبیشی آلیانس همانگونه که در رنو کلیو مورد استفاده قرار گرفته است ، ساخته خواهد شد. انتظار می رود که نیسان از خودروهای بنزینی معمولی که از قدیم حجم فروش بالایی را به خود اختصاص می‌داده‌اند اجتناب کنند و به جای آن از واحدهای توربو شارژ شده ی 1.0 لیتری ۳ سیلندری و ۱.۳ لیتری ۴ سیلندری استفاده شده در قشقایی، استفاده کنند. همچنین به یک موتور یک و نیم لیتری ۱۰۹ اسب بخاری پیشنهاد شده و سیستم چهار چرخ محرک برای مدل های اتوماتیک بالاتر حفظ خواهد شد.
آلبایسا، رونمایی کردن یا نکردن جوک جدید را در نمایشگاه خودرو تایید نمی کند.همچنین مدل کازانا که در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد را برای تست آب خودروهای تولید شده ی ذکر شده ، مورد استفاده قرار داد. با توجه به سبک مخاطره آمیز جوک اصلی و اینکه این مدل چقدر تثبیت شده است، احتمال دارد که نیسان، هیجان مورد انتظار برای رونمایی جوک جدید را تا لحظه آخر با پوشاندن آن افزایش دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد