موضوعات داغ

تاریخچه لندکروز از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸

عکس مطلب اول
لندکروز نه تنها دو مدل مختلف دارد بلکه این مدل‌ها در سال‌های مختلف هم روانه بازار شده‌اند. این مدل‌ها در سال‌های متفاوت نه تنها شبیه به هم نبوده‌اند بلکه در آپشن‌های رفاهی و حتی مشخصات فنی با هم تفاوت‌های زیادی دارند. در گزارش زیر بررسی خواهیم کرد که هر تویوتا لندکروز در سال‌های مختلف از چه امکاناتی بهره‌مند و از چه امکاناتی محروم شده است.
مشخصات فنی
اولین لندکروزی که سال ۲۰۰۸ به کشور ما وارد شد نسل پنجم این خودرو بود. آن زمان این غول ژاپنی با ایربگ‌های زانویی، کمکی حرکت در شیب، کنترل کشش و پایداری و تعلیق KDSS به بازار عرضه شد. این سیستم تعلیق برای اولین بار روی سری ۲۰۰ لندکروز و سری ۱۵۰ پرادو پیاده شد که پایداری خودرو را هنگام پیچیدن و ناهمواری‌های جاده افزایش می‌داد. قبل از این لندکروزی که در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ تولید می‌شد تنها موفق به چهار ستاره ایمنی از ANCap شده بود اما در سال‌های بعد با ارتقا سیستم ایمنی این غول ژاپنی به خودرویی پنج ستاره ارتقا یافت. همچنین طراحی ظاهری خودرو به سمت یک طراحی پر هیجان تغییر پیدا کرد. علاوه بر این لندکروزی که سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ تولید می‌شد دارای چهار دنده اتوماتیک بود اما در طراحی بعدی به خودرویی با شش (در سری VXR) یا پنج )در سری GXr) دنده اتوماتیک- ترونیک تبدیل شد.
در سال‌های بعد همین لندکروز تفاوت‌هایی را در مدل‌های مختلف اعمال کرد. برای مثال قدرت لندکروز سری GXR ۲۰۱۰، ۲۴۰ اسب بخار اما قدرت همین سری تولید سال ۲۰۱۲، ۲۷۱ اسب بخار است. همچنین امروز قیمت تویوتا‌ لندکروز ۲۰۱۰ حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان است اما قیمت تویوتا‌ لندکروز۲۰۱۲ در بازار دست دوم به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.
یکی‌ دیگر از تفاوت‌های لندکروزهایی که بعد از سال ۲۰۱۱ تولید شده‌اند این است که هنگام برخورد از عقب یا جلو و باز شدن کیسه هوا به طور خودبه خود با اورژانس تماس می‌گیرند. البته این امکان هنوز در ایران فعال نشده است. همچنین از این سال سیستم کمربند پیش‌کشنده به صورت استاندارد در خودرو نصب می‌شود. یعنی هنگام تصادف کشش بیشتری ایجاد می‌کند تا مبدا سرنشین از صندلی جدا شود. همچنین محصولات این سال مجهز به سیستم توقف هوشمند شده‌اند که افزایش سرعت را ندید می‌گیرد و ترمز را تقویت می‌کند. برای مثال هنگامی که پدال گاز و ترمز هم‌زمان با هم فشرده شوند خودرو می‌فهمد مشکلی در رفتار غیر طبیعی راننده وجود دارد. برای همین گاز را کاهش می‌دهد و ترمز را در اولویت قرار می‌دهد. یک لندکروزر ۲۰۱۵ که اجازه واردات در ایران را ندارد، چهار سال قبل با یک فیس‌لیفت در بازار جهانی عرضه شد. مهم‌تغییر آن به چراغ‌های خودرو برمی‌گشت. سال ۲۰۱۶ هم این تغییرات در سپر به شکل چراغ‌های مه‌شکن و سپر جدید ادامه یافت و همچنین چراغ‌های ال-ای-دی به عقب اضافه شد. همچنین صفحه نمایش ۹ اینچی دیگری به جای هشت اینچی قبلی در کابین قرار گرفت. موتور این خودرو با سه ظرفیت مختلف عرضه شد که قوی‌ترین آن ۴.۶ لیتر ظرفیت داشت و ۳۱۸ اسب بخار با ۴۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. به این نسخه همچنین سنسور عدم برخورد با عابرپیاده هم اضافه شد.
سپس در لندکروز ۲۰۱۸ با پیشرانه ۵.۷ لیتری و نیرویی نزدیک به ۳۸۱ اسب بخار تولید می‌شد که در حدود ۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.
شاید دانستن توانایی‌ها و قدت بالای سری جدید این خودرو برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم بیهوده باشد اما در عوض می‌توان به بررسی قیمت تویوتا‌ لندکروز۱۹۹۳ تا ۲۰۱۳ پرداخت و یک نمونه سالم آن را با قیمت ۲۵۰ میلیون تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سایت دیوار خرید.

منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/12
پراید2005: دارای زه بغل ، سیستم صوتی CD/MP3 ، بخش شیشه ای روی ستون C
پراید2018: فاقد زه بغل ، فاقد سیستم صوتی ، بدنه یک تکه فلزی بدون زایده شیشه ای ستونC