موضوعات داغ

با تویوتا اف جی کروز تمامی توجه‎ها را به خود جلب کنید

عکس مطلب اول
تویوتا اف جی کروز یک خودرو بسیار بی‌نظیر و منحصربه‌فرد است که به دیده شدن شما کمک می‌کند. این خودرو به دلیل قابلیت‌های بسیار بی‌نظیر خود ازجمله سیستم 4*4 (چهار چرخ فعال به‌طور همزمان)، طراحی منحصربه‌فرد بدنه، استحکام و امنیت بالا، شیب‌سنج بسیار قدرتمند و ویژگی‌های بسیار شگفت‌انگیز دیگری که دارد، بهترین گزینه برای کسانی است که عاشق سفر و طبیعت‌گردی هستند. خرید تویوتا اف جی کروز به شما این امکان را می‌دهد که از جاده‌های سنگی که شیب زیادی دارند با امنیت خاطر عبور کرده و مسیرهای پر پیچ‌وخم جنگلی، بیابان‌ها و حتی مسیرهای بین‌شهری را همچون یوزپلنگ قدرتمندی بپیمایید. در ادامه این مطلب شما را با برخی ویژگی‌های متمایز این خودرو آشنا خواهیم کرد.
معرفی خودرو اف جی کروز
تویوتا اف جی کروز یکی از خودروهای ژاپنی بسیار محبوب است که در سال‌های 2006 تا 2014 تولید می‌شد. شبهات زیادی در مورد تولید شدن دوباره تویوتا اف جی وجود دارد.عده‌ای معتقدند این خودرو مجدداً در سال 2017 تولید شده است. اما به نقل از خود شرکت تویوتا تولید آن در سال 2014 متوقف شده است. اگرچه تولید این خودرو توسط تولیدکننده آن متوقف‌شده و مدل بالاتر آن با نام FT-4X نیز روانه بازار شده است اما همچنان اف جی کروزهای مدل قبل‌تر در میان مردم علاقه‌مندان بسیار زیادی دارند. این خودرو آفرودی قابلیت‌های شگفت‌انگیزی دارد که هنوز هم در نوع خود کم نظیر است.
امنیت بالای اف جی کروز
در طراحی اف جی کروز از سیستم چهار چرخ فعال استفاده شده است تا رانندگی با آن در رودخانه‌ها و جاده‌های خطرناک راحت شود. این خودرو در مسیرهای پرشیب به‌سادگی تعادل خود را حفظ می‌کند. اسکلت‌بندی و فنربندی نرم آن باعث می‌شود که در هنگام عبور از جاده‌های سنگی هم سرنشینان ضربه‌ها و تکان‌های شدید را کمتر حس نمایند. در این خودرو از سیستم ترمز ضد قفل ABS ، سیستم کمکی ترمز BAS ، سیستم کنترل پایداری خودرو VSC ، سیستم کنترل لغزش خودرو TRC, ATRC ، سیستم کراول کنترل، سنسور عقب و دوربین عقب برای حفظ تعادل درحرکت رو به‌عقب، ایربگ راننده و سرنشین جلو و کروز کنترل بهره برده شده است.
 اف جی کروز

اف جی کروز

ویژگی های ظاهری اف جی کروز
ازجمله ویژگی‌های دیگری که این خودرو را متمایز می‌کند، می‌توان به ویژگی‌های ظاهری اشاره کرد که نظیر آن در هیچ خودرویی دیده نمی‌شود. اف جی کروز دارای عرض 1905، طول 4670 و ارتفاع از سقف 1830 میلی‌متر است. فاصله بین دو محور آن حدود 2690 میلی‌متر بوده و وزن آن حدود 1965 کیلوگرم است علاوه‎بر‎این چرخ‌های آن از نوع R17 است. این خودرو دارای فرمان هیدرولیکی برقی از نوع EPS است که دارای روش چرمی بوده و مجهز به کنترل سیستم صوتی است.
ویژگی های فنی اف جی کروز
موتور تویوتا اف جی کروز از نوع 6.4 سیلندر خورجینی VVT-I دوتایی است که از نوع بنزینی می‎باشد. این خودرو دارای قدرت 170 اسب بخار است. حجم موتور آن حدود 4000 سی‎سی است . با استفاده از 24 سوپاپ خطی خود و جعبه دنده 5 تایی اتوماتیک می‎تواند حدود 180 کیلومتر را در ساعت طی نماید.
میزان مصرف سوخت
اف جی کروز در مسیرهای داخل شهری برای هر 100 کیلومتر فقط 14 لیتر پلی‎اتیلن مصرف خواهد کرد. در مسیرهای خارج از شهر این میزان مصرف به 9.5 لیتر در 100 کیلومتر می رسد. باک بنزین این خودرو ظرفیت 159 لیتر بنزین را دارد.
خرید و فروش اف جی کروز
اف جی کروز در سال‌های اولیه تولید خود وارد ایران نشد. پس از گذشت چند سال یکی از شرکت‌های موفق ایران یعنی ایرتویا نمونه‌هایی از اف جی کروز را روانه بازار کرد و خریدوفروش اف جی کروز در نسخه‌های 2011 تا 2013 برای ایرانیان امکان پذیر شد. اما نکته مهمی که وجود داشت این بود که از سال 2014 به بعد تولید این خودرو متوقف شد. ازاین‌رو فقط نسخه‌های قبل‌تر اف جی کروز در ایران موجود است که به‌صورت کارکرده به فروش می‌رسد.
قیمت اف جی کروز
ازآنجاکه تویوتا اف جی کروز از سال 2014 تولید نشده است، قیمت نمونه‌های کارکرده این خودرو نیز با نوساناتی روبرو بوده است. در ایران قیمت نمونه‌های 2011 و 2013 به دلیل تغییرات ارزی بسیار متغیر است. این خودروها در زمان خود با نرخی حدود 205 تا 290 میلیون تومان عرضه می‌شدند که البته در آن زمان نرخ دلار در ایران بسیار پایین بود.

منبع : ویرلن

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/15
سلام
قدرت موتور و حجم باک را اشتباه زدید