موضوعات داغ

نگاهی به قیمت فولکس واگن تیگوان در بازار آزاد، تلاش برای ده رقمی شدن + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
دی ماه سال گذشته بود که پس از مدتها، فولکس واگن با ماموت خودرو به ایران بازگشت. فولکس واگن به عنوان یکی از بزرگترین و پر فروش ترین برندهای خودروسازی در جهان، غیبت طولانی مدتی در بازار ایران داشته و بازگشت آن، یک اتفاق خوشایند برای بسیاری از خودرودوستان محسوب میشد. با این حال، این حضور بسیار کوتاه مدت بود و پس از مشکلات ایجاد شده برای واردات خودرو، افزایش تعرفه ها و سپس بازگشت تحریم های خودروسازی، داشتن یک فولکس واگن تیگوان یا پاسات برای بسیاری از افراد به یک رویای برباد رفته تبدیل شد. ممنوعیت واردات خودرو و بسته بودن سایت ثبت سفارش، افزایش قیمت ارز و نبود نظارت در بازار، ارکان ایجاد آشوب در بازار خودروهای وارداتی هستند.

فولکس واگن تیگوان

فولکس واگن تیگوان

مطابق اصول هر بازاری، هر وقت تعادل بین عرضه و تقاضا برهم بخورد، شاهد ایجاد یک روند غیر منطقی در قیمت گذاری محصولات خواهیم بود. این مورد هم اکنون در مورد فولکس واگن تیگوان رخ داده و نبود واردات، در کنار افزایش تعرفه ها و افزایش قابل توجه نرخ ارزهای بین المللی، باعث شده تا قیمت این خودرو در بازار آزاد به 900 میلیون تومان برسد، رقمی که قطعا برای خرید یک کراس اوور سایز متوسط نه چندان لوکس، امری غیر منطقی به نظر می رسد. موضوعی که در مورد تیگوان وجود دارد، بهره بردن این خودرو از پیشرانه مجهز به توربوشارژر و بهره مند از استاندارد آلایندگی یورو 6 است، امری که مالک را مجبور می کند همواره از سوخت با اکتان بالا و مکمل های سوخت استفاده کند تا دچار دردسرهای ناشی از خرابی موتور نشود.

فولکس واگن تیگوان

فولکس واگن تیگوان

فولکس واگن تیگوان در بازار ایران با خودروهایی همچون تویوتا راو4، نیسان ایکس تریل، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو رقابت می کند. محدودیت واردات تیگوان را بیش از حد گران کرده است. در حالیکه این خودرو می تواند هم برای علاقمندان به سواری اسپرت و هم برای علاقمندان به سواری نرم و راحت، گزینه ای مناسب باشد. کیفیت ساخت بالا و بهره مندی از ایربگ برای صندلی های عقب، می تواند خیال خریدارانی که نگران ایمنی هستند را راحت کند، در صورتی که عدم بهره مندی از سنسور پوشش نقاط کور، تیگوان را در مقابل رقبایش در موضع ضعف قرار می دهد.

قیمت فولکس واگن تیگوان در بازار آزاد

قیمت فولکس واگن تیگوان در بازار آزاد

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/20
دولت روحانی و هر دولت بی کفایتی چرا باید تا اخر چهار سالش باشه تا مملکت را به لجن بکشه؟ ایا ما قانونی برای برکناری یک دولت نالایق چه راستی و چه چپی در مملکت نداریم؟ الان موندن این دولت هر دقیقه اش برای ملت هزینه است چرا کسی مخصوصا مجلس ورود نمی کنه؟! خیلی وقتها احساس می کنم مجلس ما مجلس واقعی نیست و نمایندگان ما واقعا نماینده مردم نیستند. شما ببینید سر افزایش حقوق دقنون خود وضع کرده مبنی بر افزایش حقوق متناسب با تورم چه جوری و با چه ترفند مسخره ای دور زده میشه! ایا واقعا در طول یکسال گذشته تورم 20 درصد بوده که اینها برنامه افزایش ان را دارند؟ من شهروند حداقل احساس می کنم صددرصد و در خیلی از اجناس تا دویست درصد تورم هست. فقط نون و بنزین و کرایه تاکسی تغییر انچانی نواشته که اونها هم به شدت ناراضین.
1397/12/20
مشگل دولت نیست.
1397/12/25
نخریدن چارہ کارہ،نخریدن و نخریدن
1397/12/25
چطور نون گرون نشده؟؟؟ تافتون بود 400 الان شده 600 سنگک بود 650 الان شده 1000 تومان. بی سروصدا گرونش کردن.

مردم رو خر فرض کردن واقعا خر خر خر خر خر
1397/12/20
از ماست که بر ماست
1398/9/22
الانی که من دارم حرف میزنم ۲۲ آذر۹۸ هست و قیمت روز این خودرو یعنی فولکس واگن تیگوان از یک میلیارد و صد تا یک میلیارد و چهارصد
واقعا داریم به کجا میریم تا پارسال با این قیمت اس ۵۰۰ ۲۰۱۴ میدادن