موضوعات داغ

لیفان X50 فیس لیفت رسماً رونمایی شد؛ پیشرفت قابل تحسین در طراحی + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
لیفان X50 خودروی هاچ‌بک جمع‌و‌جوری است که زمانی توسط کرمان موتور به بازار عرضه شد. در زمان عرضه این خودرو و در نبود رقبای جدی، توانست فروش قابل ملاحظه‌ای را داشته باشد اما به مرور و با ورود رقبای سرسخت توسط دیگر خودروسازان داخلی، فروش این خودرو کاسته شد و حال نیز تولید و فروش آن به بم خودرو واگذار شده و چند وقتی است که حضور آن در بازار نیز کم‌رنگ‌تر از زمان اولیه عرضه شده است.
اما آنطورکه وبسایت رسمی شرکت لیفان منتشر کرده، فیس لیفت لیفان X50 به نام Lifan X50II معرفی شده است. خودرویی که از نظر ظاهری و فضای داخل به شدت مورد تغییر قرار گرفته و باید گفت که طراحی جدید این خودرو بسیار پخته‌تر از قبل شده است.

لیفان X50II

لیفان X50II

در ظاهر تفاوت‌های زیادی میان نسخه اول و نسخه دوم لیفان X50 دیده می‌شود و با دیدن تصاویر نسخه دوم این خودرو، بدون شک با تفاوت‌های این دو نسخه آشنا خواهید شد که در قسمت جلوی آن چهره اتومبیل نسبت به نسخه اول کاملاً تغییر کرده است، اما در قسمت عقب از همان فرم قاب چراغ نسخه اول استفاده شده و تنها طراحی آن اصلاح شده و مورد دیگر شب نمای عقب خواهد بود که از قسمت مشکی رنگ سپر به قسمت رنگی سپر منتقل شده است تا بهتر دیده شود. بزرگ‌ترین تغییر قسمت عقب هم خروجی‌های اگزوز جدید خواهد بود که با قاب کرومی در دو طرف سپر نصب شده است و به نظر می‌رسد که جعلی باشند و صرفاً جنبه تزئینی داشته باشند. هرچند علاوه بر ظاهر، در داخل کابین هم تغییرات نسبتا خوبی اعمال شده و از یک صفحه نمایشگر لمسی ثابت در بالاترین قسمت داشبورد استفاده شده است که برای کارایی بهتر اندکی به سمت راننده زاویه گرفته است. موارد دیگر داخل کابین استارت دکمه‌ای، صفحه کیلومتر جدید، اصلاح کنسول مرکزی و استفاده از کنترلر CAN-BUS خواهد بود که بر روی خودروهای لوکس مورد استفاده قرار گرفته است و پایداری اتومبیل، قابلیت اطمینان و همچنین کنترل الکترونیکی هوش مصنوعی را تضمین می‌کند.

فیس لیفت لیفان X50

فیس لیفت لیفان X50

برای ایمن سازی اتومبیل و همچنین کاهش وزن اتومبیل، شرکت سازنده از ورق‌های فولادی سبک وزن با مقاومت بالا استفاده کرده است که حدود 42 درصد مقاومت بیشتری نسبت به ورق‌های فولادی معمولی داشته و قادر به جذبه ضربات و گسترش آن به شاسی اتومبیل خواهد شد. هرچند شاسی بدنه توسط شرکت بریتانیایی MIRA تنظیم شده است تا پایداری کافی، قدرت بالا و همچنین ایمنی دوبرابر نسبت به گذشته داشته باشد.

لیفان X50II

لیفان X50II

بر روی چرخ‌های جلو از سیستم تعلیق مک‌فرسون و همچنین بر روی چرخ‌های عقب اتومبیل از سیستم تعلیق بازوی نیمه مستقل استفاده شده است که نمونه آن در ماشین‌های سطح بالا مورد استفاده قرار گرفته و می‌تواند راحتی کافی برای سرنشینان خود داشته باشد. برای رانندگی و ایمنی ترمز، سیستم مانیتورینگ فشار هوا مورد استفاده قرار گرفته است و سیستم ترمز اتومبیل توسط جدیدترین نسخه از تکنولوژی‌های شرکت بوش از جمله EBDو ABS و همچنین سیستم کمک ترمز BAS حمایت می‌شود.
از بابت ایمنی نسخه دوم لیفان ایکس 50 (X50II) ارتقاء یافته، زیرا این خودرو مجهز به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی شرکت بوش است، مجهز به سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک بوده، ایموبلایزر الکترونیکی پیشرانه دارد، برای سرنشینان جلو کیسه هوا تعبیه شده، چراغ‌های جلو اتومبیل مجهز به چراغ‌های مخصوص روز هستند، قفل خودرو هنگام تصادف به صورت خودکار باز می شود و همچنین نسخه جدید لیفان ایکس 50 به یک سیستم ترمز پارک الکترونیکی مجهز شده است تا کاربران زحمت کشیدن اهرم ترمز دستی را به خود ندهند، هرچند نسخه‌های پایه اتومبیل با ترمز دستی معمولی عرضه خواهد شد.

لیفان X50II

لیفان X50II

و اما در بخش فنی شرایط کمی تغییر می کند و نسخه دوم لیفان ایکس 50 یا به عبارتی دیگر X50II مشخصات فنی یکسانی با نسخه اصلی دارد. این خودرو به غیر از طول کلی 4135 میلی متر که به خاطر طراحی جدید آن است، دارای عرض مشابه 1722 میلی متر بوده، ارتفاع 1540 میلی متری دارد و همچنین فاصله بین دو محور آن به عدد 2550 میلی متر خواهد رسید که دقیقا همین ابعاد را می‌توان در نسخه اول لیفان ایکس 50 هم پیدا کرد. حجم فضای بار اتومبیل در بیشترین حالت ممکن به 1170 لیتر خواهد رسید و در کنار آن 18 فضای ذخیره سازی در اختیار سرنشینان داخل کابین قرار می دهد تا وسایل دم دست خود را در آنان قرار دهند.
برای تولید نیرو محرکه، لیفان X50II درست همانند نسخه اصلی به یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده است که خروجی قدرت آن در دور موتور 6000 به چیزی حدود 102 اسب بخار رسیده و گشتاور آن هم در دور موتور 3500 دور بر دقیقه به عدد 133 نیوتن متر خواهد رسید که برای دریافت و هدایت این نیرو به سمت چرخ‌ها، از دو جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا جعبه دنده اتوماتیک انتقال متداول CVT استفاده شده است که در نسخه دستی وزن خشک اتومبیل به 1180 کیلوگرم رسیده و در نسخه اتوماتیک به 1195 کیلوگرم خواهد رسید و همین موضوع باعث می‌شود تا مصرف سوخت نسخه دستی برای کارکرد 100 کیلومتر اتومبیل حدود 6.3 لیتر و برای نسخه اتوماتیک حدود 6.5 لیتر باشد. درست میزان مصرف سوختی که در نسخه های اول لیفان X50 هم شاهد آن هستیم.
حال باید دید آیا با ورود خط تولید لیفان X50 به خودروسازی بم، آیا این شرکت قصدی برای تولید و عرضه نسخه فیس لیفت لیفان X50 را به بازار ایران خواهد داشت یا خیر؟

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/21
چقدر شبیه ایکس 22 شده جلوش
1397/12/21
خیلی پخته تر از نسل قبلش شده
لیفان که یه روزی میگفتید به درد نمیخوره، الان باید آرزوشو داشته باشید.
علی برکت ا...
1397/12/21
واقعا خیلی پیشرفت کرده لذت بردم
1397/12/22
دمش گرم یک کمپانی یخچال سازی که هنوز 15 سال نیست شروع به ساخت موتورسیکلت و ماشین کرده هر چی هست صدپله از ویرانخودرو و سایپا که حدود نیم قرنه دارن کار میکنن جلوتره!نکته منفی این ماشین هم موتور نه چندان قویش در کنار گیربکس خنگ CVT ئه که باعث میشه خیلی رانندگی جذاب و پرکششی نتونه ارائه بده
1397/12/22
اوووووووووووق 🤢🤢🤢
1397/12/26
برو فعلا وام بگیر ببینم میتونی بخریش یا نه
اوق هم نگو😂😂😂😂
1397/12/22
ارتقای خوبی پیدا کرده ولی مشکل اصلی x50 موترو ضعیف هست که با گیر بلکس cvt که خودش گیر بکس تنبلی هست باعث شده کشش و شتاب خودرو پایین باشه.
کاش یا موتور کمی تقویت میشد و یا یک گیر بوکس اتوماتیک معمولی نصب میشد تا از نظر فنی هم پیشرفت کنه
1397/12/23
اونقدر که شما از این مثلا خودروی جدید تعریف کردید تویوتا از کرولای جدیدش تعریف نکرد! پلتفرم که دقیقا همون قبلیه و فواصل تغییر نکرده، موتور و گیربکس هم که همونه، سیستم کن‌باس رو حتی ۲۰۶ هم داره! صرفا پالونش عوض شده با امکانات بیشتر
1397/12/24
کاری با کرولا ندارم
ولی اخه ۲۰۶ چیه بازم صد رحمت به لیفان 😂😂😂
1397/12/26
محمد جان ۲۰۶ جزو خودروهای پرفروش اروپا بود در زمان خودش، ولی لیفان تو چین هیچوقت خوب نفروخته.
1397/12/23
برید آمار فروش این تحفه رو در چین ببینین، در سال ۲۰۱۸ مجموعا ۱۲۰۰ دستگاه فروخته! یعنی ماهی ۱۰۰ نفر حاضر شدن بخرن اونم دوست و آشناهای مدیر کارخونه
1397/12/25
حیف پول که ادم پای این اشغال بده
1397/12/27
به نظرم طراحیش خیلی بهتر شده و اضافه شدن اون نمایشگر بالا قطعا به کاربردی بودن داخل ماشین بیشتر کمک کرده چون راننده مجبور نسیت سرش رو پایین بگیره و ببینتش در مورد فروشش قطعا در بازار بزرگ چین خیلی محبوب نیست چون رقباش بیشتر از تنوع موتور های 125 سی سی بازار ایران هست منظورم تولید کننده هست نه ظاهر
به نظرم دوستانی که نسبت به این خودرو کم لطفی می کنن یا پول خرید ماشین های با کیفیت رو دارن که اصلا دلیلی نداره این ماشین رو ببینن یا اینکه تجربه تلخی از ماشین های چینی دارن که کاش بیان می کردن وگرنه خودروسازی که 15 ساله داره موتور سیکلت میسازه فروشش در چین از نظر خودرویی حدودا سالی 160 هزار دستگاه هست یعنی از نظر فروش بیشتر از کرمان موتور و بهمن موتور هست ناموفق محسوب نمیشه
1398/4/16
واقعا لذت بردم. خیلی شیک و باکلاس است .ایشالله که تولید بشه و قیمته خیلی خوب بدهند که بتونم بخرمش