موضوعات داغ

بررسی نکات مثبت و منفی خرید تویوتا کمری

عکس مطلب اول
چرا باید تویوتا کمری بخریم؟ این خودرو چه مزایا و معایبی نسبت به رقبای خود دارد؟ تویوتا کمری یکی از محبوب‌ترین محصولات این کمپانی ژاپنی هست که همواره از پرفروش‌ترین خودروهای سدان جهان بوده است. این خودرو برای اولین بار در سال 1982 تولید شد و روانه بازارهای جهانی شد و در کشور ایران نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است
نسل اول تویوتا کمری در سال 1982 در دو مدل هاچ‎بک و سدان به بازار عرضه شد، نسل دوم آن از سال¬‌های 1987 تا 1991 تولید شدند و برای اولین بار از موتورهای 6 سیلندر و گیربکس 4 و 5 سرعته دستی و اتوماتیک استفاده کردند، نسل سوم این خودرو در نسخه‌های سدان و کوپه عرضه و تا سال 1996 تولید شدند، نسل چهارم این خودرو نیز از موتور 6 سیلندر 3 لیتری استفاده کرد که دارای قدرت، سرعت و شتاب بیشتری نسبت به نسل سوم بود، نسل پنجم تویوتا کمری در سال 2003 تولید شد که ازنظر طراحی و ظاهر تفاوت‌هایی با نسل قبلی داشت اما ازنظر سرعت و شتاب پیشرفت قابل‌توجهی نداشت.
تویوتا کمری

تویوتا کمری

نسل ششم این خودرو که بسیار مورد تحسین قرار گرفت در سال 2007 رونمایی شد که سایت Motor Trend آن را بهترین خودروی سال لقب داد چراکه دارای سرعت و شتابی عالی بود و قدرت بالایی تولید می‌کرد و با داشتن وزن سبک‌تر نسبت به نسل‌های قبلی، مصرف سوخت کمتری هم داشت. کمپانی تویوتا در نسل ششم برای اولین بار خودروی هیبریدی خود را عرضه کرد که استقبال خوبی را شاهد بود، در نسل هفتم هم خودروهای بنزینی و هیبریدی توسط تویوتا عرضه شد که یکی از سریع‌ترین محصولات این کمپانی به شمار می‌رفت و شتاب آن نیز حدود 2 ثانیه ارتقا پیدا کرد بود و ازنظر راحتی و فضای درونی بهترین نسل تویوتا کمری لقب گرفت.
درنهایت نسل هشتم این خودرو که از پلتفرم TNGA استفاده می‌کند با داشتن مرکز گرانشی پایین‌تر، وزن کمتر، طراحی و ظاهری زیباتر، بدنه مستحکم‌تر، قیافه تهاجمی و اسپرت و مطابق با سلیقه جوانان روانه بازارها شده که به عقیده بسیاری از کارشناسان یک انقلاب در نسل‌های کمری می‌باشد. این نسل از تویوتا کمری در مدل، تیپ و موتورهای مختلفی عرضه شدند که نه‌تنها در عملکرد بلکه در مصرف سوخت نیز بسیار سرتر از نسل‌های قبلی خود می‌باشند. استفاده از پیشرانه تزریق مستقیم 6 سیلندر عملکرد این خودرو در مقایسه یا نسل‌های پیشین خود بسیار بهتر شده است.
چرا باید تویوتا کمری بخریم؟
برای خرید تویوتا کمری می‌توان دلایل بسیار زیادی عنوان کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان در درجه اول به برند معروف و معتبر آن اشاره کرد که چندین دهه است که در بازارهای ایران حضور دارد. کمپانی تویوتا علاوه بر ایران محبوبیت بسیار بالایی در سراسر دنیا دارد و خودروهای کلاس سدان و کراس‎اور این کمپانی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان می‌باشند و خرید و فروش تویوتا کمری و سایر محصولات این کمپانی رونق بسیار بالایی دارد.
دلیل دوم که یک مزیت برای تویوتا کمری به‌حساب می‌آید بازار کارکرده عالی این خودرو است چراکه این خودرو از نسل پنجم خود تا نسل هفتم در انواع مدل‌ها و تیپ‌ها حضور دارد. از دیگر مزایای تویوتا کمری می‌توان به فعال بودن نمایندگی این کمپانی در ایران اشاره کرد که باوجود قوانین وضع‌شده درمورد واردات خودرو و محدودیت حضور آن در بازارهای ایران همچنان فعالیت دارند. کیفیت بالای ساخت، فضای جادار کابین، استفاده از گیربکس‌های دقیق از دیگر مزایای مدل‌های مختلفی تویوتا کمری می‌باشد. کشش عالی در شتاب‎گیری اولیه، کابین بی‌صدا، هندلینگ بسیار خوب و سواری راحت و آرام، مصرف معقول سوخت و مواد عالی استفاده‌شده در آن، همگی می‌توانند امتیازات مثبت نسل‌های مختلف تویوتا کمری باشند.
دلایلی که شما را برای خرید تویوتا کمری دچار شک و تردید می‌کند
کمری علاوه بر تمامی مزایا و نکات مثبتی که دارد، همانند تمامی خودروهای خارجی دیگر که در بازار حضور دارند دارای ایراداتی نیز می‌باشد. مهم‌ترین ایرادی که در نسل‌های مختلف این خودرو به آن وارد شده است طراحی تکراری و کسل‌کننده آن بوده است که البته در نسل هشتم و با توجه به طراحی متفاوت آن این ایراد برطرف شده است و فقط درصورتی‌که بخواهید از نسل‌های قبلی خرید کنید می‌توانید این ایراد را در نظر بگیرید.
سیستم صوتی و تصویری قدیمی این خودرو دیگر جوابگوی دنیا امروزی خودروها نمی‌باشد و امکانات آن‌چنانی ندارد و حتی مدل 2018 این خودرو سیستم‌های اندروید و اپل را پشتیبانی نمی‌کند که یک امتیاز منفی برای آن به‌حساب می‌آید. طراحی داخلی تویوتا کمری هم به شکلی یکنواخت و تکراری در نسل‌های مختلف استفاده‌شده است و در رقابت با ماشین‌هایی همچون رنو تسیلمان، اپتیما و آزرا قافیه را باخته است و درنهایت قیمت تویوتا کمری با توجه به امکانات و آپشن‎هایی که دارد و همچنین در قیاس با رقبایی که در بازارهای جهانی دارد بسیار بالاتر از حد انتظار است و به نظر می‌رسد بیشتر پول برند خود را از مشتریان دریافت می‌کند.
تویوتا کمری

تویوتا کمری

خریدوفروش تویوتا کمری
همانگونه که گفته شد تویوتا کمری یکی از محبوب‌ترین سدان‎های دنیا به شمار می‌آورد و همین امر موجب شده است که در مقایسه با رقبایی همچون شورولت مالیبو، مزدا 6، فورد فیوژن، کیا اپتیما و نیسان آلتیما، خریدوفروش تویوتا از رونق بالاتری برخوردار باشد. قیمت خرید تویوتا کمری در جدیدترین مدل‌های 2019 از 23 هزار دلار تا 35 هزار دلار متغیر می‌باشد که می‌توان گفت خودرویی گران‌قیمت به‌حساب می‌آید.
قیمت تویوتا کمری در بازارهای ایران
باتوجه به اینکه تویوتا در ایران نمایندگی فعال دارد و بازار کارکرده این خودرو نیز بسیار خوب می‌باشد، قیمت خرید تویوتا کمری با توجه به مدل، تیپ، میزان کارکرد، قیمت ارز، میزان سلامت موتور و بدنه متفاوت می‌باشد. خریدوفروش تویوتا کمری مدل 2005 تا 2016 در ایران حضور پررنگ‌تری دارد و قیمت این مدل از 150 میلیون برای خودروهای کارکرده تا 700 میلیون برای خودروی صفرکیلومتر متغیر است.

منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/23
کمری عالیه! آرزوی هر راننده است که داشته باشه مخصوصا هیبریدی هم که حرف نداره.
1397/12/24
من هنوز هم وقتی یه کمری نسل ششم می بینم ، مبهوت طراحی و زیبایی و حرکت خرامان اون میشم. من که حاضرم صد تا خودرو مثل رنو تسیلمان یا تسلیمان! رو تسلیم یه تویوتا کمری کنم.
وقتی پشت فرمان کمری و تالیسمان قرار بگیرید ، متوجه برتری فاحش تویوتا میشین. کره که هیچی بنده خدا
1400/3/27
کمری عالیه درست ولی به شرطی که مال نهایت 2014 باشه نهایت اوراقی 2007 هرچقدرم صاحبش سالم و وسواس نگهش داشته باشه بازم کلی هزینه داره نگهداریش ترجیح میدم اریزو سیکس بخرم به جا یه ماشین چند سال پیش که همین الانم اریزو سیکس دارم .
1400/5/7
کمریا ایران 2008 نهایت 2011 هستن ده سال عمر یعنی اوراقی هرکی بخره باید بده هزینه پولیشو تعمیراته احتمالی دیگه پس یعنی سرطان .