موضوعات داغ

کاهش محسوس قیمت خودرو در بازار تهران

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به تفاوت شدید قیمت خودرو در بازار با قیمت کارخانه در ماه‌های گذشته، بسیاری به این نتیجه رسیده بودند که سرمایه‌گذاری در بازار خودرو محلی امن برای آنان خواهد بود، اما با افزایش عرضه خودرو و طرح‌های فروش فوری خودروسازان، قیمت خودرو در بازار رو به کاهش گذاشت.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، یکی از فعالان بازار خودرو درباره وضعیت این بازار گفت: وقتی فاصله قیمت خودرو روی کاغذ با قیمت واقعی آن زیاد می‌شود، خرید و فروش قفل شده و کسی در بازار حاضر به سرمایه‌گذاری نمی‌شود. البته باید گفت که خودرو صفر که از کمپانی تحویل گرفته شود محل سرمایه‌گذاری است نه خودرویی که در دست کسی باشد. وی ادامه داد: خودروی پراید ۵۲ میلیون تومان قیمت خورد، اما مشتری زیادی نداشت و در حال حاضر که قیمت پراید در حال کاهش است باز هم خریدار ندارد. کسانی هستند که پراید صفر را ۳۶ میلیون تومان خریده‌اند و به دنبال فروش آن با قیمت ۵۰ تا ۵۲ میلیون هستند، اما مشتری در بازار نیست. وی در ادامه افزود: خودرو چه مورد استفاده قرار بگیرد چه نگیرد بخاطر اینکه مدل دارد و زمانی که یکسال از مدلش بگذرد قیمتش افت می‌کند. حال در شرایط فعلی کسانی که پول نیاز دارند باید تن به افت قیمت دهند و یا خودرو را نگه دارند تا بعد از یکسال با افت قیمت خودرو را بفروشند. در حال حاضر به علت رکود بازار، سرمایه‌گذاری در آن مناسب نیست زیرا رکود بازار قابلیت نقد شوندگی را کاهش می‌دهد.
رکود بازار خودرو
سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در خصوص بازار خودرو اظهار داشت: بازار شب عید راکد است و قیمت خودروها به علت تحویل خودروها در حال کاهش است. همچنین با تحویل خودروهایی که از نیمه اسفند ثبت‌نام‌ شده‌ است، فروردین و اردیبهشت سال آینده حتما تکانه تازه قیمتی خواهیم داشت. وی ادامه داد: هیجانات بازار فروکش کرده و در حال حاضر سرمایه‌گذاران شرایط جدیدی را تجربه می‌کنند.
قفل شدن سرمایه‌ها
فعالان بازار معتقد هستند که بازار خودرو با رکود شدید مواجه است و حتی بازار خودروهای صفر کیلومتر نیز دچار مشکل شده‌اند. خودروهای صفر کیلومتری که با انگیزه کسب سود بیشتر از کمپانی‌ها خریداری شده روی دست افراد مانده و فروش نمی‌رود. همچنین سرمایه‌ها در بازار قفل شده و این عامل ممکن از فروشندگان بازار تغییر رویه دهند و این تغییر رویه باعث تعدیل بازار خودرو شود.
بررسی نشان از کاهش قیمت انواع خودروها دارد. قیمت سمند EF دوگانه‌سوز با دو میلیون تومان کاهش از ۸۴ میلیون به ۸۲ میلیون تومان رسید. سمند سورن توربو از ۱۰۵ میلیون تومان به ۱۰۳ میلیون تومان رسیده است. بی وای دی S6 با کاهش ۱۰ میلیون تومانی در بازار با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین قیمت انواع پژو در بازار شاهد کاهش یک تا دو میلیون تومانی بوده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/29
عجب ملتی هستیم به خدا
خلایق هرچه لایق.
1398/1/5
یه شبه بیست بیست و پنج میلیون گرون میشه بعد بعد از کلی کش و قوس یکی دو میلیون میاد پایین اسمش میشه روند کاهشی قیمتها و ارزانی!!!مسخرس