موضوعات داغ

ماکان؛ ببر پورشه

عکس مطلب اول
هلدینگ خودروسازی آلمانی پورشه، در سال 2014، دومین ماشین SUV خود را با نام ماکان وارد بازار کرد. اولین SUV این شرکت کاین بود که ماکان برادر کوچک‌تر آن به حساب می‌آید. البته شاید بهتر باشد ماکان در کلاس کراس‌اوور، جیزی میان SUV و سدان، به حساب آورد.
اگر پورشه‌باز هستید و ضمن داشتن بودجه کافی‌ به کلاس کراس ‌اوور هم علاقه دارید احتمالاً به گزینه پورشه ماکان خواهید رسید. این کلاس خودرو امروزه تقریباً پرطرفدارترین است و در آن پورشه ماکان یکی از بهترین‌ و لوکس‌ترین انتخاب‌هاست. ماکان در اصل از کلمه ماچان که به زبان جاوه‌ای به معنای ببر است، گرفته شده و ابتدا این خودرو در بازار چین عرضه و به دلیل استقبال از آن ، وارد دیگر کشورها هم شد.
پورشه، خودروسازی است که مخاطبان خاص خود را دارد و پورشه‌بازها همیشه منتظرند که این شرکت با طراحی و ساخت مدل‌های جدید، آنها را غافلگیر کند. در کلاس کراس‌اوور خلاقیت پورشه منجر به ساخت ماکان شد. پورشه ماکان انواع مختلفی دارد؛ ماکان، ماکان اس، ماکان اس دیزل، ماکان جی‌تی‌اس و ماکان توربو. پرقدرت‌ترین نسخه پورشه ماکان توربو است که با پیشرانه‌ی 6 سیلندر V شکل توئین توربو عرضه می‌شود. شاسی بی‌نظیر و فرمان‌پذیری عالی باعث شده که پورشه یکی از بهترین‌ها در کلاس خود باشد.
ماکان در همان کارخانه‌ای در لایپزیک ساخته شد که سال 2002 برای تولید کاین ساخته شده بود و در سال 2009 میزبان ساخت پانامرا هم بود.
پورشه ماکان بر پایه پلتفرم نسل اول آئودی کیو5 ساخته شده است؛ پیکربندی تعلیق ماکان بر اساس کیو5 است البته به شدت اصلاح شده اما موتور، انتقال خودرو، تنظیم تعلیق و داخل و بیرون بدنه همگی متعلق به نمونه یکتای ماکان است. همچنین 43 میلی‌متر طول و 36 میلی‌متر عرض آن بزرگتر از کیو5 است. پورشه ماکان با حجم موتور 2 تا 6/3 لیتر به بازار عرضه شده است اما از آنجایی که وارادات خودرو به ایران با حجم موتور 2500 سی‌سی و بیشتر ممنوع است مدل نمونه 2 لیتری چهار سلیندر توربوی این خودرو مجوز ورود به ایران گرفت.
اگر کسی قصد خرید پورشه باکستر را داشته باشد و علی‌رغم بودجه ناکافی ماشین مجللی مانند پانامرا بخواهد، ماکان بهترین پیشنهاد برای اوست. ماکان یک کامپکت اس‌یووی لوکس و هیجان‌انگیز است که مناسب برای کسانی بوده که از خودروی خود استفاده چندمنظوره‌ای می‌کنند و کاربردی بودن خودرو برای آنها اهمیت زیاد دارد.
پورشه ماکان مانند سایر محصولات شرکت پورشه قیمت بالایی دارد و از این منظر یک خودروی لاکچری برای افراد متمول است. قیمت پورشه ماکان در بازار ایران بین یک میلیارد و 200 میلیون تومان تا بیش از دو ونیم میلیارد تومان است. اگر پورشه ماکان را در سایت دیوار جست‌وجو کنیم به موارد زیادی برای خرید و فروش دست پیدا می‌کنیم. به طور مثال پورشه ماکان 2017، کارکرد 10 هزار و 500 کیلومتر، در حد نو و با آپشن‌های فرمان برقی ، دنده پشت فرمان ، سرد کن/گرم کن صندلی و فرمان ، سانروف، کولر دوال، اتو هلد، دی لایت، صندلی کودک، آینه تاشو برقی، ترمز دستی برقی و دارای سند دسته اول، به قیمت یک میلیارد و 700 میلیون تومان آگهی شده است.

منبع : ویرلن


این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد