موضوعات داغ

نمونه ای از شاهکار مهندسی آلمان ها در مدل های هیبریدی آئودی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
آئودی جزییات فنی مدل های جدید پلاگین هیبریدی خود را که شامل مدل های Q5، A6، A7 و A8 هستند را اعلام کرد. این چهار مدل خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو امسال رونمایی شدند و به زودی وارد بازار خواهند شد. خودروهای پلاگین هیبریدی آئودی با کد TFSI e وارد بازار خواهند شد تا از مدل های تماما برقی e-tron متمایز باشند و به جز مدل A8 سایر مدل ها در دو نسخه ی Comfort و Performance تولید می شوند.
مجموعه‌ی هیبریدی این خودروها از یک موتور توربوی بنزینی مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت و یک موتور برقی یکپارچه در گیربکس تشکیل شده است. در این بین مدل A8 تنها خودروی پلاگین هیبریدی آئودی با سیستم چهارچرخ محرک است.
مدل‌ های Performance دارای مشخصه های اسپرت تری هستند و در اتاق های A7، A6 و Q5 دارای تغییراتی در مقایسه با نسخه ی کامفورت هستند. این تغییرات شامل پکیج تریم داخلی S به صورت استاندارد، سیستم تعلیق خشک تر، قدرت بالاتر موتور برقی برای رانندگی اسپرت و تریم داخلی اسپرت هستند.
برای مدل A7 باید تریم داخلی مشکی، کالیپرهای ترمز قرمز و شیشه های ایمنی دودی در عقب را نیز باید اضافه کرد.

باتری مورد استفاده در این مدل ها 14.1 کیلووات ساعت ظرفیت داشته و می تواند برد 40 کیلومتر را در حالت تمام برقی فراهم کند. این باتری ها در زیر صندوق عقب نصب می شوند و این یعنی فضای صندوق عقب کمی کوچک تر از مدل های غیر هیبریدی خواهد بود.
در این مدل ها از سیستم بازیابی انرژی ترمز به قدرت 80 کیلو وات نیز بهره گیری شده است. سیستم برقی این مدل ها 385 ولتی بوده و انتقال نیرو به چرخ های نیز با یک گیربکس 8 دنده انجام می شود. شارژ کردن باتری ها نیز با شارژر 7.2 کیلوواتی در عرض 2 ساعت امکان پذیر است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد