موضوعات داغ

پرداخت نقدی عوارض در چهار آزادراه کشور حذف شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سید حسین میرشفیع معاون ساخت بزرگراه‌های کشور درباره‌ی پرداخت عوارض در آزادراه‌ها اظهار داشت: صورت‌جلسه نهایی طرح پرداخت عوارض الکترونیکی خودروها (ETC) از روز ۲۸ اسفند اجرایی شده و در چهار آزاد راه تهران - قم، تهران - ساوه، کرج - قزوین و قزوین - زنجان، ایستگاه‌های اخذ عوارض سنتی که موجب اخلال در ترافیک و بروز حوادث رانندگی می‌شد جمع آوری و غیرفعال شوند.
میرشفیع با اشاره به اینکه تا تابستان ۹۸ تمام عوارضی‌های جاده‌های سراسر کشور جمع‌آوری شده و عوارض جاده‌ای از طریق سامانه دوربین محاسبه و به انواع روش‌های الکترونیکی پرداخت خواهند شد، گفت: مردم می‌توانند عوارض خودروی خود را از طریق اپلیکیشن‌های مالی مثل آپ و اپلیکیشن‌های بانکی خود، یا از طریق اتصال پلاک خودروی خود به سیم کارت یا حساب بانکی پرداخت کنند.
میرشفیع درباره‌ی مزایای این طرح گفت: پس از اجرای طرح جدید، خودروها با سرعت معمول از گیت‌های محاسبه عوارض عبور کرده و پلاک عقب و جلوی خودروها بعد از تطبیق به سامانه مرکزی عوارض منتقل شده و دیگر نیازی به توقف، پرداخت و حرکت مجدد نیست. این عوارض همچنین در توقف‌گاه‌های بین راهی قابل پرداخت هستند.
میرشفیع گفت: رانندگان باید در زمان مقرر عوارض مربوطه را پرداخت کنند. در غیر این صورت، سامانه راهور نیروی انتظامی پیامک اخطاری به مالک خودرو ارسال کرده و در صورت عدم پرداخت، خودرو را جریمه می‌کنند.
او همچنین افزود: دوربین‌های به کاررفته در این طرح از جدیدترین فناوری‌ها برخوردارند و امکان هیچگونه اشتباه یا سوءاستفاده و تخلف در آن‌ها وجود ندارد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/19
برای من پیامک عدم پرداخت عوارض اومده در صورتی که من از اول سال تا الان از شهر خودمون خارج نشدم و از هیچ آزادراهی عبور نکردم.باید چکار کنم؟ یعنی عوارض یکی دیگه برای من اومده ؟ عجب گرفتاری شدیم به خدا
1398/1/25
برای بنده هم اس ام اس عوارض اتوبان تهران کرج اومده جالبیش اینه که من تا حالا شکل این اتوبان رو ندیدم ٫کاملا سیستمتون بدون اشتباه !!!! زنگ هم زدن به شرکت مربوطه می گن میزنیم تو سیستم مشکل شما رو ولی بازم موقع استعلام بدهی داره !اقا اگه می خواهید هزینه ای راه اندازی رو از ما بگیرید بفرمایید تقدیم کنیم بیشتر هم میدیم ولی با شعور ما بازی نکنید
1398/2/2
والا بخدا گرفتار شدیم . برا من زده بندر امام پردیس . اخه لامصب من الان یکماهه از تهان خارج نشدم و ماشین پارکینگ بوده
1398/2/6
درد بگیرین با این سیستم خرابتون من تو عمرم قزوین نرفتم الان باید جریمه عوارضی قزوین زنجان که به عمرم نرفتم بدم الان به کجازنگ بزنم راهنمایی کنید لطفا