موضوعات داغ

شرایط نوروزی حمل خودرو با قطار + جدول هزینه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
گزینه‌ی اصلی مسافران نوروزی برای سفرهای داخلی قطار است، چون نسبت به دیگر وسایل نقلیه امنیت بهتری دارد. اما مشکل اصلی زمانی به وجود می‌آید که مسافر به شهر مقصد رسیده و برای حمل‌ونقل شهری دچار مشکل می‌شود. از چند سال پیش این مشکل توسط راه‌آهن برطرف شده و مسافران می‌توانند خودروی خود را هنگام مسافرت با قطار همراه خود به مقصد ببرند.
واگن‌های دوطبقه‌ی ماشین‌بر راه‌آهن گنجایش حدودا ۱۰ تا ۱۲ ماشین را دارند. البته این قابلیت هنوز برای همه‌ی شهرها عملی نشده، اما شهرهای مهم از این قابلیت برخودارند.
نکته‌ی مهم این است که ارتفاع ماشین باید کمتر از ۱۵۸ سانتی‌متر و عرض آن کمتر از ۱۸۰ سانتی‌متر باشد. مقدار بنزین داخل باک خودرو باید از یک‌چهارم باک کمتر باشد و سرباتری ماشین‌ها در مبدأ جداشده و در شهر مقصد دوباره نصب می‌شوند.
روش‌ خرید بلیت برای حمل خودرو مراجعه به دفاتر فروش بلیت در سراسر کشور یا مراجعه به سایت شرکت رجا است.
همچنین اینکه بلیت حمل خودرو باید نهایتا تا ۳ساعت قبل از حرکت قطار خریداری شود و حق بیمه خودرو به همراه قیمت بلیت پرداخت ‌شود. اگر قرار است مسافر شخصاً ماشین را تحویل راه‌آهن دهد بلیت باید به اسم او باشد و حتماً مدارک شناسایی و سند و کارت ماشین معتبر برای تحویل خودرو همراه مسافر باشد. نکته‌ی دیگر اینکه یک ساعت قبل از زمان حرکت قطار، ماشین باید به انبار تحویل داده شود.
هزینه‌های ارسال خودرو به مقصدهای مختلف از طریق ریل برای ایام نوروز به شرح ذیل است:

هزینه‌های ارسال خودرو به مقاصد مختلف از طریق ریل برای ایام نوروز

هزینه‌های ارسال خودرو به مقاصد مختلف از طریق ریل برای ایام نوروز

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد