موضوعات داغ

نقد و بررسی نیسان تیانا در بازار خودروهای دست دوم

عکس مطلب اول
نیسان تیانا خودروی سدان بزرگ و لوکس ژاپنی می باشد، خودرویی که از سال 1388 وارد بازار ایران شده است و در پارس خودرو تولید می شود. نیسان تیانا برای بار اول در سال 2002 معرفی شد و مدلی که در بازار ایران وارد شد نسل دوم تیانا می باشد که در سال 2008 معرفی شد و در بعضی از بازارها مثل استرالیا و نیوزلند به نام ماکسیما شناخته شده است اما در ایران به نام تیانا نام گذاری شد.
چراغ های جلو خودرو از زنون می باشند و سیستم شست و شو خودکار دارند و دو مه شکن در پایین چراغ ها نصب شده است. ارتفاع چراغ ها به صورت اتوماتیک تنظیم می شوند، متاسفانه در پیچ حرکت گردشی ندارند. در چراغ های عقب از ال ایی دی استفاده شده است. طراحی کناری تیانا بسیار ساده و در عین حال شکیل و لوکس می باشد. خط کرومی از پایین چراغ جلو شروع شده و تا پایین چراغ عقب ادامه دارد. رینگ های 17 اینچی آلومینیومی آن چهره ی بسیار زیبایی به نمای کناری خودروی نیسان تیانا اضافه کرده است.
فضای عقب تیانا بسیار جادار و راحت می باشد، البته با وجود بزرگ بودن خودرو نمی توان انتظار کابین کوچک را داشت. در قسمت وسط صندلی عقب، زیر دستی وجود دارد که در داخل صندلی به کار رفته است و با حرکت دست بیرون می آید، درب کوچکی در داخل آن وجود دارد که با باز کردن آن می توان به فضای صندوق عقب دسترسی پیدا کرد. بر روی درب عقب خودرو دو بلندگو سیستم صوتی نصب شده است. در عقب خودرو دو سیستم تهویه مطبوع خودکار وجود دارد. صندوق عقب نیسان تیانا بسیار جادار می باشد درست همان طور که، از خودروی سدان لوکس انتظار می رود.
نیسان تیانا

نیسان تیانا

موتوری بر روی خودرو قرار داده اند که پیشرانه 6 سیلندر و 24 سوپاپه دارد و 2496 سی سی حجم، که می تواند حداکثر 182 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه تولید کند و گشتاور آن 232 نیوتن متر در 6000 دور در دقیقه است که با وجود این موتور 6 سیلندری جزء موتور های پر قدرت در بازار معرفی شده است. درب کاپوت خودرو بسیار سنگین است و متاسفانه جکی برای ایستاده نگه داشتن آن نصب نشده است. شتاب 0 تا 100 نیسان تیانا با یک موتور 6 سیلندری و گیربکس سی وی تی برابر 10.04 ثانیه است که شتاب گیری خوبی محسوب می شود.
نیسان تیانا

نیسان تیانا

تیانا از نظر امکانات در دو مدل ایکس وی و ایکس ال به بازار عرضه می شود که از نظر پیشرانه هر دو در موقعیت یکسان به سر می برند، اما از نظر امکانات کمی با هم متفاوت هستند. نیسان تیانا یک نمونه ایکس وی می باشد، که در این مدل از امکاناتی نظیر؛ کروز کنترل که بر روی فرمان نصب شده و می توان از آن استفاده کرد، آینه های جانبی تاشو که به صورت برقی تنظیم و باز و بسته می شوند، سقف پاناروما دو تیکه که فقط قسمت جلوی آن باز می شود، سیستم تهویه مطبوع آن نه تنها به صورت خودکار تنظیم می شود بلکه می توان برای سرنشینان جلو به صورت جداگانه از آن استفاده کرد، صندلی ها با روکش چرمی و برای صندلی جلو گرم کن وجود دارد، سیستم ورود بدون کلید، اتومن برقی برای سرنشین صندلی جلو که می توان آن را به طور دلخواه تنظیم کرد و به راحتی از آن استفاده کرد، سیستم کنترل دینامیکی خودرو که به کمک یک دکمه که در کنار فرمان جای گرفته است می توان آن را فعال و غیر فعال کرد، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم ذخیره تنظیمات صندلی راننده، سنسور نور، سیستم صوتی 6 بلندگو برخوردار می باشد.
فرمان خودرو نیسان تیانا بسیار نرم و خودرو کاملا قابل کنترل می باشد و دید خوبی نسبت به اطراف می توان داشت این فرمان به سرعت حساس می باشد و در سرعت های بالا کمی سفت می شود که این موضوع باعث منحرف نشدن فرمان حتی با حرکت کوچک دست می شود و امنیت خودرو را افزایش می دهد.
برای خرید خودرو نیسان تیانا و فروش آن می توانید به سایت دیوار بخش خرید و فروش آنلاین خودرو، که در حال حاضر جزء بزرگ ترین سایت های خرید و فروش است مراجعه کنید.

منبع :‌ ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/9
سدان چینی ؟
1398/1/10
چرا همینطوری مطلب یا کلیپ نقد و بررسی میسازید ؟ به عقل تون یکم رجوع کنید !!! کارخانه نیسان جک درب کاپوت نگذاشته ؟؟؟؟؟ همین اشتباه رو هم تو کلیپ انجام دادید ! بعد تو خود همون کلیپ جک رو به کاپوت وصل کردید ؟؟؟؟؟ چقدر ضایع ! وقتی کاپوت رو باز میکنید بالای سینی فن هستش !!!!