موضوعات داغ

نگاهی به قیمت هیوندای الانترا کرمان موتور در بازار + جدول قیمت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای الانترا به همراه کیا سراتو ، از سدان های کامپکت و پرفروش بازار جهانی هستند که هر کدام در چندین نسل و به طرق مختلف، در بازار کشورمان حضور داشته اند. پس از رفع تحریم ها در سال های میانی دهه نود، کرمان موتور توانست امتیاز عرضه و مونتاژ برخی محصولات هیوندای نظیر هیوندای i10 ، هیوندای i20 ، هیوندای اکسنت و هیوندای الانترا را به بازار ایران دریافت کند که روند اجرایی این برنامه، با بازگشت تحریم های خودروسازی ناکام ماند و علاوه برآن، به دلیل قیمت گذاری غیر رقابتی، در کنار کاهش قابل توجه آپشن ها و امکانات، محصولات مونتاژی هیوندای نتوانستند به اندازه ای که انتظار می رفت، موفق عمل کنند.
هیوندای الانترا مونتاژی کرمان موتور، در بازار به هیوندای النترا AD معروف است و از مهرماه سال 97، پس از مدت ها حاشیه و کشمکش، به دست مشتریان رسید. کرمان موتور در ابتدا مونتاژ این خودرو را با روش CKD و داخلی سازی 25 درصدی شروع کرد، اما بازگشت تحریم ها امکان تولید انبوه این خودرو را از کرمان موتور گرفت و این شرکت از مشتریان درخواست کرد که خودروهای دیگری را به جای هیوندای الانترا تحویل بگیرند، که با واکنش منفی آنها مواجه شد.
هیوندای الانترا

هیوندای الانترا

نمونه های اولیه هیوندای الانترا مونتاژی با قیمت ۱۶۴ میلیون تومان به مشتریان عرضه شدند که رقم نهایی پرداخت آنها، با کسر مواردی همچون سود مشارکت و تاخیر در تحویل، به 156 میلیون تومان کاهش یافت. با این حال، فروشندگان تفاوتی مابین این خودرو و سایر نمونه های هیوندای الانترا که وارداتی بوده اند، قایل نشده و قیمت هر دو نسخه را مشابه هم عنوان می کنند. لازم به ذکر است که نسخه های مونتاژی هیوندای النترا AD ، در بازار بسیار محدود هستند و با توجه به قیمت مشابه با نمونه های وارداتی، مشتریان ترجیح می دهند تا نسخه های وارداتی را تهیه نمایند. در جدول زیر، نگاهی به قیمت هیوندای الانترا مونتاژی کرمان موتور در بازار داشته ایم.
افزایش قیمت شدید خودروهای داخلی در ماه اسفند 97، دامن گیر خودروهای وارداتی نیز شده است و با برچسب های قیمتی جدید، ارزش خرید این خودروها کاملا زیر سوال رفته است. در چنین شرایطی نیز خودروهای چینی به خود اجازه می دهند تا با برچسب های قیمتی بالای 200 میلیون تومان، خریداران را شوکه کنند. در چنین وضعیتی خرید خودروهای کره ای، اعم از وارداتی و مونتاژی به هیچ وجه توصیه نمی شود و بهتر است مشتریان اندکی صبر پیشه کنند، چرا که پرداخت رقم نزدیک به نیم میلیارد برای یک سدان کامپکت، به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی رسد.
جدول قیمت الانترا مونتاژی کرمان موتور در بازار

جدول قیمت الانترا مونتاژی کرمان موتور در بازار

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/8
با تشکر از مسئولین سایت خوب خودرو بانک.واقعیتی که باید در نظر گرفت این هست که قیمت یک خودرو ۲۰ هزار دلاری با دلار ۱۲۰۰۰ تومنی حدود ۲۴۰ میلیون تومن هست که با احتساب عوارض گمرک و مالیات بر ارزش افزوده و هزینه پلاک گذاری و بسیاری از هزینه های جانبی قیمت خودرو تا زمان ورود به کشور حداقل حدود ۲.۵ برابر خواهد شد بنابراین بشخصه معتقدم قیمت فعلی خودرو خارجی اگرچه بسیار گران ولی واقعی هست.بعید میدانم اگر اجازه واردات خودرو در شرایط فعلی صادر بشه شرکتی بتواند حتی با این قیمت های گزاف فعلی هم خودرو وارد کنه مگر اینکه یا دولت هزینه گمرکی رو خیلی کاهش بده و یا اینکه قیمت دلار افت زیادی داشته باشه.که درشرایط فعلی بسیار بعید هست.