موضوعات داغ

فراخوان تویوتا در چین به علت نقص لاستیک های پهن

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
استفاده از تایرهای پهن که موسوم به run-flat هستند، دو دهه است که در بین خودروسازان مرسوم شده و به واسطه قابلیت های حرکتی و چسبندگی بیشتری که برای خودرو ایجاد می کنند، طرفداران زیادی دارند. با این حال، این لاستیک ها معایب خاص خود را نیز دارند و برای استفاده در کشورهای توسعه نیافته، که جاده های مناسبی ندارند، چندان مفید نیستند.
از سوی دیگر، به دلیل رشد اقتصادی بالای چین، استفاده از برندهای لوکس روز به روز در حال گسترش است و برند لوکس تویوتا یعنی لکسوس نیز فروش مناسبی در این کشور دارد. اخیرا، تویوتا متوجه مشکلی در قسمت تایرهای این خودروها شده است. گویا تایرهای پهن نصب شده در خودروهای لکسوس، به طور صحیح بر روی رینگ قرار نگرفته اند. این تایرها در هنگام چرخش، موجب ایجاد سر و صدای غیر طبیعی یا لرزش خودرو خواهند شد.
تویوتا تخمین می زند که تعداد 3,643 دستگاه خودرو لکسوس نیاز به بازبینی دارند. از این تعداد، اکثر آنها شامل مدل لکسوس LS500h و لکسوس LS350 می شوند که از خرداد سال 95 تا دی ماه سال 96 وارد چین شده اند. لاستیک های معیوب نصب شده در خودروها، به طور رایگان با مدل های بهینه شده جایگزین خواهد گردید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد