موضوعات داغ

نحوه دریافت گواهی سلامت برای خودروهای دوگانه‌ سوز تبدیلی اعلام شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حمید قاسمی ده‌چشمه مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت دولت خودروهای دوگانه‌سوز تبدیلی که در کارت شناسایی خودروی آنان عبارت دوگانه‌سوز یا دوگانه‌سوز تبدیلی درج نشده باشد، امکان سوخت گیری نخواهند داشت. وی ادامه داد: اکثر خودروهای دوگانه‌سوز تبدیلی کارت شناسایی با درج تبدیل شدن خودرو از حالت بنزین سوز به دوگانه‌سوز ندارند و لازم است که در فرصت باقیمانده جهت بررسی سلامت فنی و درج این عبارت در کارت شناسایی خودرو اقدام کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، قاسمی ده‌چشمه در ادامه افزود: همه دارندگان خودروهای دوگانه‌سوز می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع خودروهای گازسوز به نشانی www.irngv.ir نسبت به دریافت گواهی سلامت خودروی گازسوز خود اقدام کنند. فرآیند ثبت نام تا یکم آبان 98 اختیاری بوده و پس از این تاریخ تا یکم دی ماه به صورت اجباری خواهد بود. وی در ادامه گفت: مالکان خودروهای دوگانه‌سوز می‌توانند با ثبت مشخصات خودروی خود، نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین مرکز تبدیل را انتخاب کرده و از طریق سامانه یا پیامک اقدام به دریافت نوبت کنند.
وی در ادامه بیان داشت: هدف ما بالا بردن ایمنی در جایگاه‌های CNG و ایجاد آرامش خاطر برای هموطنان برای استفاده از این سوخت پاک است. ما تا کنون یک فرآیند یکپارچه برای بازدید و تامین ایمنی این خودروها نداشته‌ایم و در جایگاه‌ها شاهد سوخت‌گیری خودروهایی هستیم که به صورت غیر مجاز به گازسوز تبدیل شده‌اند.
قاسمی ده‌چشمه در ادامه درباره مخاطرات تبدیل غیرمجاز خودروهای گازسوز گفت: بیشتر مخاطرات وحوادث مربوط به خودروهایی است که به صورت غیرمجاز تبدیل شده‌اند و سلامت فنی مخازن این خودروها توسط بازرسان فنی تایید نشده‌اند. همچنین با اجرای این طرح و تامین ایمنی خودروهای دوگانه‌سوز، مشکل مالکان این خودروها برای نقل و انتقال نیز رفع خواهد شد.
مدیر طرح CNG در ادامه تصریح کرد: با هماهنگی که با شرکت های بازرسی فنی صورت گرفته، ناظران فنی در هنگام عملیات تبدیل و بازنگری خودرو نظارت لازم را خواهند داشت تا در صورت تایید سلامت خودرو، گواهی سلامت صادر شود. همچنین در صورت نیاز به اصلاح خودرو، پس از انجام اصلاحات گواهی صادر شده و به صورت سیستماتیک برای اصلاح مدارک در اختیار پلیس قرار می‌گیرد و مشکل سندی و هویتی این خودروها نیز رفع می‌شود.
وی در پایان بیان داشت:برای مراجعه کنندگان نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده و در ازای تعویض هر مخزن مبلغ 450 هزار تومان کمک هزینه و 50 درصد هزینه تست و بازرسی به دارندگان خودرو پرداخت می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد