موضوعات داغ

تقاضای خودرو در بازار به کف رسیده است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به عقیده بسیاری از کارشناسان صنعت خودروسازی بازار خودرو همچنان در خواب زمستانی به سر برده و خبری از رونق در آن دیده نمی شود. گواه این ادعا نیز کاهش تقاضا و نبود مشتی در این بازار است.
به نقل از اقتصاد آنلاین، فربد زاوه در خصوص وضعیت اخیر بازار خودرو توضیح داد که سال گذشته صنعت خودروسازی روزهای بدی را سپری کرد، افزایش ناگهانی و انفجاری قیمت ارز و مواد اولیه و بازگشت مجدد تحریم ها این صنعت را زمین گیر کرده و مشکلات فراوانی را در چرخ تولید تمامی کارخانه ها از جمله بنگاه های اقتصادی صنعت خودروسازی سبب شد. هرچند دولت و سایر نهاد های مربوطه تلاش فراوانی در راستای برگرداندن آرامش به بازار خودرو کردند اما متاسفانه این تلاش ها کارساز واقع نشد و شاهد بودیم که در حالی قیمت خودروها روز به روز و بدون هیچ گونه دلیلی به صورت انفجاری افزایش می یافت که نبود مشتری کاملا مشهود بود.
بنا به عقیده این کارشناس صنعت خودروسازی، روند افزایش قیمت خودروها همچنان در نیمه دوم سال گذشته نیز ادامه یافت و حتی با وارد شدن به تعطیلات نوروزی سال جاری نیز تغییرات چندانی را در زمینه قیمت خودروها و افزایش رونق بازار شاهد نبودیم.
زاوه در انتها در خصوص نبود تقاضا برای خرید خودرو و ادامه روند فعلی قیمت خودرو ها نیز تصریح کرد که اگر سری به بازار خودرو بزنید متوجه خواهید شد که خرید و فروش اندکی در این بازار به چشم می خورد که همین موضع گواه امید فروشندگان برای حفظ قیمت هاست. تا زمانی که این امید همچنان پابرجا باشد قیمت خودروها بلاتکلیف باقی خواهد ماند و فاصله قیمتی عمیق بین کارخانه و بازار تضمین حضور دلالان در بازار خودرو خواهد بود. برای پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو و قیمت خودروها باید منتظر اقدامات وزارت صنعت و روند تولید کارخانه‌ها باشیم.‌

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد