موضوعات داغ

نکات ایمنی برای رانندگی در هنگام غروب

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
با فرا رسیدن فصل بهار و تغییر ساعت ها خورشید مدت زمان بیشتری از روز در آسمان قرار میگیرد در کنار این، نور خورشید در هنگام غروب نیز بیشتر سبب پرت شدن حواس رانندگان میشود تا جایی که بسیاری از تصادفات در دو فصل بهار و تابستان به همین علت اتفاق میافتند.
راه های بسیاری برای بهتر کنترل کردن نور خورشید در هنگان رانندگی وجود دارد اما رانندگان اغلب آنها را فراموش میکنند. از این روی مدیر بخش استاندارد های رانندگی شرکت IAM Roadsmart، اقای ریچارد گلادمن، یک لیست از نکات مهم برای رانندگی ایمن تر در شرایطی که نور خورشید شدید میباشد تهیه کرده و در اختیار رانندگان قرار داده است.
نکات گفته شده شامل موارد زیر میباشد :

- شیشه خودروی خود را هم از سمت داخل و هم از سمت بیرون به خوبی تمیز کنید زیرا کثیف بودن آن میتواند سبب شدید شدن نور حاصل از تابش خورشید شود.
- سمت بیرونی شیشه خودرو را از نظر شکستگی و خراش های روی آن چک کنید و به ترمیم آن بپردازید و همچنین تیغه برف پاک‌کن کهنه خودرو را تعویض کنید. علاوه بر اینها مطمئن شوید سیستم شستشوی خودرو به خوبی کار میکند و میتواند به خوبی حشرات تابستانی را از روی شیشه پاک کند.
- یک پارچه تمیز برای از بین بردن کثیفی های داخلی شیشه به همراه داشته باشید.
- فراموش نکنید که از نورگیر سقفی خودرو خود استفاده کنید.
- از عینک پولاریزه استفاده کرده و فراموش نکنید که پس از مدتی رانندگی به چشم‌های خود استراحت دهید. مخصوصا اگر دچار دوبینی باشید به چشم شما پس از مدتی فشار زیادی وارد میشود.
- اگر نور خورشید چشم شما را زد حتما سرعت خود را کم کنید و تا زمان بهتر شدن از رانندگی دوری کنید.
- به خاطر داشته باشید زمانی که خورشید پشت سر شما در حال غروب است شما دید خوبی دارید اما احتمال دارد رانندگانی که از سمت مقابل در حرکت اند به درستی نتوانند شما را ببینند.
در این رابطه آقای گلادمن میگوید : "اگر از عینک آفتابی استفاده میکنید در نظر داشته باشید که عملکرد آن در صورت استفاده از شیشه های دودی افزایش میابد و فراموش نکنید که این عینک ها را تمیز نگه دارید. برایتان غیر قابل باور خواهد بود اگر بدانید نور خورشید علاوه در کنار مه چطور میتواند حواس رانندگان را پرت کند و در این شرایط حتما عینک های مخصوص خود را برای استفاده در نزدیک دست خود قرار دهید."

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد