موضوعات داغ

برخلاف تصور عمومی؛ خودروهای برقی در اقلیت خواهند ماند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تعداد زیادی از کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو معتقد هستند که حتی در یک دهه آینده نیز خودروهای بنزینی و دیزلی فروش بیشتری نسبت به خودروهای برقی خواهند داشت. تا کنون دولت‌های متعددی در دنیا تصمیم گرفته‌اند با طرح های مختلف و دادن تسهیلات تشویقی به شرکت‌های تولید کننده و شهروندان خود، تولید و فروش وسیله نقلیه پاک را افزایش دهند.
بر همین اساس شرکت‌های خودروسازی بزرگ تصمیم گرفته‌اند تا رویکرد خود را تغییر داده و به سمت ساخت و طراحی محصولات برقی، الکتریکی و هیبریدی بروند تا در آینده بیشتر از این خودروها استفاده شود. اما بر اساس گزارش LMC اتوموتیو، کارشناسان و تحلیلگران با بررسی‌های که انجام داده‌اند، پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۶۹ درصد از خودروهای جدید در آمریکا بنزینی خواهند بود. پس این گزارش نشان می‌دهد که حتی تا یک دهه آینده نیز خودروهای برقی جایگاه و محبوبیتی نخواهند داشت و اکثرا علاقمند به خودروهای بنزینی و دیزلی باقی خواهند ماند. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که برقی‌ها فعلا قادر به رقابت با خودروهای بنزینی نیستند و نمی‌توانند محبوبیت آنان را بدست بیاورند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/21
فک کنم هیبریدی ها رو هم بنزینی حساب کردن!
1398/1/21
بر خلاف متن بالا اگر تا سال 2030 کل فروش ماشین های برقی در کشوری مانند آمریکا در حدود 30 درصد باشد یک پیشرفت بزرگی برای برق هاخواهد بود. چون الان هم فقط به خاطر باتری ها فروش پایینی دارد و اگر برد و عمر باتری افزایش یابد فروش بنزینی و دیزلی با خطر مواجه خواهد شد. در ضمن در کل دنیا برای جایگزینی موتورهای برقی با موتور های سوختی فعلی حدود 20 تا 30 سال آینده برنامه ریزی کردند. علت فروش پایین برقی ها را فقط در باتری باید جسجو کرد چون:
1-قیمت بالا
2-زمان شارژ زیاد(البته پیشرفت هایی حاصل شد ولی کافی نیست)
3-برد حرکتی
4-وزن زیاد
5-عمر باتر(معمولا هر 7 سال باید تعویض شود)
6-بحث بازیافت باتری ها
7-مواد مورد نیاز برای تولید باتری ها
8-بحث خطرات باتری در صورت حادثه(چند وقت پیش بعد از آتش گرفتن یک دستگاه i8 مجبور شدن در استخر پر از آب بگذارن تا خاموش شود)
1399/4/18
اشتباه بزرگ سازندگان خودروهای برقی در طول دهه اخیر این بوده که فکر میکردند مشکل اصلی پیش روی خودروی برقی باطری اون هست در صورتیکه مشکل اصلی الکتروموتور پر مصرف برقی هست که ساختار اون تغییری نکرده من حدودا یازده ساله که دارم بر رویساختار جدید کار میکنم که مصرف رو تا نود درصد کاهش بدم چند نمونه هم ساختم ولی نتیجه مطلوب حاصل نشده و خودم رو راضی نکرد الان در حال مراحل پایانی ساخت یک نمونه دیگه هستم باید دید نتیجه چه خواهد شد