موضوعات داغ

قیمت بلیت اتوبوس های بین شهری 20 درصد کاهش یافت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
رحمت الله حاجی محمدعلی رئیس اتحادیه تعاونی های سواری کرایه بین شهری در تاریخ 12 اسفند 97 اعلام کرده بود که افزایش 20 درصدی قیمت بلیت اتوبوس در سال 98 به صورت یکپارچه اعمال خواهد شد و پس از تعطیلات نوروزی کاهش نخواهد یافت. وی گفته بود که این افزایش قیمت 20 درصدی از تاریخ 25 اسفند 97 تا 25 اسفند 98 به صورت یکپارچه اجرا خواهد شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، بعد از اظهار نظر رئیس اتحادیه تعاونی های سواری کرایه بین شهری کشور، وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از ترمینال جنوب تهران در 28 اسفند 97 اعلام کرد که قیمت بلیت اتوبوس بعد از تعطیلات به نرخ قبل باز خواهد گشت.
قیمت بلیت اتوبوس هر ساله نزدیک نوروز افزایش می‌یابد و با اتمام نوروز قیمت ها کاهش پیدا می‌کند، اما با آغاز تابستان دوباره نرخ بلیت اتوبوس افزایش می‌یابد و تا پایان سال این نرخ ثابت می‌ماند.
عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز درباره افزایش 20 درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌ها در ایام نوروز بیان اشت: این افزایش طبق روال هر ساله برای جبران هزینه های اتوبوس‌داران در ایام نوروز 98 اعمال می‌شود.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم گفت: افزایش قیمت 20 درصدی کرایه اتوبوس ها در 25 اسفند 97 توسط انجمن صنفی مربوطه اعلام می شود و هرساله برخی از اتوبوس های بین شهری یک طرف از مسیر خود را خالی از مسافر طی می‌کنند و برای جبران هزینه ها و با نظارت سازمان راهداری این افزایش قیمت اعمال می‌شود.

قیمت بلیت اتوبوس 20 درصد کاهش یافت

قیمت بلیت اتوبوس 20 درصد کاهش یافت


مسافران چگونه تخلفات اتوبوس های بین شهری را ثبت کنند؟
مسافران می‌توانند با مراجعه به سامانه 141 با ورود به بخش ثبت شکایت مسافران و ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی نسبت به ثبت شکایت و تخلف مربوطه اقدام کنند. مواردی مانند رفتار نامتعارف رانندگان در عین رانندگی، تاخیر سفر، برخورد نامناسب رانندگان، مهمانداران و کارکنان شرکت، سرویس دهی نامناسب در سفر، سرویس دهی در مجتمع های خدماتی و رفاهی، عدم توقف برای نماز، عدم رعایت خط سیر مطابق با مبدا و مقصد و عدم تعهد نسبت به بار مسافر مواردی است که مسافران می‌توانند نسبت به آن شکایت کنند.
همچنین موارد دیگری مانند عدم صدور بلیت بین راهی توسط راننده در زمان سوار شدن در حین مسیر، عدم سلامت فنی خودرو، مسافرگیری حین سفر، پیاده کردن مسافر در مقاصد تعیین نشده، نرخ خرید اینترنتی بلیت و سوار کردن مسافرین بیش از ظرفیت می‌تواند مورد اعتراض و شکایت مسافران باشد.
مسافران می‌توانند با مراجعه به سامانه 141 که نسخه موبایلی آن نیز موجود است نسبت به ثبت اعتراض و شکایت خود اقدام کنند. برای ثبت شکایت مواردی مانند کد ملی، نام شرکت مسافربری، شماره بلیت، شماره پلاک خودرو، تاریخ سفر و مبدا و مقصد مورد نیاز است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد