موضوعات داغ

شرایط تغییر قانون محدوده زوج و فرد تهران؛ اجرا از اول تابستان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
علی پیرحسینلو مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: بر اساس ضوابط جدید شهرداری تهران، اگر خودرویی وارد محدوده ترافیک شود و در حساب شهروندی خود در سایت تهران من موجودی کافی نداشته باشد، تا یک ماه مهلت پرداخت دارد و در این مدت مشمول جریمه نمی‌شود. اگر مالکان این خودروها اقدام به شارژ حساب شهروندی خود نکنند علاوه بر بدهی عوارض ورود، جریمه نیز شامل آنان خواهد شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: البته کسانی می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند که نسبت به ثبت مشخصات خودروی خود اقدام کرده باشد.
پیرحسینلو در ادامه تاکید کرد: هدف شهرداری این است که تا حد امکان کسی جریمه نشود و همه به سمت رفتارهای قانونی سوق پیدا کنند. ما به شهروندان توصیه می‌کنیم حتی اگر پول عوارض طرح ترافیک را به موقع پرداخت نکردند، در سایت ثبت‌نام کنند تا مشمول جریمه نشوند.
وی در پایان درباره محدوده زوج یا فرد گفت: از ابتدای تیرماه محدوده زوج یا فرد با اعمال ضوابط جدید محدوده کنترل آلودگی هوا حذف می‌شود. از اول تیرماه خودروها فقط مجاز هستند در هر فصل فقط ۲۰ روز به صورت رایگان به محدوده کنترل آلودگی هوا ورود کنند و برای تردد بیش از آن باید نصف عوارض طرح ترافیک را بپردازند. البته باید به این نکته اشاره کرد که کسانی که در سایت تهران من ثبت‌نام نکرده‌اند، مجوز تردد رایگان ۲۰ روزه در هر فصل برای آنان قابل اجرا نخواهد بود و از همان روز اول مشمول جریمه خواهند شد. به شهروندان توصیه می‌کنیم حتما نسبت به ثبت‌نام در سایت تهران من اقدام کنند تا مشمول جریمه نشوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد