موضوعات داغ

درگ مرسدس بنز AMG G63 و سوزوکی جیمنی با نتیجه ای جالب

عکس مطلب اول
سوزوکی جیمنی احتمالا یکی از جذابترین خودروهای دنیاست که هرگز در ایالات متحده به فروش نخواهد رسید – حداقل فعلا. در واقع، کارخانه‌ی سوزوکی ژاپن، تنها جایی که سوزوکی جیمنی در آن ساخته می‌شود، برای همگام شدن با تقاضای جهانی مشکلاتی دارد.
جذابیت جیمنی در این است که شکل جعبه مانند آن یادآور مرسدس بنز AMG G63 است، که لزوما مساله بدی هم نیست چون این مینی آفرودر ژاپنی ۱۰ برابر ارزانتر از مشابه آلمانی خودش است.
وقتی به جای جی-واگن به سراغ جیمنی می‌روید با پولی که در این راه صرفه‌جویی می‌شود، تصور کنید چه بروزرسانی هایی می‌شود روی این خودروی ۴x۴ دودر انجام داد.
تفاوت بین مرسدس جی کلاس و جیمنی در جای دیگری هم مشهود است. AMG G63 یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو دارد که ۵۷۷ اسب‌بخار و ۶۲۷ پوند-فیت گشتاور تولید می‌کند. در واقع، AMG G63 آنقدر قدرتمند است که لندرور رنج‌روور SVR و آئودی SQ7 را در درگ به راحتی شکست داده است.
از طرفی، سوزوکی جیمنی موتور تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری با ۱۰۰ اسب‌بخار و ۱۰۲ پوند-فوت گشتاور دارد. این قدرت زیادی نیست، اما این مینی شاسی بلند ژاپنی فقط ۱۱۳۴ کیلوگرم وزن دارد، که تقریبا نصف وزن مرسدس بنز AMG G63 است. این برای عملکرد عالی جیمنی روی زمین ناهموار کافی است.
با این حال، آیا یک سوزوکی جیمنی می‌تواند یک AMG G63 را در درگ شکست دهد؟ البته که نه. دو جیمنی چطور؟ سه جیمنی؟ برای دانستن پاسخ این سوال ویدیو را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد