موضوعات داغ

موفقیت یک هکر در فعالسازی کامل سیستم خودران تسلا + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
این ویدیو ممکن است پیش‌نمایشی از چیزی باشد که در آینده شاهد آن خواهیم بود، که در نهایت منجر به ساخت سیستم رانندگی خودکار تسلا شود. در اینجا یک تسلا مدل S را می‌بینید که چراغ‌های راهنمایی را تشخیص داده و وقتی چراغ قرمز باشد خودش پشت چراغ راهنمایی متوقف می‌شود.
این خودرو توسط صاحب خودش هک شده تا این قابلیت به آن اضافه شود. دیگر خودروهای تسلا قادر به انجام چنین کاری نیستند. تسلا به تازگی خودروهای مجهز به رانندگی خودکار خودش را بروزرسانی کرده، و به آن‌ها این قابلیت را داده تا چراغ‌های راهنمایی را ببینند و اگر تشخیص دهند راننده در حال عبور از چراغ قرمز است به او هشدار دهند. همین تغییر در نرم‌افزار این خودروهاست که باعث شده این هکر بتواند این قابلیت جالب را به خودروی خودش اضافه کند.
این سیستم هنوز کامل نیست. همانطور که در ویدیو مشخص است، راننده یکبار مجبور می‌شود به منظور عبور نکردن خودرو از چراغ قرمز خودش آن را متوقف کند. البته این سیستم در ابتدای ویدیو کاملا درست عمل می‌کند. زمانی که خودرو چراغ راهنمایی را تشخیص داده و تصویر آن را روی مانیتور نشان می‌دهد، سیستم رانندگی خودکار هم فعال می‌شود.
این هکر همچنین اظهار کرده خودرو در زمان‌هایی که از وضعیت چراغ راهنمایی مطمئن نیست خیلی آرام به سمت تقاطع حرکت می‌کند که در بخشی از ویدیو هم مشخص است. او همچنین ادعا کرده خودرو هنگام رسیدن به علامت ایست متوقف می‌شود، که البته این مورد در ویدیو نمایش داده نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد