موضوعات داغ

معرفی نسخه جدید جک S4 در نمایشگاه خودرو شانگهای

عکس مطلب اول
بروزرسانی در 15 مردادماه 98: جک S4 در تهران دیده شده است. برای آشنایی با این محصول جدید کرمان موتور و عکس های آن در ایران به صفحه جک S4 مراجعه کنید.

خودروسازان چینی در حال تکامل سبد محصولات خود هستند و خودروهای جدیدتری را یکی پس از دیگری در نمایشگاه‌های خودرو به مخاطبان معرفی م‌کنند. جک S4 یک کراس‌اوور خانوادگی است که در جایگاهی مابین جک S3 و جک S5 قرار می‌گیرد. نسخه عادی جک S4 ، آبانماه سال گذشته در جریان نمایشگاه گوانگژو به نمایش در آمده بود و اکنون در نمایشگاه خودرو شانگهای، نسخه الکتریکی جک S4 توسط این شرکت خودروسازی چینی به معرض دید عموم گذاشته شده است.

جک S4

جک S4

سبک طراحی خودروهای جدید جک، تکه‌ای کرومی را در خود جای داده است که بسیاری آن را به یک شاخ گاو تشبیه می‌کنند و در جک S4 نیز شاهد این تکه بزرگ کرومی در جلو پنجره هستیم. ابعاد و اندازه خودرو، بزرگ‌تر از یک کراس‌اوور عادی است و می‌توان آن را نسبتاً شبیه به خودروهایی همچون نیسان قشقایی، سانگ یانگ تیوولی یا چری تیگو 7 توصیف کرد. نمای عقبی خودرو نیز نسبتاً اسپرت بوده و نوارهای قرمز رنگ متعددی را در میانه درب و سپر جک S4 می‌توان مشاهده کرد.

کابین جک S4

کابین جک S4

برای نمونه عادی، جک S4 را می‌توان با دو پیشرانه سفارش داد که عبارتند از 1.6 لیتری تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربوشارژر که پیشرانه دومی 150 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نمونه ای که عکس های آن در این مقاله وجود دارد از نوع 1.5 لیتری توربو است. برای جعبه دنده نیز شاهد استفاده از جعبه دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک CVT هستیم. با توجه به مشخصات فنی، می‌توان گفت که جک S4 پس از ورود به بازار ایران، رقیب مستقیمی برای چری تیگو 5x یا ام وی ام X55 خواهد بود، با این تفاوت که چری تیگو 5x از گیربکس دوکلاچه استفاده می‌کند. با این حال پیش بینی می‌شود که قیمت جک S4 در حدود 100 هزار یوان باشد، یعنی 50 هزار یوان ارزان‌تر از چری تیگو 5x.

JAC S4

JAC S4

کمی در مورد نمونه الکتریکی این خودرو که جک iEVS4 نامیده می‌شود، صحبت کنیم. این خودرو در نمایشگاه شانگهای امسال رونمایی شده است. در نمای جلوی خودرو، به جای جلو پنجره معمول خودروهای بنزینی، درگاه شارژر قرار گرفته که با یک درپوش در حالت عادی مخفی می‌شود. سایر قسمت‌های ظاهر خودرو شبیه به مدل بنزینی است و تفاوت چندانی مشاهده نمی‌شود. با ورود به کابین، یک نمای نیمه لوکس و مدرن را می‌بینیم که با قطعات کرومی متعددی، کیفیت ساخت خود را به مشتری ثابت می‌کند. باتری‌های این خودرو 61 کیلووات ساعت ظرفیت دارند و می‌توانند با قدرت بخشی به موتور الکتریکی 150 اسب بخاری، این کراس‌اوور الکتریکی را تا مسافتی 400 کیلومتری پیش ببرند. جک در سال‌های اخیر به واسطه همکاری با فولکس واگن توانسته به پیشرفت‌های قابل توجهی در خودروسازی برسد و امیدواریم کرمان موتور بتواند خودروهای بیشتری از این شرکت را به ایران بیاورد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد