موضوعات داغ

نگاهی به چری اکسید TXL در نمایشگاه خودرو شانگهای

عکس مطلب اول

برند اکسید به عنوان زیر شاخه ای لوکس از چری فعالیت می کند و محصولات این برند، با سطحی بالاتر از کیفیت و امنیت ساخته می شوند تا بتوانند با سایر برندهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی در سطح جهان رقابت کنند. در نمایشگاه خودرو شانگهای 2019 که هم اکنون در حال برگزاری است، شاهد پرده برداری چری از مدل چری اکسید TXL هستیم که یک مدل ویژه بازارهای در حال توسعه همچون مالزی و کشورهای آمریکای جنوبی است.

چری اکسید TXL نسخه ای ارتقا یافته و بروز شده از چری اکسید TX است که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 رونمایی شد. این شاسی بلند متوسط که احتمالا با سه ردیف صندلی عرضه می شود، رقیب ارزان تر محصولاتی همچون هیوندای سانتافه یا کیا سورنتو است که می تواند در بسیاری از بازارها، آنها را به دردسر بیندازد. چری اکسید TXL یک شاسی بلند زیبا و لوکس است که بسیاری از ویژگی های این سگمنت از خودروها را به ارث برده و سبک کلی آن، همانند یک شاسی بلند معمول بازار جهانی است و می تواند به راحتی در ذهن خریداران جا افتد.

چری اکسید TXL

چری اکسید TXL

بسیاری از خبرگزاری ها، ادعا می کنند که برند اکسید قرار است به رقیبی برای برند لینک اند کو ، از زیر مجموعه های جیلی تبدیل شود و می توان این رقابت را در تلاش هر دو شرکت برای ورود به بازار اروپا دید. چری اکسید TXL را می توان رقیب مستقیمی برای Lynk & Co 01 دانست. چری اکسید TXL بر مبنای پلتفرم Chery M3X ساخته شده و از پیشرانه ای 1.5 لیتری بهره می برد که شاهد نصب آن بر روی بسیاری از محصولات چری بوده ایم، با این تفاوت که به دلیل تغییر برنامه ریزی موتور و وضعیت کارکرد توربوها، می تواند 215 اسب بخار قدرت و 290 نیوتون متر گشتاور را تحویل دهد که به نظر برای مصارف معمول این خودروها، کافی به نظر می رسد.

قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه، به صورت استاندارد به چرخ های جلو منتقل می شوند، اما در صورت نیاز می توان قدرت و گشتاور را به هر چهار چرخ منتقل نمود. استاندارد آلایندگی یورو 6 در کنار مصرف سوخت ترکیبی 7.4 لیتر به ازای صد کیلومتر برای یک شاسی بلند خانوادگی، چری اکسید TXL را به یک گزینه مطلوب و مقرون به صرفه برای مصرف خانوادگی تبدیل می کند.

چری اکسید TXL

چری اکسید TXL

از آنجایی که این خودرو یک شاسی بلند لوکس است، توقع می رود استفاده از ابزارهای دیجیتال در آن فراگیر باشد. در میانه داشبورد، شاهد یک صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی هستیم که تنظیمات سیستم صوتی و سرگرمی را بر عهده دارد. مجموعه پشت آمپر نیز دیجیتالی بوده و علاوه بر آن، چری سیستم هوش مصنوعی Baidu Apollo IOV را در اکسید TXL به کار گرفته که برای اجرای دستورات مختلفی همچون تشخیص چهره هوشمند، دستورات صوتی، نظارت بر خستگی راننده، ناوبری و مسیر یابی، اتصال بین اتومبیل و خودرو و امنیت هوشمند به کار می رود. علاوه بر آن مشتریان می توانند از دوربین 360 درجه، کروز کنترل انطباقی، ترمز هوشمند خودکار و رینگ های 19 اینچی بهره مند شوند.

امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی در این خودرو تعبیه شده که از آن جمله می توان به فرمان برقی، کیسه های هوا، سیستم های ایمنی متعدد و تریم چرمی داخل اشاره کرد. با این حال به دلیل آنکه هنوز نسخه های تولید انبوه این خودرو آماده عرضه به بازار نشده اند، لیست دقیقی از تمامی آپشن های این خودرو در دست نیست. چری اکسید TXL به طور رسمی در اواسط سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد و به احتمال قوی، پس از آن توسط مدیران خودرو به بازار کشورمان عرضه خواهد گردید. قیمت تقریبی چری اکسید TXL در حدود 150 هزار یوان برآورد می شود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/2
سلام. موتور این خودرو 1600 توربو هست و قراره بعد از اماده شدن موتور 2 لیتری چری در سال اینده میلادی اون هم روی این خودرو و یکی دیگه از خودروهای این برند که سال اینده عرضه می شه نصب بشه.(قدرت اون موتور 245 اسب و 380 نیوتونه). نمونه tx دارای فاصله محوری 2715 و این txl دارای فاصله محوری 2800 هست).این سری خودرو برای کسب 5 ستاره ایمنی اروپا علاوه بر ایمنی خود چین توسعه داده شده. نمونه فول اپشن این خودرو هم 175 هزار یوان هست(نمونه تو نمایشگاه 145 هزار یوان قیمت گذاری شده) که تا چند ماه اینده به بازار عرضه میسه.
1398/2/2
در ضمن دو مدلش AWD هست یک مدل از نمونه tx با اپشن کمتر و یکی هم txl فول اپشن.(144 و 175 هزار یوان).در ضمن پلتفرم این خودرو با سری تیگو و ... متفاوت هست و به واقع از لحاظ کیفیت شاسی و رنگ و داخلی و ایمنی و ... چند پله بالاتر از سری تیگو هست. هر چند در نمونه های جدید مثل تیگو 8 هم افزایش کیفیت رو شاهد هستیم.
1398/2/3
فقط میتونم بگم درد و بلای چینی ها تو ملاجه ویرانخودرویی ها و سایبادیهای بیسواد و از خود ممنون که 50 ساله حتی نتونستن ی داشبرد شیک و باکیفیت بذارن رو لگن های مونتاژیشون تغییر موتور و شاسی و سیستم انتقال قدرت بخوره تو سرشون!!