موضوعات داغ

مشکلات خدمات پس از فروش کوپا برای مالکین

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروی کوپا محصولی از برند چینی زوتی از آغاز عرضه در بازار ایران توانست خیلی زود با ظاهر جذاب خود و امکانات رفاهی و ایمنی مناسب جای خود را در بازار کشور پیدا کند. این خودرو تا جایی پیش رفت که شاهد فروش نجومی آن توسط مالکین این خودرو بودیم. حال به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات ریگان خودرو برای تولید و عرضه و خدمات پس از فروش کوپا، این خودرو آهسته به سمت حاشیه بازار رفته و مالکان آن با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، کوپا در آذرماه ۹۶ توسط ریگان خودرو به عنوان یک محصول پر آپشن و جذاب در نمایشگاه خودروی تهران به نمایش درآمد. بعد از نمایش این خودرو، قرار بود در یکی از خطوط تولید شرکت‌های وابسته کرمان موتور به تولید برسد.
داستان کوپا پیچیده‌تر از آن بود که خریداران آن تصور می‌کردند. فرآیند شماره‌گذاری و خدمات پس از فروش که در اختیار شهر خودرو قرار داشت با موانع و مشکلاتی روبه‌رو شد و خریداران این خودرو را دچار سردرگمی کرد. بالاخره بعد از یک سال در زمستان سال گذشته کوپا مجوز شماره‌گذاری گرفت و خریداران موفق به شماره‌گذاری این خودرو شدند.
مقصر مشکلات خدمات پس از فروش کوپا کیست؟
شماره‌گذاری پایان مشکلات مالکان کوپا نبود. بر اساس قرارداد بین ریگان خودرو و شهر خودرو، خدمات پس از فروش این خودرو بر عهده شهر خودرو گذاشته شد و این مجموعه با توسعه نمایندگی‌های خود سعی در جلب رضایت مالکان کرد، اما بررسی‌ها نشان از وضعیت نامناسب خدمات پس از فروش این خودرو دارد و مالکان حتی برای دریافت قطعات مورد نیاز سرویس اولیه نیز با مشکلاتی روبرو هستند.
شواهد نشان می‌دهد طبق قرارداد بین ریگان خودرو و شهر خودرو که در کنفرانس مطبوعاتی این دو مجموعه نیز عنوان شد، شرکت ریگان خودرو به عنوان تولید‌کننده این خودرو، وظیفه تامین قطعات یدکی این خودرو را بر عهده دارد و مشکلات ایجاد شده در خدمات پس از فروش کوپا بیشتر ناشی از عدم تامین قطعات یدکی از سوی ریگان خودرو است.

مشکلات خدمات پس از فروش کوپا برای مالکین

مشکلات خدمات پس از فروش کوپا برای مالکین


تولید و عرضه قطره چکانی کوپا
شماره‌گذاری و خدمات پس از فروش کوپا بخشی از مشکلات پیش آمده برای این خودرو است. بر اساس آمارهای وزارت صنعت و معدن، تولید این خودرو در ریگان خودرو وضعیت نامناسبی دارد. بر اساس این آمار تولید کوپا در ۱۱ ماهه سال ۹۷ فقط ۱۴۹۹ دستگاه بوده که از برنامه‌ریزی قبلی بسیار عقب تر است و بدتر از آن اینکه این خودرو در بهمن‌ماه هیچ تولیدی نداشته است. عدم تولید کوپا از سوی ریگان خودرو باعث عدم توجیه اقتصادی تاسیس مراکز فروش و خدمات پس از فروش آن از سوی شهر خودرو می‌شود و از سوی دیگر عرضه قطعات یدکی آن از سوی بازار قطعات نیز بدون توجیه اقتصادی خواهد بود. حال با ادامه این روند، دردسرهای بیشتری در انتظار مالکان کوپا خواهد بود.
با عرضه قطره چکانی این خودرو در ابتدا، شاید باعث افزایش قیمت آن در بازار شد، اما با ادامه این وضعیت قطعا سرنوشت نامناسبی در انتظار کوپا خواهد بود و ممکن است مانند ده‌ها خودرویی که پس از موج اولیه بازار، به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف و عرضه کم، حتی بازار دست دوم خود را نیز از دست دهند و در بازار محو شوند.
با وجود قیمت کوپا در بازار آزاد و شرایط فروش پیشین این شرکت و دارا بودن امکانات رفاهی و ظاهری جذاب، متقاضیان زیادی برای این خودرو وجود دارد که با پاسخ منفی شهر خودرو مواجه شده‌اند و دلیل آن نیز عدم تولید و عرضه از سوی ریگان خودرو بوده است. اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا کوپا مشتریان خود را از دست خواهد داد و مشتریان به سمت خرید خودروهای دیگر خواهند رفت.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/5
از خودروهای چینی بیشتر از این انتظار نمیره.... امیدوارم همه شون برن تو کوره ...
1398/2/17
لطفا تست برسی ریگان کوپارو بزارید خیلیا علاقه مند این ماشینن ولی همشون میترسن موتوری ضعیف باشه هیچ گونه اطلاعاتی ندارن و ترسناک تر از اون خدمات پس از فروش این خودرو که الان نسخه فلکشیپ 600 میلیون رسیده