موضوعات داغ

پرداخت وام ۲.۵ میلیون تومانی برای گاز‌سوز کردن خودروها

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اردشیر دادرس رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی.ان.جی درباره پرداخت تسهیلات برای گاز‌سوز کردن خودروها اظهار داشت: ۲ و نیم میلیون تومان وام برای دارندگان خودروهای قدیمی و جدید که متقاضی گاز‌سوز کردن خودروهای خود هستند، اختصاص داده شده که می‌توانند با مراجعه به سایت IRNGV.IR نسبت به ثبت نام و گرفتن نوبت اقدام کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، وی در ادامه با اشاره به افزایش مراجعات برای گاز‌سوز کردن خودروها، بیان داشت: در سال جاری با مشوق‌هایی که برای سی.ان.جی کردن خودروها در نظر گرفته شده امیدورایم شاهد افزایش مراجعه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار خودرو برای دوگانه‌سوز کردن خودرو باشیم.
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی.ان.جی در ادامه درباره تغییرات قیمت سی.ان.جی گفت: بر اساس تصمیم هیات دولت از ابتدای خردادماه سال جاری مبلغ ۳۹ تومان به قیمت سی.ان.جی افزوده خواهد شد. همچنین در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کمیته ماده ۱۲ مصوب شد که سهمیه‌بندی و افزایش قیمت منطقی بنزین اعمال و قیمت ال.پی.جی برای خدمات حمل‌ونقل اصلاح شود که بر همین اساس قیمت سی.ان.جی نیز افزایش خواهد یافت. مجموع این اقدامات می‌تواند از قاچاق سوخت جلوگیری کرده و به مدیریت و بهینه‌سازی مصرف بنزین نیز کمک شایانی کند. وی در ادامه افزود: قیمت بنزین در حال حاضر در کشور ۵۰ سنت است که ما ۱۰۰۰ تومان می‌فروشیم. حال اگر با دلار ۱۲ هزار تومانی نرخ بنزین را در نظر بگیریم، می‌توانیم بنزین را با حدود قیمت ۶ هزار تومان صادر کنیم اما در کشور ۵ هزار تومان سوبسید به این بخش داده می‌شود که اگر صادر می‌شد سرمایه ملی و ثروت عمومی زیادی نصیب کشور می‌شد.
اردشیر دادرس در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمارها مصرف روزانه بنزین در کشور متوسط ۹۰ میلیون لیتر است. همچنین بر اساس آخرین آمارها هر ایرانی ۳۰۸ لیتر بنزین در سال سهمیه دارد و این در حالی است که فقط ۲۵ درصد مردم از بنزین استفاده می‌کند، یعنی از ۸۵ میلیون ایرانی فقط ۲۲ میلیون خودرو در کشور داریم و این به دور از انصاف است که یارانه فقط به خودرو‌داران تعلق بگیرد.

پرداخت وام ۲.۵ میلیون تومانی برای گاز‌سوز کردن خودروها

پرداخت وام ۲.۵ میلیون تومانی برای گاز‌سوز کردن خودروها


یارانه هدرمند است نه هدفمند/ هر خودرو ۱۴ برابر یک فرد در کشور یارانه می‌گیرد
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی.ان.جی بیان داشت: ما متاسفانه در کشور شاهد عدالت یارانه‌ای نیستیم. اگر برای هر خودرو روزانه ۴ لیتر در نظر بگیریم در سال ۱۴۴۰ لیتر بنزین مصرف می‌شود که اگر این رقم را ضربدر ۵ هزار تومان سوبسید مابه‌التفاوت بنزین دولتی و صادراتی کنیم، نتیجه ۷ میلیون تومان در سال برای هر خودرو می‌شود. این رقم ۱۴ برابر ۵۴۰ هزار تومان یارانه‌ای است که در یکسال به هر ایرانی پرداخت می‌شود. با نگاهی به این آمار و ارقام می‌توان گفت که در واقع ما هدرمندی یارانه را جایگزین هدفمندی یارانه کرده‌ایم.
پرداخت ۲ و نیم میلیون تومان وام برای گازسوز کردن خودروها
اردشیر دادرس درباره ارائه تسهیلات برای گازسوز کردن خودروها اظهار داشت: برای دارندگان خودروهای قدیمی و جدید که قصد گازسوز کردن خودروی خود را دارند مبلغ ۲ و نیم میلیون تومان وام اعطا می‌شود. این افراد با مراجعه به سایت IRNGV.IR نسبت به ثبت‌نام و گرفتن نوبت اقدام نمایند. همچنین به منظور افزایش ضرایب ایمنی و هوشمند‌سازی جایگاه‌ها تسهیلاتی ارائه خواهد شد که از ابتدای خردادماه این تغییرات اعمال شود.
کارمزد جایگاه‌ها ۳۲ درصد افزایش یافت
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی.ان.جی با اشاره به افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه سی.ان.جی، تصریح کرد: افزایش تعداد جایگاه‌ها بر اساس کارمزد صورت می‌گیرد. در حال حاضر قرار شده تا کارمزد جایگاه‌ها ۳۲ درصد افزایش یابد، اما بهتر بود که این افزایش کارمزد جایگاه‌های بنزین همزمان با سی.ان.جی صورت گیرد تا عدالت رعایت شود.
پیش‌بینی مراجعه ۲۰۰ هزار خودرو برای گاز‌سوز کردن
وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم با مشوق‌هایی که در نظر گرفته شده است شاهد افزایش مراجعه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار خودرو برای گاز‌سوز کردن باشیم.

پرداخت وام ۲.۵ میلیون تومانی برای گاز‌سوز کردن خودروها

پرداخت وام ۲.۵ میلیون تومانی برای گاز‌سوز کردن خودروها


خودروهای گاز‌سوز بدون مشکل ایمنی هستند
دادرس درباره خطرات مربوط به تصادف در خودروهای سی.ان.جی گفت: در صورت استفاده از روغن مخصوص سی.ان.جی هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. تا‌کنون از ۴.۵ میلیون خودرو یک گزارش هم به علت مشکلات فنی و ایمنی گزارش نشده است. در مواردی حتی بوده است که باک بنزین منفجر شده، اما در خصوص مخزن سی.ان.جی همچنین موردی گزارش نشده است. در تصادفات ممکن است مخزن غر یا مچاله شود اما انفجاری رخ نمی‌دهد. ضریب ایمنی مخازن دارای بهترین استاندارد روز دنیا بوده و حتی در صورت ضربه به آن شاید باعث شکاف یا خروج گاز از مخزن شود، اما انفجار رخ نمی‌دهد.
افزایش ظرفیت مخازن سی.ان.جی
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی.ان.جی درباره تفاوت مراجعات استفاده کنندگان از بنزین و سی.ان.جی گفت: در حال حاضر هر باک بنزین می‌تواند ۴۰۰ کیلومتر را پیمایش کند و هر مخزن سی.ان.جی نیز ۲۰۰ کیلومتر را طی می‌کند. همچنین با استفاده از نسل جدید مخازن کامپوزیت ظرفیت مخازن افزایش می‌یابد. وی ادامه داد: تکنولوژی جدیدی نیز به اسم ANG وارد شده که نوعی زغال کربن اکتیو داخل مخازن سی.ان.جی قرار می‌گیرد و باعث افزایش ظرفیت مخازن تا ۲.۵ تا ۳ برابر می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/8
بد نبود حقوق های ما رو هم با دلار یه مقایسه می کردید ببینیم الان داریم چند دلار حقوق می گیریم؟؟؟ این چه منطقیه که شماها دارید؟؟؟