موضوعات داغ

وقتی هنوز دود از کنده بلند می شود + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
بی ام و M5 اتاق E60 در سال 2005 معرفی شد و یکی از پر طرفدارترین خودروهای اسپرت در تاریخ بی ام و است. این سدان قدرتمند به یک موتور 5 لیتری V10 تنفس طبیعی با کد S85 مجهز است. این خودرو اولین سدانی بود که با موتور 10 سیلندر بنزینی تولید شد و در زمان خود یکی از سریع ترین سدان های جهان بود.
نزدیک به 10 سال از توقف تولید این خودروی افسانه ای می گذرد اما مشخصات M5 E60 آنقدر قابل توجه است که ما را با این فکر بیاندازد که آن را بی ام و های امروزی مقایسه کنیم.
وبسایت Carwow همین کار را انجام داده و M5 قدیمی را در برابر دو محصول مدرن بی ام و قرار داده است. این دو مدل M140i و 840d هستند. هر دوی این مدل ها با موتورهای توربوشارژر دار خود از سریع ترین محصولات این شرکت هستند. هاچ بک M140i یک موتور 6 سیلندر 3 لیتری توربو دارد که می تواند 335 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این هاچ بک دیفرانسیل عقب مزیت وزن کمتر را هم نسبت به رقبای خود دارد.
مدل بعدی کوپه ی لوکس 840d است. موتور دیزلی قدرتمند این خودرو نیز از نوع 6 سیلندر خطی توربو است و می تواند 315 اسب بخار قدرت و 680 نیوتون متر گشتاور تولید کند و آن را به هر چهارچرخ خودرو انتقال دهد.
اما M5 کهنه کار از موتور 10 سیلندر خود 507 اسب بخار قدرت و 520 نیوتون متر گشتاور بیرون کشیده است و آن را با یک گیربکس 7 دنده SMG به چرخ های عقب انتقال می دهد.
رقابت درگ بین این سه خودرو بسیار دیدنی است، آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/11
اين يعني دررجا زدن ب ام و يعني پيشرفتي از لحاظ پرفورمنس نكردن فقط از موتورهاي حجيم تنفس طبيعي سوييچ شدن روي موتورهاي توربو با حجم كم كه بيشتر يه تغيير تا پيشرفت....اين يعني پولي ك مي دن بابت مدلاي جديدش فقط صرف طراحي،اپشن و شايد مقداري هندلينگ بهتره وگرنه از لحاظ پرفورمنس تويه همون سال ٢٠٠٥ مونده....هيچ وقت از ب ام و خوشم نيومده الكي گندش كردن...جرات مي خواست نوشتن همچين كامنتي...منتظر حمله ب ام و دوستان هستم...اما اين واقعيت محضه...
1398/11/17
اگه با خوندن مشخصات یه ماشین bmw با موتور ۱۰ سیلندر این برداشتارو کردی نشون میده چقدر صطح فکر کردنت پایینه یکی از بهترین تولید کننده های موتورای ۶ سیلندر و ۴ سیلندر روز دنیا bmw هست میتونه موتور ۴ سیلندر خطی بزنه که ماشین ۲ تنی رو بدون توربو شارژر به شتاب صفر تا صد ۴ ثانیه بزنه فقط با خوندن یسری چیزا جوگیر شدی 😎
1400/10/20
داش این انقدر وحشیه ماشین که دیدی وقتی گاز داد بخاطر چرخ های مسخره اش نرفت ولی تو هم که طرفدار بنز فشاری هستی بیا همین ماشین مسخره رو تیونینگ کن بنز خودتونم تا دسته تیونینگ کن ببین کدوم میبره
1398/2/11
وای چقدر این m5 خوبس