موضوعات داغ

نگاهی به بی ‌ام‌ و سری ۱ جدید، تصاویر و مشخصات کامل

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بی ‌ام‌ و درحال ورود سری ۱ خودش به نسل سوم در حال بازسازی اساسی آن است و تصاویر لو رفته از این خودرو همین قضیه را نشان می‌دهند. تصاویر جدید طراحی جلو و عقب خودرو را نشان می‌دهند، که نکته‌ قابل توجه جلوپنجره‌ آن است، که شباهت زیادی با سواری سری ۳ این کمپانی دارد.
ساختار فولادی پرقدرت این خودرو قبلا در بی ‌ام ‌و X1 و نسل دوم مینی کانتری‌من دیده شده بود. تغییر به خودروی محورجلو در کمپانی بی ‌ام ‌و ۱۵ سال پس از سری ۱ اصلی که سال ۲۰۰۴ عرضه شده بود رخ می‌دهد.
پلتفرم این خودرو علاوه بر پشتیبانی از موتورهای بنزینی و دیزلی و پیشرانه‌ی جدید هیبرید بنزینی- الکتریکی، برای تطبیق با رانندگی کاملا الکتریکی طراحی شده است. بنابراین مثل بی ‌ام‌ و X3 و بی ‌ام‌ و سری ۴ که بعدا عرضه خواهد شد، یک مدل الکتریکی نیز می‌توان براساس آن ساخت، که جایگزین غیرمستقیمی برای بی ‌ام‌ و i3 کنونی خواهد بود.
البته مدل M130iX اسپرت وارد خط تولید خواهد شد، که موتور ۴سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با ۳۰۲ اسب‌بخار، چهار چرخ محرک و طراحی سیستم تعلیق منحصر بفردی در اختیار دارد.
این قویترین مدل از سری ۱ هنگام عرضه خواهد بود، با وجود اینکه قدرتش ۳۳ اسب‌بخار کمتر از M140i است. آن سیستم نامگذاری برای مدل‌های ۶سیلندر رزرو شده، بنابراین تمرکز کارایی بهتر روی سری ۲ با محور عقب قرار خواهد گرفت.
بی ‌ام‌ و سری ۱

بی ‌ام‌ و سری ۱

اولین مدل بنزینی به نسخه‌ جدیدی از موتور ۱.۵ لیتری ۳سیلندر فشرده‌ی بی ‌ام‌ و با ۱۳۸ اسب‌بخار مجهز شده است. همچنین سه نوع از مدل‌های ۴سیلندر وجود دارند، که هر کدام موتور ۲ لیتری با شرایط مختلف را در اختیار دارند. مدل 120i با ۱۸۷ اسب‌بخار، مدل125i با ۲۲۱ اسب‌بخار و مدل 130i با ۲۶۱ اسب‌بخار.
مدل‌های دیزلی موتور ۲ لیتری ۴سیلندر با ۱۴۸ اسب‌بخار در 118d، با ۱۸۷ اسب‌بخار در 120d و ۲۲۸ اسب‌بخار در M135dX قدرت ارایه می دهند.
تصاویر اولیه نشان می‌دهند طراحی موتور متقاطع و محور جلو بودن خودرو به طراحان اجازه داده کاپوت کوچکتری برای آن در نظر بگیرند. این به همراه فاصله‌ بیشتر دومحور و افزایش فاصله‌ بین دوچرخ، باعث شده این هاچ‌بک فضای داخلی طولانی‌تر، دهانه‌ درهای بزرگتر و جایگاه سرنشینان بهتری داشته باشد.
مدل هیبرید بنزینی الکتریکی بی ‌ام‌ و اگرچه قرار نیست تا سال ۲۰۲۰ عرضه شود، اما قرار است موتور بنزینی ۱.۵ لیتری ۳سیلندر با ۱۳۸ اسب‌بخار و یک موتور الکتریکی با ۸۷ اسب‌بخار داشته باشد. ترکیب آن‌ها باعث ایجاد ۲۲۵ اسب‌بخار خواهد شد،‌ و یک باتری ۱۱.۶ کیلووات ساعتی که برای طی مسافت ۸۰ کیلومتری کافی خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/13
پراید مدل نود و هشتم آرزوست تو حرف از bmw میزنی !!!!