موضوعات داغ

بررسی نسل جدید ام جی GS؛ بلند قامت سریع سایک

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
نسل جدید ام جی GS که در برخی کشورها با نام ام جی HS عرضه می شود، به بازار جهانی عرضه شده و اخیرا وب سایت کار ادوایس به بررسی آن پرداخته است. ام جی GS یکی از مهم ترین محصولاتی است که سایک موتور برای عرضه به بازار جهانی آماده کرده و در سگمنت شاسی بلندهای ترکیبی سایز متوسط قرار دارد. عرضه محصولات رقابتی و با کیفیت به بازار کشورهایی همچون انگلستان و استرالیا، تحت برند ام جی، بخشی از تلاش های سایک موتور برای جهانی شدن است. بخش دیگری از این تلاش ها معطوف به سرمایه گذاری های مشترک این شرکت با شرکای اروپایی و آمریکایی، نظیر فولکس واگن و جنرال موتورز است که سهم بزرگی از تولید خودروهای این برندها را در چین بر عهده دارد.
همانطورکه می دانید نسل قبلی ام جی GS توسط مدیاموتورز زمانی به بازار ایران عرضه شد اما قیمت گذاری و عدم عرضه مناسب باعث فروش نه چندان مناسب این خودرو به بازار شد در حالی که این خودرو هنوز هم از نظر فنی از خودروهای در حال عرضه در بازار ما شایسته تر است.

توضیحات

ام جی GS جدید

سایک موتور بزرگترین تولید کننده خودرو در چین است و محصولات این شرکت تحت برند ام جی، به بازارهای جهانی نظیر استرالیا عرضه می شود. به گفته سایک موتور، ام جی GS قرار است در بازار جهانی با خودروهایی همچون مزدا CX-5 ، نیسان ایکس تریل ، تویوتا RAV4 و هیوندای توسان رقابت کند. از سه ماهه چهارم سال 2019، نسل جدید ام جی GS به بازار استرالیا وارد خواهد شد و در یک رده بالاتر از ام جی ZS قرار خواهد گرفت. کراس اووری که هر ماه چند صد دستگاه به فروش آن در استرالیا افزوده می شود. ام جی GS از نظر ابعاد و اندازه به راحتی می تواند رقبا را به چالش بکشد. طول خودرو 4574 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن 2720 میلیمتر است. وزن ام جی GS حدود 1700 کیلوگرم است و صندوق عقب آن 463 لیتر حجم دارد. در صورت نیاز، می توان صندلی های عقب را خواباند تا حجم صندوق افزایش یابد.

ام جی GS

ام جی GS

برای قدرت دهی به ام جی GS ، دو پیشرانه در نظر گرفته شده است. نخستین موتور 1.5 لیتر حجم دارد و 169 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. پیشرانه قوی تر، دو لیتر حجم داشته و 228 اسب بخار قدرت و 360 نیوتون متر گشتاور را ارایه می دهد. هر دوی این پیشرانه ها مجهز به توربوشارژر بوده و پیشرانه دو لیتری در نظر گرفته شده برای ام جی GS ، بیش از پیشرانه دولیتری مزدا CX-5 قدرت تولید می کند. همانند اکثر رقبا، انتقال قدرت به صورت استاندارد به چرخهای جلو صورت می گیرد و در تیپ های بالاتر، مشتری می تواند قابلیت انتقال قدرت به هر چهارچرخ را داشته باشد که به صورت کامپیوتری، میزان قدرت انتقال یافته به هر چرخ را تنظیم می کند.
سیستم تعلیق جلو از نوع متداول مک فرسون بوده و تعلیق عقب از نوع مستقل مولتی لینک است. ام جی GS مجهز به سیستم فرمان موتوردار است که در ترکیب با لاستیک های میشلن 235/50 R18 ، حس خوبی از رانندگی را برای مالک ایجاد می کنند. چنین سطحی از جزییات ساخت خودرو، تاکنون در هیچ کدام از خودروهای چینی دیده نشده است. برای تعدیل کننده های سیستم تعلیق، ام جی از سنسورهای Sachs استفاده کرده که مناسب حال خریداران اروپایی است. این موضوع یک خبر خوب برای مصرف کنندگان انگلیسی و استرالیایی است، چرا که خودروهای چینی اکثرا از سنسورهای تعدیل کننده تعلیق مشابه با محصولات آمریکایی استفاده می کنند و چندان مناسب راندن در جاده های پرپیچ و خم یا ناهموار نیستند.
خبرنگار کار ادوایس، تجربه رانندگی خود با نسل جدید ام جی GS را اینطور توصیف می کند: موتور عملکرد نرمی دارد و به نظر می رسد که پیش از تولید نسخه نهایی، ام جی تست های متعددی را برای بهبود کارکرد آن انجام داده است. عایق صدای بدنه متراکم و قدرتمند است و میزان نفوذ صدا به درون کابین در حداقل میزان خود قرار دارد. تعلیق خودرو در ابتدا بیش از حد نرم به نظر می رسید، اما در تست موس و به خصوص هنگامی که خودرو چهار سرنشین داشت، ام جی GS تعادل خوبی را از خود نشان داد که ویژگی مطلوب برای خودروهایی است که قصد ورود به بازار اروپا را دارند. تریم داخلی خودرو ترکیبی از پلاستیک خشک، پلاستیک نرم و چرم مصنوعی است و مواد استفاده شده در ساخت کابین، سطحی مطلوب از کیفیت را دارند. همچنین نورپردازی LED کابین، زیبایی آن را دوچندان کرده است.

ام جی GS

ام جی GS

سیستم صوتی Bose، صندلی ها با روکش چرم آلکاترا و سانروف بزرگ بخش دیگری از جذابیت های کابین هستند. به گفته نگارنده، فضای کلی خودروها به شدت در حال شباهت پیدا کردن به یکدیگر است و طرح کلی کابین ام جی GS را می توان ترکیبی از کابین آئودی و هیوندای توصیف کرد. تنها ایراد دیده شده از کابین نیز کیفیت پایین مواد استفاده شده برای ساخت کنسول مرکزی خودرو بوده است. استفاده از عقربه های آنالوگ دیگر در مجموعه پشت آمپر از مد افتاده و ام جی همانند دیگر سازندگان جهانی، از صفحه نمایش 12 اینچی دیجیتال برای نمایش اطلاعات استفاده می کند که شباهت زیادی با ساخته های فولکس واگن دارد. صفحه نمایش مرکزی نیز 10.1 اینچی بوده و مجهز به مسیریاب ماهواره ای، اندروید اتو و اپل کارپلی است. نسخه های چینی نیز مجهز به سیستم توسعه یافته توسط علی بابا هستند و پتانسیل این نسخه برای سایر نقاط جهان، ناشناخته باقی می ماند.
از آنجایی که با یک شاسی بلند خانوادگی سر و کار داریم، راحتی صندلی ها یکی از فاکتورهای مهم برای خریداران محسوب می شود و مطابق تجربه نگارنده، صندلی های عقب از سطح مناسبی از راحتی برخوردارند و با داشتن جایگاه شارژ USB و چراغ مطالعه، راحتی مناسبی را برای سرنشین فراهم می آورند. ایمنی نیز یک فاکتور مهم برای خریداران در کشورهای توسعه یافته است و ام جی GS با دارا بودن پنج ستاره ایمنی از ANCAP ، می تواند به خوبی مشتریان نگران ایمنی را از این بابت راضی نگه دارد. تجهیزات ایمنی نصب شده بر روی ام جی GS عبارتند از: شش کیسه هوا، کروز کنترل انطباقی، سیستم تشخیص خطوط، رادار نقطه کور و دوربین 360 درجه. همچنین یک ویژگی ایمنی برای ام جی GS در نظر گرفته شده است که با رصد عقب خودرو در هنگام باز شدن درب صندوق، در صورت وجود عابران پیاده یا دوچرخه سواران در فاصله ای خطر آفرین از درب صندوق، اجازه باز شدن آن را نمی دهد.

ام جی GS

ام جی GS

با این حال، قیمت ام جی GS هنوز به طور واضحی اعلام نشده است. در چین، نسل جدید ام جی GS با قیمتی بین صد هزار تا 170 هزار یوان به فروش می رسد، رقمی در حدود 21 الی 35 هزار دلار استرالیا. 170 هزار یوان قیمتی است که خریداران چینی برای در اختیار گرفتن تیپ های پایه تویوتا RAV4 یا هوندا HR-V می پردازند و از این نظر ام جی توانسته قیمت گذاری خوبی را انجام دهد. علاوه بر آن، گارانتی هفت ساله نامحدود ام جی در همه حال یاری رسان خریداران بوده و از این نظر با خدمات پس از فروش کیا موتورز برابری می کند. به نظر می رسد ام جی در حال انجام دادن کاری است که یک دهه قبل کره ای ها و دو دهه قبل ژاپنی ها در بازار خودرو انجام دادند و تنها نکته ای که باقی می ماند، ارایه قیمت رقابتی و محصولات با کیفیت در بازار است.

نمرات کار ادوایس به ام جی GS

نمرات کار ادوایس به ام جی GS


نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/21
ایکاش ما هم بجای این جزیره دورافتاده و منفک کنونی بخشی از دهکده جهانی بودیم تا می توانستیم با دسترنج خود بجای درگیر بودن در تامین تن ماهی و رب گوجه فرنگی و شکر و نمک طعام به فکر لذت بردن از دست ساخته های بشر مدرن باشیم!!!
حقیقتا طراحیش بالاخص طراحی داخلیش پیشرفت قابل توجهی داشته قوای فنیش هم مطلوبه قیمتش هم با توجه به میانگین دستمزد مردم استرالیا و بریتانیا که داره در اون بازارها ارائه میشه منطقی است
1398/2/21
عوضش ثواب مقاومت نصیبمون میشه ... اون دنیا دارن خشت طلا برامون رو هم میذارن
1398/2/21
کاری بخ قیمت و حق گمرک و وضعیت کشورمون نداشته باشیم الحق و الانصاف mg ماشین جون دار تری نسبت به بقیه اس ..
1398/2/22
ام جی بهترین کمپانی خودرو سازی چین و بین المللی ترینشونه و البته متد هاش کاملا انگلیسی و پیشرفتست . خوبه ک ام جی تو ایرانه و بسیار بده ک الان در چنین بازاری خیلییا منتظر بودن اولین ماشینشونو بخرن اما نمیتونن و عمرشون داره میگذره ...امیدوارم تولید انبوه با پشتوانه انجام بشه ...خودروهای 96 تو انبار ها رو ب قیمت 98 دارن میفروشن اخه چ کاریه ...رحم و مروت کجاس؟

ام جی همه ماشیناش شیک هستن
1398/2/24
خیلی خوشگله
مشخصاتش خیلی خوبه ولی شتابش چقدره؟
1398/2/25
شتابش 7.5 ثانیه هست
1398/2/28
اون دکمه قرمز روی فرمان چیه؟